1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléselmélet

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 400 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-2892-7
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel. A könyv tankönyvi száma: 42137/1.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
A testneveléselmélet tárgya és feladata5
A testneveléssel összefüggő alapvető fogalmak7
A testneveléssel összefüggő egyéb fogalmak21
A testnevelés és a sport fejlődéstörténetének áttekintése25
A testnevelés eredete és alapvető társadalmi funkciója27
Őskor (i. e. 700 000-4000)29
Összefoglalás30
Ókor (i. e. 4000-i. sz. 476)30
Az ókori keleti osztálytársadalmak30
Összefoglalás32
Görögök32
Összefoglalás39
Rómaiak40
Összefoglalás45
Germánok46
Ázsiai népek47
Középkor (V-XVII. sz.)47
Összefoglalás53
Ujkor (1640-1917)53
Összefoglalás64
Legujabb kor (1917-től)65
Az imperialista és fasiszta fejlődési út jellemzői a sportban65
A munkássport fejlődésének utja67
A testnevelés és sport a Szovjetunióban68
A magyar testnevelés és sport rövid története73
A honfoglalástól a polgári forradalomig (896-1848)73
Összefoglalás81
A polgári forradalom és nemzeti szabadságharctól a polgári demokratikus forradalomig (1848-1918)82
A polgári demokratikus forradalom és a Tanácsköztársaságtól a felszabadulásig (1919-1945)100
Összefoglalás107
Testneveléselméleti alapismeretek109
A testnevelés szerepe a társadalomban111
A testnevelés történeti és osztályjellege111
A testnevelés társadalmi rendszere113
A szocialista testnevelés célja és feladatai131
Testnevelési rendszerünk fő területei134
A testnevelés tartalma és eszközei139
A testnevelés fizikai mozgással összefüggő müvelődési anyaga139
A testnevelés alapvető művelődési anyagát és eszközeit képező testgyakorlatok értelmezése, értékelése és rendszerezése140
A testgyakorlatok rendszerezése és a testnevelés mozgásrendszerei145
A testgyakorlatok tartalma151
A testgyakorlatok formája152
A testnevelés a szocialista személyiség formálásának szolgálatában164
A testnevelés szerepe a testi nevelési feladatok megoldásában165
A testnevelés szerepe a szervezet megerősítésében és megedzésében, a sokoldalu fizikai fejlesztésben166
A testnevelés szerepe a testi képességek és mozgáskészségek fejlesztésében169
A testnevelés szerepe az értelmi nevelési feladatok megoldásában175
A testnevelés szerepe az erkölcsi nevelési feladatok megoldásában180
A testnevelés szerepe az esztétikai nevelési feladatok megoldásában193
A testnevelés szerepe a politechnikai képzés körébe eső feladatok megoldásában194
A testnevelő tanár egyéniségének szerepe a nevelőmunka eredményessége szempontjából194
A tanulók életkori sajátosságai mint a nevelőmunka tartalmát és módszereit befolyásoló tényezők196
A nevelőmunka tervezése és a testnevelés 197
A testnevelés mint tudomány198
A testneveléstudomány helye a tudományok rendszerében200
A marxizmus-leinizmus a szocialista testneveléstudomány világnézeti alapja202
A testneveléstudomány kapcsolata az érintkező (határ-) tudományokkal205
A testneveléstudomány kutatási módszerei215
A testnevelés oktatásának módszertana225
A didaktika és a testnevelés oktatásmódszertanának kapcsolata227
Az oktatás célja a testnevelésben228
Tanterv230
Az iskolai testnevelés mint tantárgy230
Az érvényben levő általános iskolai tanterv főbb elvi kérdései232
A tanterv felépítettségének főbb vonásai233
Tantervi utasítás233
Tanmenet238
A testnevelés oktatási folyamata257
A testnevelés oktatási folyamatának főbb lélektani és fiziológiai vonatkozásai264
A jártasságok és készségek kialakításának folyamata a testnevelésben269
A didaktai alapelvek érvényesítése a testnevelés oktatási folyamatában273
A testnevelés szervezeti formái285
A testnevelési óra286
A tanítási óra korszerűsítésének néhány problémája a testnevelésben304
Foglalkoztatási formák a testnevelés oktatási folyamatában309
Az oktatás módszerei317
Ismereteközlés318
Gyakoroltatás323
Hibajavítás332
Ellenőrzés, értékelés333
Elővigyázatossági és egészségügyi rendszabályok342
Megedzés348
Egészségügyi problémákkal és szervi elváltozásokkal összefüggő sajátos testnevelési foglalkozások349
Önkéntes jellegű szervezeti formák351
Uttörő-testnevelési és -sporttevékenység351
Sportiskolák356
Edzés, versenyzés357
Az edzésadagolás problémája361
Versenyzés362
Alkalmi (vegyes, epizodikus) szervezeti formák364
Az általános iskolák egy részének sajátos körülményeit figyelembe vevő eljárások375
Testnevelés a tornateremmel nem rendelkező iskoláknál375
A testnevelés megszervezése és vezetése a kis létszámu és részben osztott iskolákban376
A testnevelés megszervezésében vegyes (koedukált) osztályokban377
Az iskolai testnevelés dologi feltételei379
Függelék383
Testneveléstörténeti időrendi táblázat383
Irodalom387
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Testneveléselmélet Testneveléselmélet Testneveléselmélet Testneveléselmélet Testneveléselmélet Testneveléselmélet Testneveléselmélet

Több lapon aláhúzások, jelölések láthatók. A lapélek és néhány lap foltos.

Állapot: Közepes
1.800 Ft
1.440 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba