kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Sport |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 279 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-253-312-7 |
Előszó | 3 |
Testnevelés és sport | 7 |
A testnevelés és sport mint a kultúra része | 8 |
Azonosságok és különbségek a testnevelés és sport között | 9 |
A testnevelés tudományos megalapozása | 14 |
Élsport és tömegsport | 15 |
Testneveléstudomány - sporttudomány | 17 |
A testnevelés és a tudományos-technikai forradalom | 23 |
Összefoglalás | 29 |
Irodalom | 31 |
A testnevelés alapkérdései | 33 |
A tükrözés problémájának néhány elvi kérdése a testnevelésben és sportban | 33 |
A lényeges összefüggések kiemelése atlétikában | 35 |
A cselekvések összefüggésének kérdései a tornában | 44 |
Feladatkiválasztás a játékokban | 54 |
A tükrözés jellegzetes vonásai és általános érvényessége | 62 |
A testnevelés és sport felépítmény jellegének néhány kérdése | 70 |
A testnevelés és sport mint a kulturált szórakozás egyik formája | 73 |
Összefoglalás | 76 |
Irodalom | 77 |
A képességek | 78 |
A képességfejlesztés tévútja - a "body building" | 79 |
Motorikus teljesítőképesség, mozgástulajdonság, képesség | 82 |
Életkori sajátosságok és képességek | 87 |
A négy alapvető testi képesség és fejlesztésük | 96 |
A kitartóképesség | 106 |
A teljesítőképesség fizikai és pszichikai befolyásolása | 110 |
Típustulajdonságok és képességek kapcsolata | 112 |
Készségek és képességek összefüggése | 116 |
A képességek fejlesztési és mérési lehetőségei a különböző testgyakorlati és sportágakban | 118 |
A tehetség és alkalmasság kérdése a tesztvizsgálatokban | 125 |
Önellenőrzés, külső ellenőrzés | 127 |
Összefoglalás | 128 |
Irodalom | 130 |
Az oktatás (tanulás) folyamat a testnevelésben | 135 |
A motoros tanulás fiziológiai alapjai | 136 |
A motoros tanulás két kiemelt tényezőja a kinesztézis és a ritmus | 141 |
A mozgásképzet kialakítása | 150 |
A koordinált mozgás kritériuma | 153 |
A sportági készségek általános jellemzése | 156 |
Életkori sajátosságok és az oktatás folyamata | 162 |
Idegrendszeri sajátosságok | 163 |
Testi fejlődés - értelmi fejlődés | 166 |
Testalkati típusok és a testnevelés | 171 |
A két testfél dominanciája | 174 |
Általános módszertani problémák | 176 |
A torna, az atlétika és a sportjátékok oktatásának néhány kérdése | 189 |
Összefoglalás | 201 |
Irodalom | 202 |
Testnevelés és motiváció | 208 |
Érdeklődés és beállítottság | 212 |
Teljesítménymotiváció | 220 |
Oktatási módszer és motiváció | 223 |
Szabad idő, testnevelés, sport | 228 |
Összefoglalás | 234 |
Irodalom | 236 |
Testnevelés és személyiségformálás | 238 |
Sport és agresszió | 242 |
Személyiség és vérmérséklet | 247 |
Sportágak és személyiségjegyek | 248 |
Felmentés, érdeklődés, akaraterő és személyiség | 250 |
Összefoglalás | 252 |
Irodalom | 253 |
A testnevelés tananyaga | 255 |
Összefoglalás | 263 |
Irodalom | 263 |
A tanár személyisége | 265 |
A tanár magatartása a tanórán | 270 |
Tanár - tanítvány kapcsolat | 273 |
Értékelés, osztályozás, kutatás | 275 |
Összefoglalás | 277 |
Irodalom | 277 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.