kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 310 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 59 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. 334 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: J 11-1060. |
Testneveléselmélet és tantárgypedagógia | 5 |
A testnevelés célja és feladatai | 5 |
Testneveléselméleti alapismeretek | 5 |
A testnevelés eszközei | 7 |
Az oktatási folyamat sajátosságai a testnevelésben | 10 |
A mozgásos cselekvéstanítás-tanulás problémái és feladatai az alsótagozati testnevelésben | 12 |
A testnevelési óra | 15 |
A gyakorlás megszervezése | 20 |
A játékos foglalkoztatás | 23 |
Az oktatás tartalma | 26 |
Az alsó tagozati testnevelés oktatásának főbb módszerei | 28 |
A nevelő felkészülése | 35 |
Testnevelés sajátos körülmények között | 37 |
A testnevelés tanórán kívüli szervezeti formái | 39 |
A képességfejlesztés | 43 |
Helyzetelemzés | 43 |
A képességfejlesztés elvi kérdései | 44 |
A fejlesztendő képességek | 45 |
A kondicionális képességek | 47 |
Az állóképesség | 47 |
Az izomerő | 51 |
A gyorsaság | 55 |
Alkalmazkodási és terhelési sajátosságok | 57 |
A koordinációs képességek | 60 |
A mozgástanulás | 63 |
Összegezés | 65 |
Gimnasztika | 69 |
A gimnasztika értelmezése | 69 |
A gimnasztika szaknyelve | 70 |
A tartásos helyzetek | 71 |
Fogásmódok | 75 |
Kiinduló helyzetek támaszban | 77 |
Mozgásos alapformák meghatározása | 83 |
A gyakorlatok szerkezete | 92 |
A gyakolratok felosztása | 93 |
A gimnasztika korszerű oktatásmódszere | 99 |
A gimnasztika oktatásmenetének lépései | 102 |
Rajzírás | 105 |
Természetes gyakorlatok ábrázolásai | 125 |
Torna | 129 |
A torna ágai | 129 |
A torna alapfogalmai | 130 |
A torna gyakorlatcsoportjai | 134 |
A rendgyakorlatok | 135 |
A természetes gyakorlatok | 140 |
A főgyakorlatok | 143 |
Atlétika | 155 |
Az atlétika versenyszámai | 155 |
A futások | 156 |
Az ugrások | 162 |
A dobások | 168 |
Atlétikus képzés az általános iskola alsó tagozatában | 173 |
Játékok, sportjátékok | 179 |
Játékelméleti alapismeretek | 179 |
A játékoktatás tervezése | 185 |
A tanítási célok szerinti oktatási menet | 188 |
A játékok mozgásanyaga és a mozgásformák módszeres felépítése | 195 |
A labdajátékok és sportjátékok előkészítése a tantervi mozgásanyaggal | 203 |
Mozgások labda nélkül | 207 |
Mozgások labdával | 212 |
Kosárlabda | 222 |
A kosárlabdázás technikája | 223 |
A kosárlabdázás taktikája | 228 |
Kézilabda | 237 |
A kézilabdázás technikája | 238 |
A kézilabdázás taktikája | 244 |
Labdarúgás | 248 |
A labdarúgás technikája | 249 |
A labdarúgás taktikája | 259 |
Röplabda | 260 |
A röplabda taktikája | 261 |
A röplabdázás technikája | 261 |
A röplabdázás oktatásának módszere | 264 |
Úszás | 269 |
Az úszás fogalma, jellemzése | 271 |
Úszásoktatás az általános iskola alsó tagozatában | 272 |
Az úszásoktatás feltételei | 272 |
Az úszófoglalkozások néhány sajátos szervezési és módszertani kérdései | 279 |
Az úszásoktatás tartalma és módszertana | 281 |
Tartalom | 309 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.