1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testnevelés

Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 59 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 334 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: J 11-1060.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kisgyermek szomatikus nevelésével foglalkozók felismerték, hogy az alsó tagozatban végzett alapozó-fejlesztő, szokásokat és képességeket alakító munkának, az igényes indításnak egész életre... Tovább

Előszó

A kisgyermek szomatikus nevelésével foglalkozók felismerték, hogy az alsó tagozatban végzett alapozó-fejlesztő, szokásokat és képességeket alakító munkának, az igényes indításnak egész életre meghatározó szerepe van. Ezért egyre több kutató és gyakorlati szakember vizsgálja a korszerűsítés lehetőségeit. Ennek eredményeként a 6-10 éves tanulók testnevelésében a közeljövőben forradalmi változások várhatók. Az elkövetkező évtizedben az ezzel kapcsolatos feladatokat csak megfelelő szakismerettel és elhivatottsággal rendelkező tanítók tudják megoldani. Ez a munka azért válik egyre bonyolultabbá a tudományos és technikai forradalom időszakában, mert a gyermek életéből sok természetes, fejlesztő biológiai inger eltűnt, és egyre több káros hatás fékezi egészséges fejlődését. Az elveszett ingereket tervszerűen kell pótolni, speciális hatásokat kiváltva az egyes szervekben és szervrendszerekben.
A szerzők mindezeket figyelembe véve igyekeztek munkájukat végezni. Nehéz feladatot kellett megoldaniuk, mert a jegyzetet a tanítóképző főiskolán folyó általános és szakkollégiumi képzésben kell használnunk, nappali és levelező tagozaton. Ezen kívül még a tanítók továbbképzésében is jelentős szerephez juthat. A témakörök napjaink legfontosabb kérdéseit tárgyalják. Ezek bővítését vagy szűkítését a feldolgozást végző szakember az igényeknek megfelelően elvégezheti. Az ismeretek színvonalas feldolgozása - indokolt esetben - javasolt szakirodalom tanulmányozását is szükségessé teszi.
A jegyzet gyakorlati anyaga szerény mértékben meghaladja az alsó tagozatos tanterv kereteit, a tájékoztatás szintjén. Erre azért van szükség, mert a tanító tevékenysége csak akkor lehet tudatos és eredményes, ha az alapozó munka folyamatában főbb vonalaiban látja a távolabbi vagy végső célt is. Ezen kívül ezt indokolják a szakkollégiumi képzés speciális feladatai is.
Tudjuk, hogy az anyag feldolgozását végző szakemberek a jegyzetben hiányosságokat, hibákat is találhatnak. Ez természetes, mert az alkalmazható módszerek változatossága és korszerűsödése ezt lehetővé teszi. Kérjük ezért a Kollégákat, hogy a sok munkával és gonddal készült jegyzetben azt a nagy lehetőséget is ismerjék fel, mely a szűkülő órakeretek mellett a hallgatók önálló anyagfeldolgozását lehetővé teszi. Így a testnevelési foglalkozásokon több időt fordíthatnak a gyakorlati háttér kialakítására és a hallgatók kondicionális fejlesztésére. Vissza

Tartalom

Testneveléselmélet és tantárgypedagógia5
A testnevelés célja és feladatai5
Testneveléselméleti alapismeretek5
A testnevelés eszközei7
Az oktatási folyamat sajátosságai a testnevelésben10
A mozgásos cselekvéstanítás-tanulás problémái és feladatai az alsótagozati testnevelésben12
A testnevelési óra15
A gyakorlás megszervezése20
A játékos foglalkoztatás23
Az oktatás tartalma26
Az alsó tagozati testnevelés oktatásának főbb módszerei28
A nevelő felkészülése35
Testnevelés sajátos körülmények között37
A testnevelés tanórán kívüli szervezeti formái39
A képességfejlesztés43
Helyzetelemzés43
A képességfejlesztés elvi kérdései44
A fejlesztendő képességek45
A kondicionális képességek47
Az állóképesség47
Az izomerő51
A gyorsaság55
Alkalmazkodási és terhelési sajátosságok57
A koordinációs képességek60
A mozgástanulás63
Összegezés65
Gimnasztika69
A gimnasztika értelmezése69
A gimnasztika szaknyelve70
A tartásos helyzetek71
Fogásmódok75
Kiinduló helyzetek támaszban77
Mozgásos alapformák meghatározása83
A gyakorlatok szerkezete92
A gyakolratok felosztása93
A gimnasztika korszerű oktatásmódszere99
A gimnasztika oktatásmenetének lépései102
Rajzírás105
Természetes gyakorlatok ábrázolásai125
Torna129
A torna ágai129
A torna alapfogalmai130
A torna gyakorlatcsoportjai134
A rendgyakorlatok135
A természetes gyakorlatok140
A főgyakorlatok143
Atlétika155
Az atlétika versenyszámai155
A futások156
Az ugrások162
A dobások168
Atlétikus képzés az általános iskola alsó tagozatában173
Játékok, sportjátékok179
Játékelméleti alapismeretek179
A játékoktatás tervezése185
A tanítási célok szerinti oktatási menet188
A játékok mozgásanyaga és a mozgásformák módszeres felépítése195
A labdajátékok és sportjátékok előkészítése a tantervi mozgásanyaggal203
Mozgások labda nélkül207
Mozgások labdával212
Kosárlabda222
A kosárlabdázás technikája223
A kosárlabdázás taktikája228
Kézilabda237
A kézilabdázás technikája238
A kézilabdázás taktikája244
Labdarúgás248
A labdarúgás technikája249
A labdarúgás taktikája259
Röplabda260
A röplabda taktikája261
A röplabdázás technikája261
A röplabdázás oktatásának módszere264
Úszás269
Az úszás fogalma, jellemzése271
Úszásoktatás az általános iskola alsó tagozatában272
Az úszásoktatás feltételei272
Az úszófoglalkozások néhány sajátos szervezési és módszertani kérdései279
Az úszásoktatás tartalma és módszertana281
Tartalom309
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem