kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 294 oldal |
Sorozatcím: | Tanítói kézikönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-8022-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi szám: 83027. |
Előszó | 3 |
I. | |
A testnevelés tanításának ajánlott módszerei az általános iskola 1-4. osztályában (Sipos György - Varga Sándor) | 5 |
A tanítási óra levezetésének ajánlott módszere | 7 |
A mozgásoktatás és didaktikai összefüggései | 10 |
A játékok szerepe az alsó tagozatos testnevelésben | 13 |
A cél- és feladatrendszer megvalósítása az alsó tagozatos nevelésben | 14 |
II. | |
Rendgyakorlatok (Varga Sándor) | 19 |
III. | |
Gimnasztika (Szijj Zoltán) | 27 |
A gimnasztika mozgásanyaga | 27 |
A gimnasztika jelentősége az 1-4. osztályban | 29 |
A gimnasztika alkalmazási területei | 29 |
A gyakorlatok tartalma, szerkezete és formája | 30 |
A gimnasztikai alapformájú gyakorlatok fajtái | 32 |
A gyakorlatok tervezése és összeállítási szempontjai | 35 |
A gimnasztika korszerű oktatásmódszere | 37 |
Milyen legyen a szóbeli közlés? | 40 |
Hogyan realizálódik ez a gyakorlatban? | 43 |
A tanterv gimnasztikai anyaga | 48 |
1. osztály | 52 |
2. osztály | 56 |
3. osztály | 61 |
4. osztály | 66 |
IV. | |
Futás, ugrás- és dobásgyakorlatok (Szentgyörgyi Zoltán) | 75 |
Járás- és futásgyakorlatok | 76 |
Ugrásgyakorlatok | 86 |
Dobásgyakorlatok | 92 |
V. | |
Egyensúlygyakorlatok (Németh Erika) | 97 |
Az egyensúlygyakorlatok jelentősége | 97 |
Módszertani útmutatás az egyensúlygyakorlatokhoz | 98 |
Egyensúlygyakorlatok helyben | 99 |
Egyensúlygyakorlatok helyváltoztatással | 104 |
Az egyensúlyozó gykorlatok és a játék kapcsolata | 108 |
VI. | |
Támasz- és függésgyakorlatok (Németh Erika) | 109 |
Módszertani útmutatás a támasz- és függésgyakorlatokhoz | 110 |
Talajon végezhető gyakorlatok | 112 |
Mászás- és függésgyakorlatok | 115 |
A támasz- és függésgyakorlatok és a játék kapcsolata | 119 |
VII. | |
Labdagyakorlatok (Szlatényi Béla) | 121 |
Általános módszertani szempontok | 121 |
A labda birtoklása mint a labdázás alapeleme | 124 |
A labdázó gyermek | 126 |
Páros és társas gyakorlatok | 132 |
VIII. | |
Játékok, versenyek (dr. Nagy Tamás) | 137 |
A testnevelési játék jellemzői | 138 |
A játékok csoportosítása | 139 |
A játékok leírása | 140 |
Egyéni versenyek | 141 |
Sorversenyek | 144 |
Váltóversenyek | 150 |
Futójátékok | 153 |
Dobójátékok | 164 |
Akadályversenyek | 169 |
IX. | |
Téli foglalkozások a szabadban (Kovács Tamás) | 171 |
Hogyan öltözzenek a tanulók a téli foglalkozásokhoz? | 171 |
A foglalkozások megszervezése | 172 |
Hogyan készítsünk csúszka- vagy jégpályát? | 173 |
Csúszkálás | 174 |
Egyszerű játékok a jégen | 175 |
Korcsolyázás | 176 |
Hógolyózás | 179 |
Szánkózás | 181 |
X. | |
Úszás (Nagy Sándor) | 185 |
Első osztály | 186 |
Második osztály | 188 |
Harmadik osztály, negyedik osztály | 193 |
XI. | |
Atlétika (Takács László) | 195 |
Futás | 197 |
Ugrás | 201 |
Dobás | 208 |
XII. | |
Torna (Machalik József) | 215 |
Talajtorna | 217 |
1. osztály | 217 |
2. osztály | 219 |
3. osztály | 221 |
4. osztály | 224 |
Szekrényugrás | 226 |
XIII. | |
Testnevelés az osztályteremben (Becsy Bertalan Sarolta) | 229 |
Szervezési feladatok | 231 |
A testnevelés oktatásmódszereinek alakítása a sajátos tantermi körülményekhez | 233 |
Gimnasztika | 235 |
Labdaérzék-fejlesztő gyakorlatok | 238 |
Támasz- és egyensúlygyakorlatok | 240 |
Játékok | 245 |
XIV. | |
A tanmenetkészítés szempontjai (dr. Császi Sándor, dr. Nagy Tamás) | 255 |
2. osztály | 258 |
4. osztály | 266 |
Melléklet | |
1. osztály | 274 |
3. osztály | 282 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.