1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tervezés - üzleti tervezés

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Pénzügyi és Számviteli Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 260 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A fejlett piacgazdaságokhoz hasonlóan hazánkban is megtörtént az a felismerés, hogy a gazdasági fejlődés motorja, hajtóereje az ország gazdasági struktúrájától függetlenül a vállalkozó. A... Tovább

Előszó

A fejlett piacgazdaságokhoz hasonlóan hazánkban is megtörtént az a felismerés, hogy a gazdasági fejlődés motorja, hajtóereje az ország gazdasági struktúrájától függetlenül a vállalkozó. A vállalkozók vezetik be a legtöbb új terméket, tőlük származik a legtöbb innováció, ők teremtik a legtöbb munkahelyet. Egy új erőfeszítést igényel. A vállalkozás létrehozása, működtetése, növekedésének segítése során a vállalkozónak kell minden felelősséget vállalnia a vállalkozás fejlesztéséért és életben tartásáért, neki kell viselnie az ezzel járó kockázatot, és ő élvezi az előnyöket is.
A szakirodalomban sokféle megfogalmazás született a vállalkozásra, de szinte minden megfogalmazás megegyezik abban, hogy egyfajta viselkedést jelent a vállalkozás, amely magában foglalja:
- a kezdeményezés
- a társadalmi-gazdasági mechanizmusok szervezését és újjászervezését az erőforrások és helyzetek előnyös gyakorlati felhasználása érdekében és
- a kockázat vagy kudarc elfogadását. Vissza

Tartalom

Bevezetés1
A tervezés általános kérdései3
A tervezés lényegi vonásai3
A tervezés információs rendszere7
A tervezés időhorizontjai és fokozatai8
A tervezés és controlling kapcsolata12
Stratégiai tervezés17
A stratégiai tervezés szükségessége, lényege, főbb jellemzői17
A stratégiai tervezés szintjei20
A stratégiai tervezés folyamatrendszere23
Célkitűzési ciklus24
Stratégiakészítési ciklus29
Akciótervezési (operatív tervezési) ciklus30
Megfigyelőrendszer kialakításának ciklusa44
Ösztönzők kialakításának ciklusa45
A tervezési rendszer kialakítása46
Tervezés a vállalkozás szintjén (a termék/piaci egységek szintjén)46
Tervezés vállalati szinten50
A tervezési rendszer továbbfejlesztése53
A stratégia végleges formába öntése - a stratégiai terv55
A stratégiai tervezést támogató főbb módszerek, technikák57
Az operatív tervezés - üzleti tervezés általános jellemzői, összefüggései59
Az operatív tervezés lényege, szükségessége59
Az üzleti terv készítésének szükségessége62
Az üzleti terv rendeltetése, jelentősége66
Az üzleti tervvel szemben támasztott főbb követelmények68
A jól kidolgozott üzleti terv legfontosabb jellemzői69
Az üzleti terv helye a vállalatok tervezési rendszerében70
Az üzleti terv tartalma, felépítése, részletezettsége71
Az üzleti terv információszükséglete73
Az átfogó üzleti terv javasolt felépítése, az egyes fejezetek tartalma76
Bevezető oldal76
Összefoglaló77
Iparágelemzés (háttér, trendek és kilátások)78
A vállalkozás bemutatása80
Működési terv84
Marketingterv87
A piac elemzése88
A marketingterv elemei95
A marketing terv tartalma101
Szervezeti terv105
Pénzügyi terv108
Jövedelemterv109
Előrejelzett mérleg109
Likviditási terv110
Kockázatbecslés110
Függelék112
Az üzleti tervben foglaltak megvalósulásának figyelemmel kísérése113
Az üzleti illetve operatív tervezés feladatai115
Értékesítési feladatok tervezése116
Értékesítés tervezése a kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásoknál116
Értékesítés tervezése a termelő-szolgáltató tevékenységet folytató vállalkozásoknál127
Termelési feladat tervezése133
Erőforrások tervezése138
Emberi erőforrások tervzése139
A tárgyi eszközök kapacitása és kihasználásuk tervezése176
Anyagellátás és készletgazdálkodás tervezése194
Pénzügyi tervezés, a pénzügyi terv összeállíátsa215
A pénzügyi tervezés lényege, célja és szerepe az üzleti tervezésen és az üzleti terven belül215
Az eredmény tervezése, a jövedelemterv összeállítása217
Az éves mérlegterv összeállítása230
A likviditási terv összeállítása243
Az egyensúly megteremtése az éves finanszírozási terv247
Az éves cash flow tervezése249
Induló mikro-kis- és középvállalkozások üzleti tervkészítésének jelentősége, javasolt lépései254
Irodalomjegyzék255
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem