1.060.405

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tervezés, döntés, tanulásirányítás

Kézirat/Országos Oktatástechnikai Központ

Szerző
Szerkesztő
Veszprém
Kiadó: Országos Oktatástechnikai Központ
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 236 oldal
Sorozatcím: Nyelvi, irodalmi, kommunikációs nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 600 példányban. 2 kivehető melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nyelvi-irodalmi-kommunikációs kísérletet bemutató kötetek sorában a "Tervezés, döntés, tanulás irányítás19 a második. Az első kötet a "Pedagógiai program"* Ez a kísérlet tantervét, taneszközeinek... Tovább

Előszó

A nyelvi-irodalmi-kommunikációs kísérletet bemutató kötetek sorában a "Tervezés, döntés, tanulás irányítás19 a második. Az első kötet a "Pedagógiai program"* Ez a kísérlet tantervét, taneszközeinek leírását, a tananyag- és taneszközrendszer megfeleltetését tartalmazza, valamint ismerteti a tananyag tanítására vonatkozó tudnivalókat, és közli a tanulás során használható mérési apparátust: mérőlapokat, értékelési előírásokat A "Pedagógiai program" a kísérlet leírása közben eltekint a tanítási óráktól, a napi tervezési, szervezési, ellenőrzési teendőktől. Nem ad tanácsot a tanítónak arra9 hogy miként lehet a tananyagot - az egyes iskolák, osztályok, az egyes tanulók eltérő sajátosságait figyelembe véve - megvalósítani. A "Pedagógiai program" konkrét izzásának, adaptálásának a lehetőségeit a "Tervezés, döntés, tanulásirányítás" c. kötet ismerteti. Ebben a kötetben adjuk közre kísérleti munkánk neveléselméleti és didaktikai hátterét, valamint azt mutatjuk be, hogyan lehet szemléleti háttér alapján tervezni, órát vezetni és órát elemezni. Kötetünk címe tulajdonképpen erre utal, és rejtetten még egyre. Arra, hogy mi a kísérleti programunkat megvalósító pedagógust elsősorban döntéshozónak tekintjük, hisz a Pedagógiai program adott osztály tanulóira történő adaptálása a döntés, a mérlegelés, az alternatívák közötti választás lehetőségét jelenti. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
A tanulás és a tanulásirányítás értelmezése a kísérletben 9
1. Motiválás 27
2. Tanulásszervezés-differenciálás 30
3- A döntés 34
4. A feladatadás 40
5# Az ellenőrzés 44
6. Az értékelés 49
A tervezés 55
Az óravezetés 71
Az óraelemzés 89
Az átlagtól eltérő gyermek fejlesztésének
kérdései 93
Tanítási segédletek 97
1.sz. melléklet
Időterv 99
2. sz. melléklet
Óramodellek 107
2. a/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető
Olvasás-Önművelés jellegű óra
frontális osztálymunkában 109
2.b/ sz. melléklet
Olvasás-Önművelés jellegű gyakorló
óra frontális osztálymunkában 110
2.c/ sz. melléklet
Olvasás-önművelés jellegű gyakorló
óra differenciált osztálymunkában 111
2.d/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető olvasás
önművelés jellegű óra differenciált osztálymunkában 113
2,e/ sz, melléklet
Új tananyagot bevezető irás -
helyesirás jellegű óra frontális
osztálymunkában 115
2,f/ sz. melléklet
Irás-helyesirás jellegű gyakorló
óra frontális osztálymunkában 116
2.g/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető írás -
helyesÍrás jellegű óra differenciált osztálymunkában 117
2.b/ sz. melléklet
Írás-helyesÍrás jellegű gyakorló
óra differenciált osztálymunkában 119
2.i/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető beszédművelés jellegű óra frontális
osztálymunkában' 121
2.j/ sz. melléklet
Beszédművelés jellegű gyakorló
óra differenciált osztálymunkában 122
2.k/ sz. melléklet
Beszédművelés jellegű gyakorló
óra frontális osztálymunkában 124
2.1/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető beszédművelés jellegű óra differenciált osztálymunkában 125
2,m/ sz, melléklet
Új tananyagot bevezető irodalom
jellegű óra frontális osztálymunkában 128
2.n/ sz. melléklet
Irodalom jellegű gyakorló óra
frontális osztálymunkában 129
2.o/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető irodalom
jellegű óra differenciált
osztálymunkában 130
2.p/ sz. melléklet
Irodalom jellegű gyakorló óra
differenciált osztálymunkában 132
3. sz. melléklet
Tanítási eljárások 137
3.a/ sz. melléklet
Szóképek elemzése 139
3.b/ sz. melléklet
Gyorsolvasási gyakorlatok
végzése 143
5.c/ sz. melléklet
Információs szövegek olvasása 145
3.d/ sz. melléklet
Ismeretterjesztő szövegek
olvasása 147
3.e/ sz. melléklet
Címszavak megkeresése gyermeklexikonban 150
3 f/ sz. melléklet
Írásmozgás fejlesztése 153
3.g/ az. melléklet
Betűelemek vázolása 159
3.h/ sz. melléklet
Helyesírási hibák javítása 163
3.i/ sz. melléklet
Hangsúlygyakorlatok végeztetése
olvasással 166
3 j/ sz. melléklet
Elbeszélő szöveg alkotása élmény
alapján kiscsoportos kommunikációban 169
3.k/ sz. melléklet
Leíró szöveg alkotása állatokról
csoportkommunikációban 173
3.1/ sz. melléklet
Külső testi jellemzők
tanulása 177
3.m/ sz. melléklet
Pszichikus és erkölcsi tulajdonságok felismerése 180
4.sz. melléklet
Esetleírások 185
5.sz. melléklet
Óravázlatok 189
5.a/ sz. melléklet
Olvasás-önművelés jellegű gyakorló
óra differenciált osztálymunkában 191
5 b/ sz. melléklet
Írás-helyesírás jellegű gyakorló
óra differenciált osztálymunkában 199
5.c/ sz. melléklet
Új tananyagot bevezető beszédművelés jellegű óra differenciált osztálymunkában 205
5.d/ sz. melléklet
Irodalom jellegű gyakorló óra
differenciált osztálymunkában 209
6.sz. melléklet
Egy tanítási óra vázlata és a
megtartott óra elemzése 215
7.ez. melléklet
A nyelvi-irodalmi-kommunikációs kísérleti osztályba járó tanulók értékelő lapja 223
Tartalom 233
8. sz. melléklet
Nyelvhasználati tevékenységek indítási és fontossági rendje
9.sz. melléklet
Az óravezetés menete a differenciált munka esetén
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem