1.067.378

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Természettan

Budapest
Kiadó: Országos Köznevelési Tanács
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 16 oldal
Sorozatcím: Részletes útmutatások az általános iskola tantervéhez
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Egyetemi Nyomda nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

TERMÉSZETTAN.
1. A természettan tanításának célja és nevelő értékei:
a) A tantervi cél. A természeti jelenségekre vonatkozó legfőbb fogalmak és törvények megismerése, tájékozottság a legfontosabb... Tovább

Előszó

TERMÉSZETTAN.
1. A természettan tanításának célja és nevelő értékei:
a) A tantervi cél. A természeti jelenségekre vonatkozó legfőbb fogalmak és törvények megismerése, tájékozottság a legfontosabb gyakorlati alkalmazásokban. Ez a célkitűzés utal arra, hogy az általános iskolában a fizika tanításának csupán a legfontosabb jelenségek megfigyelésére és fogalmak kialakítására kell szorítkoznia. Azt az anyagot tárgyalja csak, amelynek ismerete ma már minden ember számára nélkülözhetetlen. A fizikai ismeretek közlése azonban nem öncél A természeti jelenségek megismerése után látnia kell a tanulónak azt, hogy miként alkalmazza az ember a megismert jelenségeket, törvényszerűségeket a gyakorlati életben, mint teszi képessé a fizikai tudás az embert életkönnyítő és világformáló alkotásokra. Ebben a korban a gyermeket a természettannak éppen ez a része ragadja meg, ez ad táplálékot képzeletének, indítást alkotás vágyának, de meggyőzi arról is, hogy a technikai alkotásokat a kutató munkának, a tudásnak kell megelőznie. A természettani órák ennek a tudásszerzésnek útjaira, módjaira is rávezetik a tanulót és úgy formálják gondolkodásmódját, hogy el tudjon igazodni a természet jelenségei között és azokat meg is tudja magyarázni.
b) Nevelő értékei. A helyesen tanított fizika szellemformáló -hatásai alig felbecsülhetők. Nincsen tanóra, amikor valamit elfogulatlanul megfigyelnie ne kellene a tanulónak. Ilyenkor figyelmét a jelenségre, a dolog lényegére irányítja, elvonatkozik a lényegtelentől, a mellékestől. A megfigyelés, a mérés közben észreveszi, hogy mennyi hibát követ el, mennyire téved füle, szeme, ezért kritikával kell fogadnia mindazt, amiről érzékszerveivel tudomást szerez. Ezek a tapasztalati érzékszervei helyes használatára nevelik és fejlesztik azt a képességét, hogy az élet történéseinek forgatagában is kritikával szemlélje az eseményeket és meg tudja különböztetni a lényegest a mellékestől... Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem