1.066.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Természetismeret 4/II.

Élettelen természet/Az általános iskolák 4. osztálya számára

Pécs
Kiadó: Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 46 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A mozgást úgy határozhatjuk meg, mint helyzetváltozást, mely mindig bizonyos személyekhez, tárgyakhoz képest történik. Ezeket a tárgyakat, személyeket nevezzük - mint a relatív helyzet... Tovább

Előszó

A mozgást úgy határozhatjuk meg, mint helyzetváltozást, mely mindig bizonyos személyekhez, tárgyakhoz képest történik. Ezeket a tárgyakat, személyeket nevezzük - mint a relatív helyzet meghatározásánál is - viszonyítási személyeknek, tárgyaknak. Az emberek, a tárgyak helyzete tehát egyes emberekhez és tárgyakhoz viszonyítva megváltozhat, esetleg más emberekhez, tárgyakhoz képest pedig nem. Ha egy mozgó vonaton ülünk, akkor a mi helyzetünk a vonathoz képest nem változik, azaz a vonathoz viszonyítva nyugalomban vagyunk, nem mozgunk, ha viszont az útmenti fákat figyeljük, akkor azokhoz képest helyzetünk megváltozott, tehát a fákhoz viszonyítva mozgásban vagyunk. A vonaton nyugalomban lévő emberek és tárgyak azonban együtt mozognak a vonattal, és együtt egy "mozgó rendszert" alkotnak.
A helyzetek viszonylagosságának felismerésénél és megbeszélésénél eredményesen használtuk O bácsit, hasonlóképpen a tárgyak helyzetében történő változásokról is tájékoztathat bennünket. Így pl. az autó belsejében egy O bácsi azt mondja az autóban lévő tárgyakról, hogy nyugalomban vannak, nem mozognak, ugyanakkor azonban az úttesten vagy a járdán álló O bácsi azt, hogy az autó távolodik - az autóval együtt a tárgyak is távolodnak tőle - tehát mozgásban vannak, mert hozzá viszonyítva helyzetük megváltozott. De az is igaz, hogy az autó belsejében lévő O bácsi joggal állítja az úttesten lévő O bácsiról, hogy az távolodik tőle, tehát az úttesten lévő O bácsi mozog. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Bevezetés 7
A természetismeret tanításának feladatai 12
Kísérletezés a tanítási órákon 13
Tanmenetjavaslat 14
I. Témakör:
Az emberek és tárgyak helyének relativitása 17
Játékok a tárgyak helyének meghatározására 17
A tárgyak helye viszonylagos 21
A tárgyak helye egy megfigyelő és
több tárgy esetében 27
A tárgyak helye két megfigyelő néző-
pontjából 32
Helymeghatározás polár koordinátákkal 35
A polár koordinátarendszer néhány
alkalmazása 41
Helymeghatározás derékszögű koordinátákkal 46
A helymeghatározásról tanultak összefoglalása 52
II. Témakör:
A mozgás relativitása 55
A haladó mozgás viszonylagossága 58
Az egyenletes haladó mozgás 63
Pergőképek készítése a mozgások
szemléltetésére 67
A gyorsulás, a lassulás 69
A forgó mozgás 72
A Föld forgása és következménye 76
A Föld keringése és következményei 81
Naprendszerünk 86
Földünk kísérője: a Hold 88
Az Űrrepülés 91
A mozgásokról tanultak összefoglalása 94
Követelmények 95
Ajánlott irodalom 97
Tartalom 100
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Természetismeret 4/II. Természetismeret 4/II. Természetismeret 4/II. Természetismeret 4/II.

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba