1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Természeti, környezeti nevelés mint a nevelés megújításának lehetősége

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Természet- és Környezetvédő Tanárok Egyesülete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 274 oldal
Sorozatcím: Ökológiai kultúra, ökológiai nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-04-357-5-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó
Környezetvédelmi intenzív tanártovábbképzés az ELTE Természettudományi Karán. A Természet- és Környezetvédő Tanárok Egyesületének megalakulása12
Környezeti nevelés érzelmi, esztétikai, értelmi, erkölcsi folyamata22
Javaslat a környezetvédelem önálló műveltségi terület követelményrendszerére26
Környezeti nevelés - Ökológiai kultúránk konferencia 1992. december 5-6.32
Rácsodálkozás a természetre. Ökológiai kultúránk "mai" helyzete35
Konferencia állásfoglalása42
A konferencia zárszava (Tóth Albert)42
Részvétel a VI. Nevelésügyi Kongresszuson45
A természet-környezet állapota és a nevelés kapcsolata (Vida Gábor)45
Ökológiai krízis és a pedagógia (Tóth Albert)48
Társadalmi-gazdasági korszakváltás és a magyar oktatásügy. Természeti, környezeti nevelés, mint a nevelés megújításának lehetősége és szükségessége (Gulyás Pálné)52
A nevelés társadalmi szerepe, társadalmi céljaink iskolai megjelenése, nevelési rendszerünk kívánatos átalakulása. (Gulyás Pálné, Sára Endréné)55
Gondolatok a környezeti műveltség tartalmáról (Bérczi Szaniszló)57
Néhány probléma és a környzettudatos állampolgári nevelés fontosságának felvetése a szakképzéssel kapcsolatban (Szentjóbi Szabó Tibor)58
A természet és a társadalom fenntarthatóságának kihívása a neveléstudományokra (Havas Péter)60
Gondolatok a másság-toleranciáról, az agresszivitásról és ezek kapcsolatáról a környezetünkben (Nagy Czirok Emőke)62
Magyarországi környezeti nevelési helyzetkép (Szalay-Marzsó Lászlóné)65
A nevelés, a környezeti nevelés résztvevői, pedagógiai és pszichológiai összetevői73
Természet-Ember-Család (Juhász-Nagy Pál)75
Attitűdvizsgálat. A természetközelség jelentősége, VI. osztályos falusi és városi gyerekek természet-környezetszemléletében (Fábián Veronika)78
Környezeti nevelés és a pedagógiák (Bognár László)85
Ősmag és a szivárvány alatti lét (Mohás Lívia)100
A természet és környezetvédelmével kapcsolatos ismeretek köre a természettudományi tantárgyakban105
Környzeti nevelési lehetőségek a fizika tantárgyában (Lendvay Tóth Judit)107
Ökokémia (Kohári György)119
Gondolatok a matematika és a környezeti nevelés kapcsolatáról (Vancsó Ödön)126
A biológia a természet- és környezetvédelem kapcsolatrendszere (Formann Istvánné)128
A geológia környezetvédelmi feladatai. Nyersanyagok, energiaforrások megismerése a fenntartható fejlődéshez (Gulyás Pálné)135
A geológia mint közismereti tárgy rehabilitációja az egységes természeti, környezeti szemlélet, az ökológiai gondolkodásmód elősegítésére (Kozák Miklós)143
A földrajz tantárgy szerepe és követelményei a környezeti nevelésben (Makádi Mariann)148
Kölcsönhatások a természetben munkatankönyv ismertetése 12-16 éves korosztályú tanulók számára (Ungvári Jánosné)152
Komplex természettudományos gimnáziumi II. osztály környezetvédelmi tanterve (Dualszky Sándorné)159
Az enenergia problémaköre egy fakultatív környezeti nevelési program keretében (Sára Endréné)162
A 3-18 éves korú tanulóktól elvárható környzetgazdálkodási ismeretek, illetve ajánlások ezek beépítésére a kémia, biológia, földrajz és az osztályfőnöki órák tananyagába171
Korunk ökológiai-technológiai gondolkodási és tevékenységi rendszerét elősegítő Technika és Környzet tantárgy körvonalai (Bérczi Szaniszló)211
Környezeti nevelési lehetőségek a lakóhelyi sajátosságok figyelembevételével, tanári kutatómunka alapján227
Ötletek, lehetőségek a lakóhelyi környezet megismerésére (Hajnal Irén)229
Lakóhelyi környezeti adottságok felhasználása vízügyi szakközépiskolában "Szakmai alapismeretek" tantárgy tanításához (Szinger Imréné)235
A debreceni Nagyerdő cönológiai vizsgálata tanulókkal (Budayné Kálóczi Ildikó)239
Ásotthalom védett és fokozottan védett növényei. (Védetté nyilvánítás tanári kutatómunka alapján - Fűzné Koszó Mária)243
A Máriaremetei-Szurdokvölgy védendő természeti értékei, társulástani és ökológiai szempontú vizsgálata (Némethné Katona Judit)246
Madártani kutatások tanulók részvételével, védetté nyilvánítás tanári kutatómunka alapján Tamási és környékén (Molnár Zoltán)251
Példák természet- és környezetvédelmi feladatokra az Aggteleki Nemzeti Parkban (Kiss Balázs)257
Környezetvédelmi kiállítás szervezése (Lőrinczné Keller Mária)267
A Kaán Károly természetvédelmi verseny tapasztalatai (Krizsán Józsefné)270
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem