1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Termelő-szolgáltató tevékenységek elemzése és ellenőrzése I.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Piacgazdasági viszonyok között egy-egy vállalkozás hosszú távon akkor tud csak sikeresen tevékenykedni, ha gazdálkodásának minden területén piaci szempontok érvényesülnek, a gazdálkodás különböző... Tovább

Előszó

Piacgazdasági viszonyok között egy-egy vállalkozás hosszú távon akkor tud csak sikeresen tevékenykedni, ha gazdálkodásának minden területén piaci szempontok érvényesülnek, a gazdálkodás különböző területein meghozott döntések a vevői igények magasabb színvonalú kielégítéséhez vezetnek. Napjainkban a vállalkozások döntő többségére ugyanis jellemző, hogy vevőik alkupozíciója egyre erősebb. Annak érdekében, hogy a vevők elégedettek legyenek, a vállalkozások a vásárlói igényeknek megfelelő termékeket, szolgáltatásokat fejlesztenek ki, tájékoztatják a vevőket azok hasznosságáról, elérhetővé teszik a termékeket, szolgáltatásokat, a vevők számára megfelelő áron ajánlják azokat, mindent megtesznek azért, hogy hosszú távú jó kapcsolat alakuljon ki a vevőkkel, felhasználókkal. Ebből adódóan a vevőközpontú gondolkodás szükségszerűen nemcsak az értékesítési tevékenységet jellemzi, hanem a gazdálkodás minden területén jelen van.
A piaci, értékesítési tevékenység sokrétű, összetett feladat, amelynek színvonala alapvetően befolyásolja a vállalkozás piaci helyzetét, azt, hogy az éles piaci versenyben milyen pozíciót tud elérni, és azt is, hogy tevékenységét milyen jövedelmezően tudja folytatni. Miután sikerességét jelentősen befolyásolja, hogy milyen a piaci munkája, milyen színvonalú az értékesítési tevékenysége, a vállalkozások nagy figyelmet szentelnek a piaci tevékenységnek, és így a gazdasági elemző, ellenőrző munkának is fontos feladata a piaci, értékesítési tevékenység vizsgálata. Tekintettel arra, hogy a piaci tevékenység összetett feladat, elemzése során sokféle számítás, vizsgálat végezhető. A vállalkozásoknak folyamatosan vizsgálniuk kell a piaci, értékesítési tevékenység színvonalát, hatását a vállalkozás gazdálkodására, illetve ellenőrizni kell a piaci, értékesítési tevékenységhez kapcsolódó feladatokat. Vissza

Tartalom

1. PIACI TEVÉKENYSÉG ELEMZÉSE, ELLENŐRZÉSE 7.
1.1. PIACI DÖNTÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSE SORÁN ALKALMAZHATÓ ELEMZÉSEK 9
1.1.1. Árakkal kapcsolatos számítások 10
1.1.1.1. Költségalapú árképzés 12
1.1.1.1.1. Ajánlati ár megállapítása a költségalapú árképzés összefüggéseinek alkalmazásával 15
1.1.1.1.2. Árkövetés 19
1.1.1.1.3. Vállalkozói ár alsó határának megállapítása 21
1.1.1.2. Piaci alapú árképzés 23
1.1.1.2.1. Versenytársak áraiból kiinduló árképzés 24
1.1.1.2.2. Árarányosítás 25
1.1.1.3. Árrugalmasság vizsgálata 28
1.1.1.4. Fedezet-elemzés 29
1.1.1.5. Fordított kalkuláció 33
1.1.2. Termékösszetétel, termékstruktúra meghatározásához felhasználható elemzések 35
1.1.2.1. Rövid távú döntések előkészítése során alkalmazható elemzések 35
1.1.2.1.1. Gyártmánykarakterisztikák 38
1.1.2.1.2. Gazdaságos termékösszetétel meghatározása 43
1.1.3. Értékesítési csatornák, partnerek kiválasztása 48
1.2. ÉRTÉKESÍTÉSI TEVÉKENYSÉG ELEMZÉSE A DÖNTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁNAK SZAKASZÁBAN, VALAMINT UTÓLAGOSAN 49
1.2.1. Értékesítési tevékenység elemzése a döntések végrehajtásának szakaszában 50
1.2.1.1. Rendeléssel való ellátottság, fedezettség vizsgálata 50
1.2.1.2. Elfogadott rendelésállomány fedezet tartalmának vizsgálata 52
1.2.2. Értékesítési összetétel és volumen alakulásának vizsgálata 55
1.2.2.1. Értékesítés összetételének vizsgálata 55
1.2.2.2. Értékesítési volumen alakulásának elemzése 59
1.3. A PIACI TEVÉKENYSÉG ELLENŐRZÉSÉNEK FELADATAI 64
1.3.1. Az ellenőrzés célja és lefolytatása 64
1.3.2. A piaci (marketing) tevékenység ellenőrzése 65
1.3.2.1. A piackutató tevékenység ellenőrzése, értékelése 65
1.3.2.2. A piacszervező tevékenység ellenőrzése 71
1.3.2.2.1. A reklám és propaganda tevékenység ellenőrzése 71
1.3.2.2.2. A reklám egyéb eszközeinek ellenőrzése 73
1.3.2.2.3. A szerviztevékenység ellenőrzése 74
1.3.2.3. A rendelésállomány ellenőrzése 76
1.3.2.3.1. A rendelések előkészítésének ellenőrzése 76
1.3.2.3.2. A szerződések, megrendelések ellenőrzése 78
1.3.2.3.3. A rendelésállomány értékelése 78
2. AZ INNOVÁCIÓS TEVÉKENYSÉG KIEMELT TÉMAKÖREINEK ELEMZÉSE 81
2.1. ELEMZÉSI ELLENŐRZÉSI FELADATOK AZ INNOVÁCIÓS DÖNTÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK SZAKASZÁBAN 81
2.1.1. A termékszerkezet, termékstruktúra korszerűsítéséhez felhasználható módszerek 84
2.1.1.1. Az üzletági portfolió-elemzés módszerei 87
2.1.1.2. A termék életciklusának (életgörbéjének) elemzése 98
2.1.2. A termék- illetve technológiai fejlesztési döntések előkészítésére felhasználható elemzések 101
2.1.2.1. Gazdasági kalkuláció összeállítása a fejlesztési döntésekhez 104
2.1.2.2. A fejlesztés gazdaságosságának, hatékonyságának megítélésében felhasználható statikus és dinamikus mutatószámok 108
2.1.2.3. Fejlesztési témák rangsorolása pontozás segítségével 111
2.1.2.4. Termék- (gyártmány-) fejlesztési döntések előkészítése 112
2.1.2.5. Gyártás-(technológiai) fejlesztési döntések előkészítése 122
2.1.3. A fejlesztési döntéselőkészítés speciális ellenőrzési módszerei 134
2.1.3.1. A fejlesztési döntéselőkészítés ellenőrzési módszerei 134
2.1.3.2. A fejlesztési tevékenység megalapozottságának ellenőrzése 134
2.2. A FEJLESZTÉSI DÖNTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁNAK SZAKASZÁBAN VÉGZENDŐ ELEMZÉSEK, ELLENŐRZÉSEK 137
2.2.1. A fejlesztés programszerűségének vizsgálata 137
2.2.2. Célköltség számítás 145
2.2.3. Értékelemzés 145
2.2.4. Gazdaságossági elemzés termékfejlesztés közben 147
2.2.5. A technológiai megoldás gazdaságossági értékelése fejlesztés közben 151
2.2.6. A fejlesztési folyamat speciális ellenőrzési feladatai 154
2.2.6.1. A fejlesztés programszerűségének ellenőrzése 154
2.2.6.2. Speciális ellenőrzési feladatok a gyártásfejlesztés végrehajtás szakaszában 154
2.3. A TERMÉK- ÉS GYÁRTÁSFEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG UTÓLAGOS VIZSGÁLATA 155
2.3.1. A termék (gyártmány) fejlesztés utólagos elemzése 156
2.3.1.1. A konstrukció stabilitásának vizsgálata 159
2.3.2. A gyártásfejlesztési tevékenység utólagos elemzése 160
2.3.3. A termék- és gyártásfejlesztési tevékenység utólagos ellenőrzése 162
2.3.3.1. A termék-, illetve technológia fejlesztés utólagos ellenőrzése 163
2.3.3.2. A műszaki fejlesztések költségeinek vizsgálata feladatai 163
3. A TERMELÉS MŰSZAKI-ÜGYVITELI ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK VIZSGÁLATA 167
3.1. A műszaki előkészítés feladatainak ellenőrzése 168
3.2. A gyártás ügyviteli előkészítésének ellenőrzése 170
3.3. Az alkalmazott és a gazdaságos sorozatnagyság összehasonlító elemzése 172
3.3.1. A gazdaságos sorozatnagyság számításának módszere 173
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Termelő-szolgáltató tevékenységek elemzése és ellenőrzése I. Termelő-szolgáltató tevékenységek elemzése és ellenőrzése I. Termelő-szolgáltató tevékenységek elemzése és ellenőrzése I.

A címlapon bejegyzés látható.

Állapot:
2.640 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba