1.061.492

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Termékélmény

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 454 oldal
Sorozatcím: Marketing szakkönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-05-8980-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - A Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.
Hámori Balázs
egyetemi tanár
Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy... Tovább

Fülszöveg

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - A Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.
Hámori Balázs
egyetemi tanár
Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül?
Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.
Hoffmann Márta
stratégiai fejlesztési igazgató
Hoffmann Research International Vissza

Tartalom

A kötet szerzői 7
1. Bevezetés 9
2. A tárgyak, a márkák és az élmények 13
2.1. A „humán" és az „econ" 15
2.2. A kezdetek 18
2.3. A nagy pszichológiai iskolák: a Gestalt, a Behaviorizmus
és a Pszichoanalitikus iskola 24
2.4. A pszichoanalitikus iskola 36
2.5. A kognitív iskola és a jelenkor 43
2.5.1. A kognitív folyamat 43
2.5.2. A means - end láncok elmélete 48
2.5.3. Az értékek a vásárlási folyamatban 53
2.5.4. A lassan változó értékek és a gyorsan változtatható értékítéletek 55
2.5.5. Az emberi döntések 56
3. Az ember és külvilága információfeldolgozási modellje 67
4. A felhasználó és a termék interakciója: a termékélmény 79
4.1. A termék fogalma és főbb típusai 81
4.2. A termék használhatósága és a termékélmény 82
4.3. Az intelligens termékek fogalma 87
4.4. Az adaptálhatóság és az adaptivitás 93
4.5. Az érzékelés és az észlelés szerepe termékélményeinkben 106
4.5.1. A vizualitás: meglátni 106
4.5.2. A hallás: meghallani 122
4.5.3. A taktilis érzékelés: megérinteni 132
4.5.4. Az ízlelés és a szaglás: érezni az ízét és az illatát 145
4.5.5. A mozgásérzékelés és a mozgás élménye 162
4.6. Társas és személyiségitényezők a termékélményben 168
4.7. Az érzelmek 185
4.7.1. Érzelmek és a fogyasztók választásai 185
4.7.2. Viselkedés-meghatározó érzelmeink 195
4.7.3. Az érzelmek hasznosítása a márkaépítésben 202
4.8. A negatív termékélményeink 213
4.8.1. Etikátlan reklámozás, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 213
4.8.2. Termékbiztonsági problémák 217
4.8.3. Éretlen IKT-termékek kibocsátása 226
4.9. A játék élménye 230
4.10. A vásárlás élménye 236
4.11. A termékélmény dimenziói 250
5. Termékélmény-esettanulmányok 263
5.1. Melba csokoládé és Párizsi kocka: reklám nélküli (kassza-) siker 265
5.2. Vapiano (gyors-) étterem, egy nem klasszikus látványkonyha 269
5.3. A kávé és a kávézás: termék, szolgáltatás, élmény 281
5.4. A bor és a borozás termékélményként 299
5.5. A pálinka: egy hungaricum a termékélmény szemszögéből 317
5.6. Oakley napszemüvegek: márkahűség, büszkeség, különlegességérzet 326
5.7. Az otthon élménye: lakberendezés IKEA-bútorokkal 334
5.8. Kettlebell: „Élvezd a fájdalmat!7' - sportélmény 1 354
5.9. LEGO: „Leg Godt" azaz „jól játszani" I 367
5.10. Professzionális számítógépes játékok és a játékosok motivációi 376
5.11. A számítógépes játékok speciális fajtája: az XBOX360 konzol 385
5.12. iPodNano 393
5.13. A Google-élmény 407
5.14. Interaktív szoftvertermékek használatát kísérő termékélmény
pszichofiziológiai korrelátumainak vizsgálata 415
5.15. Különböző statikus és dinamikus világítórendszerek alkalmazását kísérő élmények 432
Irodalom 443
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem