1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Terézvárosi óvodaiskola program

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Okker Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím: Ovi-suli
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-7315-67-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodahálózat és az óvoda nevelőmunkájának fejlődését-fejlesztését mindenhol a mindenkori gazdasági, társadalmi körülmények, a közoktatás-politika alakulása, és az iskola feladataiból adódó... Tovább

Előszó

Az óvodahálózat és az óvoda nevelőmunkájának fejlődését-fejlesztését mindenhol a mindenkori gazdasági, társadalmi körülmények, a közoktatás-politika alakulása, és az iskola feladataiból adódó igények kölcsönhatása határozza meg. Ennek megfelelően változik az óvoda funkciója és az óvodai nevelésoktatás folyamatának értelmezése.
A társadalmi elvárások, a nevelésügyi dokumentumok cél-, feladat- és követelményrendszere a nevelőtestület és a pedagógus személyiségének közvetítésével jut el a gyermekhez. A nevelési rendszer hatékonysága a pedagógus irányító-szervező tevékenységével függ össze.
Az új óvodai, iskolai programok világszerte azt vizsgálják, hogy melyek a gyerekek tényleges testi, lelki, szellemi szükségletei ebben az életkorban, amelyeknek értő kielégítése valóban a legkedvezőbb körülményeket teremti meg a gyermek fejlődéséhez. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
A program szakmai története 6
1. Az óvodaiskola célrendszere 6
1.1. Általános nevelési cél 7
1.2. Speciális célok 7
1.2.1. A pedagógiai program 7
1.2.2. Szerkezetváltási program 8
1.3. Az átmenet kérdése 9
2. Az óvodaiskola feltételrendszere 10
2.1. Személyi feltételek 10
2.2. Tárgyi feltételek 11
2.3. Az óvodaiskola működési rendje és a napi élet szervezése 12
2.3.1. Az óvoda napirendje 13
2.3.2. Az óvodai szakasz hetirendje 15
2.3.3. Az iskolai szakasz működési rendje 16
2.3.4. Az iskola napirendje 16
2.3.5. Az iskolai szakasz hetirendje 18
3. A program kapcsolatrendszere 19
3.1. A pedagógus-gyerek kapcsolat 19
3.1.1. óvodakezdés előtti szakasz 20
3.1.2. Óvodai szakasz 20
3.1.3. Az iskolai szakasz 21
3.1.4. Az óvodaiskola utáni szakasz 21
3.2. Az intézmény és a szülői ház kapcsolatrendszere 21
3.3. Az intézmény és a társintézmény kapcsolatrendszere 23
3.4. Kapcsolattartás a óvodaiskola program iránt érdeklődő és a programmal dolgozó nevelőtestületekkel 24
4. A program neveléselméleti rendszere 24
4.1. Az egészséges és kulturált életre nevelés 24
4.2. Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása 26
4.3. Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása 28
5. A program tevékenységrendszere 29
5.1. Játék, játéktevékenységre alapozott komplex tevékenységek az óvodában 29
5.1.1. Játék 29
5.1.2. A játékhelyzetbe tervezett megismerő tevékenység 32
5.1.3. Mozgás 33
5.1.4. Munka 34
5.1.5. Kommunikáció 36
5.1.6. Megismerő tevékenységek 38
5.2. Komplex tevékenységrendszer, tanulás az iskolában 42
5.3. A tanítási folyamatot kiegészítő tevékenységrendszer az óvodaiskolában 43
5.4. Módszertani javaslat a tevékenységrendszer kialakításához az óvodában és az iskolában 46
6. Várható fejlettségi szintek 47
6.1. Az óvodai szakasz várható fejlettségi szintjeinek megvalósítását segítő eljárások 48
6.2. Az iskolai szakasz várható fejlettségi szintjeinek megvalósítását segítő eljárások 49
6.3. Az iskolai szakasz követelménykategóriái 2. és 4. osztályban 49
7. Az ellenőrzés, értékelés, minősítés tartalmi és formai szempontjai 61
7.1. Az óvodában 61
7.2. Az iskolában 62
7.3. A program ellenőrzőrendszere 67
8. A tervezőmunka az óvodai és az iskolai szakaszban 68
A terézvárosi óvodaiskola program szerzőinek zárógondolatai 72
Felhasznált irodalom 73
Felhasznált irodalom az Anyanyelvhez 73
Felhasznált irodalom a Halható világhoz 73
Irodalomjegyzék 74
1. sz. melléklet: A Terézvárosi Óvodaiskola Program egységes, témaközpontú komplex tervezőmunkája 77
Ajánlott könyvek az Anyanyelv oktatásához 164
Ajánlott könyvek a Hallható világ oktatásához 166
2. sz. melléklet: Az "állat" témakör heti ciklusos tervezése korcsoportonként 167-176
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem