Előszó
Tisztelt Olvasó!
Immár második alkalommal ajánlom örömmel az Olvasó figyelmébe az Eötvös Loránd Tudományegyetem kiadványát, amelyben a szerzők és szerkesztők szeretnének hiteles képet adni arról az egyetemről, amely 1635 óta folyamatosan működik, jól ismert Magyarországon és a világban is.
Az átalakuló európai és hazai felsőoktatás 2000 őszén újabb állomásához érkezett. A bolognai folyamat, az alap- (BA/BSc) és a mester- (MA/MSc) képzés elindulása és az új felsőoktatási törvény számos változást hozott az ELTE életében is.
E kiadvány célja, hogy - elsősorban - az ELTE elsőéves hallgatóinak nyújtson segítséget az eligazodásban, egyetemünk felépítésének és működésének megismerésében, megértésében. Reményeim szerint haszonnal forgatják majd a „tények könyvét" az ELTE munkatársai is a kari, egyetemi szolgáltatóegységekben (például a tanulmányi és gazdasági osztályokon, a Quaesturában), a tanszékeken és az MTA-ELTE kutatócsoportokban.
Az összegyűjtött adatok pillanatfelvételként rögzítik, milyen is az ELTE 2007 nyarán-őszén, a kiadvány szerkesztésének lezárásakor (2007. augusztus 1.). Ez egyben jelezheti azt is, hogy egy év múlva már nem ilyenek leszünk. És természetesen mások, jobbak szeretnénk lenni... A gyorsan átalakuló külső körülmények és oktatóink, kutatóink, valamint a szolgáltatásban dolgozó munkatársaink belső igényessége együttesen segítik az ELTE Szenátusát és Rektorát a színvonalas képzési kínálat (pl. inter- és multidiszciplináris mesterképzések, szakirányú továbbképzések) bővítésében, a nemzetközileg is magasra értékelt kutatás és PhD-képzés szerepének növelésében. E törekvések megvalósításában kérem az Olvasó közreműködését.
A Ténykönyv először 2006 szeptemberében jelent meg, és jó visszhangot váltott ki az egyetem polgáraiban. A hiánypótló kötet ma már hasznos kézikönyvként lehet segítségére mindannyiunknak. Javaslatait, észrevételeit a szerkesztők várják, hogy a 2008. évi kiadvány még inkább kielégítse a hozzá fűzött reményeket.
Kívánom, hogy a „tények" segítsék Önt az ELTE megismerésében, saját lehetőségeinek felismerésében, az eligazodásban és - nem utolsósorban - tanulmányai hatékony megkezdésében, folytatásában.
Vissza