Bevezetés | |
amelyben a szerző mérlegeli, hogy kitakarítsa-e a fürdőszobát, vagy inkább kérdezzen valamit a fiától... | 7 |
Így is kezdődhetne | |
egy beszélgetés, de erre most még nem kerül sor, csak azt tisztázzuk: senki sem szereti, ha ostobának tartják | 9 |
Ki forogjon a másik körül? | |
Amikor a beszélgetés elkezdődik, a szerző azt állítja, hogy a szülő áll a középpontban: a fia szerint a gyerek | 12 |
Egyedül jobb, vagy testvérekkel? | |
kérdezhetik mindazok, akik egyedül unatkoznak, testvérükkel pedig örökké veszekednek. A szerző gyerekei is veszekedéssel kezdték, mint a stopposok, akikkel a szerző megismerkedett | 22 |
"Bezzeg osztály, bezzeg srác..." | |
éneklik a gyerekek, amikor már unják, hogy mindig követhetetlen példaképeket állítanak eléjük. A beszélgetés végén viszont optimista strófákat költenek | 30 |
Az úttörő úgy él, hogy... | |
Engedelmes legyen vagy kritikus? Hogyan tisztelje a születi? Hogyan legyen jó hazafi? Tegye kezét a szívére, kedves olvasó, tud-e könnyen válaszolni? | 41 |
"Kérem a személyi igazolványát" | |
A fejezetből megtudjuk, mit akart a pirulós rendőr, és azt is, hogy egy verébanyuka meddig neveli a csemetéit, meg hogy miért jobb a Himnuszt énekelni, mint hallgatni | 80 |
Milyen ember vagyok? | |
Ezt mindenki szeretné tudni! Az Egészségügyi ABC-t bújó gyerekek beérnek annyival is, ha megtudhatnák, kiből lesz jó vezető | 91 |
Apu! Te szereted, ha megbírálnak? | |
Nem ez a beszélgetés során feltett első kérdés, de ide jut el a szerző fia, miután furcsának találta apja megjegyzéseit a vezetőkről és a vezetettekről | 105 |
Mesék a bírálatról | |
A főnök irodájában vagy a toalettben kell elmondani a korszakalkotó ötleteket? Válaszért visszanyúlnak a kőkorszakig, majdnem a tyúkszemirtó feltalálásáig | 114 |
Légy különb a mai felnőtteknél! De miben? | |
Például abban, hogy tőled már ne kérdezze meg a fiad, mint a szerzőtől ebben a fejezetben: "Apu! Mit éreztél, amikor elfenekeltél?" | 124 |
Nélkülözhető vagyok-e? Miért enyém az ország? | |
Azért vagy nélkülözhetetlen, mert tiéd az ország. És hogy ez nemcsak szójáték, arra keresünk bizonyítékot a beszélgetés során | 135 |
Büntetés-e a munka? | |
Megkérdezhetnénk ezt az első fejezetben kovácsból lett királytól, de inkább közgazdasági magyarázatot keresünk galambdúcépítés közben | 147 |
Boldogan életk, míg meg nem haltak | |
A mesék végére ennyi is elég, de ez nekünk kevés. Mi éppen arra vagyunk kíváncsiak, hogyan éltek, mit csináltak, amikor boldogan éltek | 163 |
Ebben a percben elkészült a fejem! | |
szeretné kiáltani a szerző leánya, de érzi, hogy még korai lenne. Addig is segíthetne egy tanácsadó készülék... | 173 |
Tenni vagy nem tenni? | |
Lehet, hogy mielőtt a szerző elnyerné az örökös hajótörött kevéssé megtisztelő címét, mentő ötlete támad, amellyel választ ad a bevezetőben - még a fürdőszobában - feltett kérdésre? | 187 |
Miben különbözik a legrosszabb kőműves a legjobb méhecskétől? | |
A válasz olyan egyszerű, hogy egy gyerek is megadhatja, pedig nem is olvasta A tőkét. Az egyszerű válasz vezet el bennünket ahhoz, hogy megtervezzük a kommunizmust | 200 |
Építsünk kommunizmust "szép gyűlöletből" s szebb szeretetből" | |
De se a gyűlöletünk, se a szeretetünk ne legyen vak. Találjátok meg, mit kell szeretni és mit kell gyűlölni! | 206 |
Utolsó jó tanács | 212 |