1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tenisz

Szerző

Kiadó: P&L
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 3. bővített kiadás. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A testneveléstudomány ma már egyre mélyebben képes feltárni a különböző sportági cselekvésformák tanulási törvényeit. A régebben szinte egyetlen mozgástanulási szabálynak tekintett „észekből... Tovább

Előszó

A testneveléstudomány ma már egyre mélyebben képes feltárni a különböző sportági cselekvésformák tanulási törvényeit. A régebben szinte egyetlen mozgástanulási szabálynak tekintett „észekből felépítem az egészet" jelszó nagyon is elavult már és mondhatjuk, hogy jogos ez az elévülés. A régebbi felfogás ugyanis feltételezte, hogy egy cselekvésformát részekre bontva megtanulni sokkal könnyebb, mint magát az egészet részekre bontás nélkül elsajátítani. Ennek eredményeként történt a labdadobások labda nélküli gyakorlása, mondván: így jobban rögződik majd a dobómozgás, hiszen nem kell a kezdőnek azzal törődnie, vajon meddig és hogyan repül ki a kezéből a labda. Ugyanakkor ez a felfogás nem vette figyelembe azt a különbséget, amelyet a labdával való gyakorlás jelent a mozgásérzékelésben és a mozgáskoordinációban, szemben a labda nélküli feladatvégzéssel.
Sok év kutatómunkájára volt szükség, amíg a testneveléstudomány ezekre az alapvető tényezőkre fényt tudott deríteni és megszülethetett az új, a modern felfogás; a sportági cselekvésformákat lehetőség szerint a maguk teljességében kell tanítani, mert úgy a célravezetőbb, úgy megy könnyebben az elsajátítás.
Ma már pontos megfigyelések alapján tudjuk, hogy mintegy 80-100 ezer alkalommal kell a kezdőjátékosnak az alapütéseket - a tenyerest és a fonákot - a teniszben gyakorolnia, amíg az stabil készséggé válik. Ez körülbelül négyesztendei edzésmunkát jelent. Ugyanakkor a sportági tanulást egyre fiatalabb életkorban kell elkezdeni, az élet olyan időszakában, amikor a gyereknek még életeleme a játék. Feltételezhetjük-e azt, hogy egy 10 éves kisleány vagy kisfiú örömmel fog menni a teniszpályára akkor, ha hetekig csak az ütőfogást és tartást tanulja és egyetlenegyszer sem próbálhatja meg átütni a labdát a túlsó térfélre? Erre a kérdésre a nemleges válasz egyértelmű, mert kellő motiváltság, azaz tanulási szándék és akarás nélkül semmiféle sportágat nem lehet elsajátítani, és az ilyen „ résztanulás" még a legerősebb motivációkat is kiöli a gyerekből, továbbá nem is célravezető a játék megtanulása szempontjából. Vissza

Tartalom

Előszó 9
A teniszjáték 13
I. A teniszjáték alapjai 15
A motiváció 17
A játék követelményei 22
Fizikai képességek 22
Pszichológiai követelmények 27
A játék tanulása 38
A szenzomotoros tanulás 38
A játékelem 40
Az ütő mint eszköz 42
II. A felkészítés rendszere, az edzés 45
Az edző és versenyző 46
A felkészítés szervezése és tervezése 50
Értékelés 52
Előrelátás 53
Ésszerűség 53
Tervezés 54
Az edzés előkészítése 56
Az oktatás 57
A mozgástanulás 58
A játéktevékenység kialakítása 63
Az alkotó cselekvőkészség kialakítása 69
A játékelemek fogalma, oktatása 73
Támadó játékelemek 75
Az adogatás 76
Támadás-előkészítések 83
A hálóra futás elemei 86
Hálójáték 90
Védekező játékelemek 98
A játék kezdete, az adogatás-visszaütés 99
Helyzetmegoldások, elütések, felpörgetések, átemelések 106
Megelőzések, cselezések 112
Kényszermegoldások 114
Közjáték elemek 118
Labdamenetek, teniszmozgás, pörgetések, tiszta és vágott ütések 118
Az alapvonaljáték 122
Kényszerítő játékelemek 125
Felkínáló játékelemek, fékezett ütések, rövidítések 128
A terhelés 130
Általános képességfejlesztés 133
Speciális képességfejlesztés 137
A terhelés arányai 144
III. Módszertani elvek 145
A tanulási folyamat 146
Oktatásmódszertani elvek 149
Az edzés módszerei 150
Játékelemek elsajátítása 151
Nyílt készségek kialakítása 156
Csoportos foglalkozás, egyéni képzés 158
A hibajavítás módszerei 160
Globális oktatási módszer 163
Foglalkozási formák adogatógép felhasználásával 164
IV. Játékrendszer, taktika 169
Támadó játékrendszerek 173
Védekező játékrendszerek 176
Az egyes játék taktikája 179
A páros játék taktikája 184
V. Versenyzés, mérkőzés 195
A versenyzés szempontjai 196
Formaidőzítés 199
Lélektani előkészítés 201
A mérkőzés 204
A fehér sport menedzselése és alternatívái 210
VI. Társasági tenisz 215
A játék 217
A kezdés 219
A játék kialakítás 227
Taktikai felkészülés a mérkőzésre 229
Társasági versenyjátékok, tesztek 233
A tenisz és egészség 236
A tenisz kialakulása és jövője 238
Szakszavak értelmezési kisszótára 247
Irodalom 253

Dr. Halmos Imre

Dr. Halmos Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Halmos Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem