A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tengeren innen (dedikált példány)

Adria - jelenlét

Szerző
Szerkesztő
Fotózta

Kiadó: Komáromi Nyomda és Kiadó Kft.
Kiadás helye: Komárom
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 21 cm
ISBN: 963-8288-26-4
Megjegyzés: Szamódy Zsolt fotóművész által dedikált példány. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Építés és rombolás. Ember és természet. Környezetünkben folytonosan szembesülünk embertársaink áldásos és átkos tevékenységének következményeivel. Az urbanizált részeken éppúgy, mint a természeti közegekben. Az érintetlen területek fokozatosan tűnnek el. A legmeglepőbb helyszíneken találkozhatunk a természet átalakításának nyomaival. Az ember jelenlétét, természetben hagyott kézjegyét igyekszem feldolgozni képeimen. Ezek a nyomok, jelek voltak a legfontosabbak számomra a szovjet csapatok által éppen elhagyott komáromi erődrendszerben, amelyet 1991 -ben kezdtem d fényképezni Az erődök egykor az építőmunka magas szintű megjelenését, az adott kor legmodernebb mérnöki teljesítményét testesítették meg. Ott is ugyanúgy látható volt, mint a tatabányai cementgyárban, vagy az erőművekben, ahogy a természet igyekszik visszafoglalni azt a területet, ami az övé. Annak ellenére, hogy a fotográfia történetét tekintve elsőrendű motívum az ember, képeimen ritkán szerepel, ám jelenléte folyamatosan... Tovább

Fülszöveg

Építés és rombolás. Ember és természet. Környezetünkben folytonosan szembesülünk embertársaink áldásos és átkos tevékenységének következményeivel. Az urbanizált részeken éppúgy, mint a természeti közegekben. Az érintetlen területek fokozatosan tűnnek el. A legmeglepőbb helyszíneken találkozhatunk a természet átalakításának nyomaival. Az ember jelenlétét, természetben hagyott kézjegyét igyekszem feldolgozni képeimen. Ezek a nyomok, jelek voltak a legfontosabbak számomra a szovjet csapatok által éppen elhagyott komáromi erődrendszerben, amelyet 1991 -ben kezdtem d fényképezni Az erődök egykor az építőmunka magas szintű megjelenését, az adott kor legmodernebb mérnöki teljesítményét testesítették meg. Ott is ugyanúgy látható volt, mint a tatabányai cementgyárban, vagy az erőművekben, ahogy a természet igyekszik visszafoglalni azt a területet, ami az övé. Annak ellenére, hogy a fotográfia történetét tekintve elsőrendű motívum az ember, képeimen ritkán szerepel, ám jelenléte folyamatosan érzékelhető. Az emberi alkotómunka tisztelete és elismerése ugyanúgy lényeges szempont, mint a kérdés felvetése: Mi értelme van építeni valamit, majd elhagyni, magára hagyni? Miért olyan fontos jelet hagyni magunk után? Akár egy élő fán elhelyezett bevéséssel Környezetünkből, az erdőkben, hegyekben vagy a mezőkön rengeteg - a fotográfus számára izgalmas - megjelenését találni az ember és a természet kölcsönös tevékenységének. Korábbi sorozatomban az erdei - élő fán hagyott - faragásokat mutattam be.
Hasonló megközelítés nyomán született jelen képanyagom is, hiszen ennek a témának legkülönfélébb megjelenési formáit a víz, a folyó, a tenger közelében is megtaláltam. Talán a víz tudja legnagyobb erővel és így legeredményesebben támadni, rombolni, visszaalakítani a megváltoztatott környezetet. A víz, a szél, a hullámok azonnal bontani kezdik az emberi építményeket, hiába is próbálnak minél tartósabb, időtállóbb anyagokat alkalmazni. Ennek a megfigyelésnek legújabb állomása - a korábbi, atlanti-óceáni, balti-tengeri képanyagok folytatásaként - az Adria partján található, a természet erőivel, a vízzel, száléi folyamatos kapcsolatban levő építmények, vagy azok maradványainak vizuális feltérképezése. Az átutazó számára talán érthetetlen formák - a beton, a kő, a fa vagy az acél alakzatok - egymás mellé állításával önkéntelenül is felmerül, vajon minden emberi alkotás, építmény képes-e bizonyítani, hogy Értelmes Lényként alakítjuk át a természetet. A tenger partján található tárgyak, használati eszközök és azok maradványai segítségével teszem fel a kérdést, vajon mennyi kockázat rejlik a mindent birtokba vevő, civilizáló Emberiség jövőképében. A sorozat a turisztikai ajánlatok legnépszerűbb tájegységének - Dalmáciának - a megszokottól eltérő arcát igyekszik bemutatni a fotótechnika hagyományos eszköztárának felhasználásával. Remélve, hogy ezek a fotográfiák önálló világot teremtve hatnak a befogadóra. Ezek a lekopott, töredékes formák, tisztázatlan funkciójú építmények nem monumentalitásukkal, hanem sokkal inkább mikrovilágukban rejlő szépségükkel hívják fel magukra a figyelmet. Vizuálisan érdekes részleteket kiemelve igyekszem újra és újra feltenni a kérdést... Vissza

Féderer Ágnes

Féderer Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Féderer Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány) Tengeren innen (dedikált példány)

A borító sarka kopott.

A címlapon Szamódy Zsolt fotóművész névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
6.480 ,-Ft
32 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!