kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 420 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fénymásolt kiadás bekötve. |
Előszó | 5 |
A vitorlázórepülés fejlődése | 7 |
Akik az utat mutatták | 7 |
A levegő láthatatlan országútján | 10 |
Új utak - új eredmények | 17 |
Felhőkön és téren túl | 24 |
Teljesítményrepülések számításai | 39 |
A vitorlázó repülőgép megismerése | 42 |
A sebessségpoláris | 44 |
Egszerűsített sebességpoláris | 45 |
A sebességpoláris meghatározása | 48 |
A legnagyobb átlagsebesség elérése távrepülés közben | 50 |
A legelőnyösebb siklósebesség távrepülés közben | 55 |
Távrepülés szélben és az előrejutáshoz szükséges termikerősségek | 57 |
Besiklások számítási alapelvei | 58 |
Első alapfeladat | 59 |
Második alapfeladat | 63 |
Harmadik alapfeladat | 63 |
Negyedik alapfeladat | 66 |
Ötödik alapfeladat | 69 |
Merülő- és emelőzónűk figyelembevétele siklás közben (delfinezés) | 71 |
Ballonozó repülés | 72 |
A köröző repülés mechanikai viszonyai | 75 |
Fordulópoláris meghatározás a sebességpoláris alapján | 77 |
Az optimális körözési sugár | 78 |
A vitorlázó repülőgépek adatai és az optimális fordulópoláris | 81 |
Számítási feladatok megoldása repülés közben | 81 |
A fejszámolási módszerek elmélete | 85 |
A fejszámolási módszerek alkalmazása | 87 |
Egyszerűsített módszer az optimális utazósebesség meghatározásához | 89 |
Mc Cready-tárcsa készítése és használata | 93 |
Logaritmusok segítségével felépített számítási segédeszközök | 94 |
Teljesítményrepülés, versenytaktika | 103 |
A teljesítményrepülések fajtái | 103 |
Termikelés | 105 |
A termikek megtalálása | 105 |
A termikek kikörözésének technikája | 117 |
Körözés több géppel együtt | 131 |
A termikek elhagyása | 132 |
Siklás termikből termikbe | 136 |
Műszer- és felhőrepülés | 136 |
Műszerrepülő-kiképzés | 137 |
Repülés zivatarfelhőben | 147 |
Leszállás | 153 |
A szélirány megállapítása | 153 |
Akadályok a leszállóterep környékén | 154 |
A leszállóhely talaja | 154 |
A leszállás végrehajtása | 155 |
Visszavontatás | 156 |
A nagy sebességű repülés taktikája | 157 |
Az útvonal kitűzése | 157 |
A repülőstart és az első szár taktikája | 157 |
A háromszög második szárának taktikája | 158 |
A harmadik szár és az utolsó siklás | 158 |
Navigáció | 158 |
Repülőtérkép | 159 |
Navigálás azonosító eljárással | 161 |
Az első távrepülés | 164 |
Versenyrepülés | 170 |
A versenyrepülés jellegzetességei | 171 |
Versenyszámok és jellegzetességeik | 172 |
Felkészülés a versenyekre | 172 |
Edzés | 175 |
Versenytaktika | 176 |
Az útvonalon | 178 |
Bejelentkezés a fordulópontokon | 179 |
Beérkezés a célba | 180 |
Terepleszállás, hazaszállítás, alvás | 181 |
Fizikai és szellemi kondíció | 181 |
Távrepülés kötelékben | 183 |
Kötelékrepülés rádió segítségével | 186 |
A repülések kiértékelése és a tapasztalatok leszűrése a barogramból | 186 |
Meteorológia | 191 |
Aerológia | 191 |
Az erológiai felszállásokról | 191 |
A száraz és a nedves adiabata. A nedves egyensúlyi légállapotok. A cumulusfelhő keletkezése | 192 |
Adiabata-lapok | 197 |
Cumulusfelhők alapjának meghatározása talajon mért adatok alapján | 205 |
A cumulusfelhők alapjára vonatkozó statisztikai vizsgálatok | 206 |
Aerológiai felszállás értékelése egyszerű grafikus módszerrel | 208 |
A termik | 210 |
"Termik" vagy "konvekció"? | 210 |
A talajhőháztartás és a mikroklíma szerepe a termik (konvekció) kialakításában | 211 |
A termik fejlődési fokozatai | 214 |
A termikek kialakulási időpontjának előrejelzése | 219 |
A termikek jellege | 221 |
A termikek és a Cu-felhők kapcsolata. Felhőrepülés | 223 |
A gomolyfelhők deformálódása | 225 |
Kísérletek a termikek legerősebb feláramlási helyének műszeres megállapítására | 228 |
Szinpotika | 228 |
A szinoptikus meteorológia tárgya és módszere | 229 |
A szinopitkus meteorológia alapfogalmai | 229 |
A szinoptikus analízis és eszközei | 232 |
Meteorológiai mesterséges holdak | 241 |
A szél | 243 |
A légtömegek | 251 |
A légköri frontok | 255 |
A ciklonok és anticiklonok | 271 |
A légköri hullámmozgás | 278 |
A légköri hullámmozgás megfigyelési bizonyítékai | 278 |
A hullámkeletkezés tapasztalati feltételei | 282 |
A légköri hullámmozgás elmélete | 282 |
A hullámkeletkezést módosító tényezők | 289 |
Az elméleti eredmények gyakorlati felhasználása | 291 |
Kt "hullámos" időhelyzet rövid ismertetése | 295 |
A futóéráramlásról | 295 |
A futóáramlás - lehetőség a dinamikus vitorlázás megvalósítására | 295 |
A futóáramlás szerkezete | 296 |
A futóáramlások klimatológiája | 301 |
Példa futóáramlásra | 303 |
Hullámrepülés Magyarországon | 307 |
Az első megfigyelések | 307 |
Módszeres kutatás | 307 |
Gyöngyösi hullámtáborok | 306 |
Tudatosan kihasznált hullám | 315 |
Nyári hullámok | 316 |
Gyakorlati hullámrepülés | 317 |
Követelmények a repülőgvezetőkkel szemben | 317 |
Vontatás | 318 |
A leoldás helyének megválasztása | 318 |
Repülés a rotorban | 319 |
Átmenet rotorból hullámba | 322 |
Helyzetmeghatározás | 322 |
Szélirány- szélsebessség-mérése | 323 |
A légsűrűség változásának hatása a sikló- és merülősebességre | 324 |
A hullámrepülés fajtái | 326 |
Helyi magassági repülés | 326 |
Távrepülés | 329 |
Hullámefelhők | 333 |
A rádió szükségessége | 337 |
Jegesedés | 338 |
Hullámrepülés szervezése | 339 |
Perspektívák | 340 |
Vitorlázó repülőgépek szilárdsága | 343 |
A szilárdsági méretezés alapelvei | 343 |
A vitorlázógépre ható erők | 344 |
Indikált sebesség és terhelési többszörös | 346 |
Széllökés | 348 |
Földi terhelések | 348 |
Kéz- és láberők | 349 |
Biztonsági tényezők | 349 |
Terhelési esetek | 351 |
Felvétel, forduló | 353 |
Repülés lökéses időben | 355 |
Kormányok, ívelőlap, féklap | 357 |
Felszállás, vontatás | 358 |
Leszállás | 361 |
Földön mozgatás | 363 |
Merevségi követelmények | 363 |
A felület lecsavarodása | 364 |
Rázás | 364 |
Flatter | 365 |
Kifáradás | 365 |
Fa és enyv öregedése | 365 |
Fémek fáradt törése | 365 |
Különleges helyzetek | 366 |
Repülés sérült géppel | 366 |
Kényszerleszállás | 366 |
Megengedhető igénybevételek | 367 |
A géptípusok osztályozása igénybevétel, rendeltetés és súly szerint | 367 |
Felhőrepülés | 368 |
Műrepülés | 368 |
Műszertan | 369 |
Bevezetés | 369 |
Repülőgép-műszerek szelencéi | 369 |
A Venturi-cső | 370 |
A sebességmérő | 372 |
A magasság hatása a repülősebességre | 372 |
A magasságbírő (barográf) | 373 |
A kormozott papírszalagos magasságíró | 373 |
A "Peravia" BR-242 típusú magasságró | 374 |
A Tardos-féle magasságíró | 376 |
A torlólapos variométer | 378 |
Mérőcsövek az összenergia-variométerhez | 379 |
Variométer átkapcsoló csap | 381 |
Az elektromos variométer | 383 |
A vakrepülés műszerei | 384 |
A giroszkóp | 384 |
Az elfordulásjelző | 386 |
A műhorizont | 387 |
A hosszdőlésmérő | 391 |
A gömbiránytű, vagy pilótairánytű | 392 |
A földmágnesesség | 392 |
A gömbirányú szerkezet, üzeme | 394 |
A műszerek elhelyezés a repülőgép műszerfalán | 395 |
Orvosi szemmel | 397 |
A magassági betegség | 399 |
A magassági légzőkészülék | 403 |
Az oxigén felhasználása és tárolása | 408 |
A légnyomáscsökkentés fizikai hatása | 410 |
A repülőgép mozgásából származó erőhatások élettani következmények | 411 |
Irodalomjegyzék | 414 |
Tartalomjegyzék | 415 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.