1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Teljesitménymérés az iskolában/Tesztek

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 275 oldal
Sorozatcím: Nemzetközi oktatásügy
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Miért tartozott és tartozik az értékelés, mérés, osztályozás, az elméleti és a gyakorlati pedagógia állandóan vitatott "forrongó" kérdései közé? Nagyon nehéz megnyugtató választ adni. Már csak a... Tovább

Előszó

Miért tartozott és tartozik az értékelés, mérés, osztályozás, az elméleti és a gyakorlati pedagógia állandóan vitatott "forrongó" kérdései közé? Nagyon nehéz megnyugtató választ adni. Már csak a kérdés megközelítési módja miatt is, hiszen a társadalmi és a pedagógiai érdekek gyakorta szembekerülnek a természetszerűen jelentkező szubjektivitás miatt. Pedig közös érdekből, a helyes szellemi "energiagazdálkodás" miatt kell éppen ezt elkerülni. Az energiagazdálkodás fogalmát kölcsönvettük a megközelítés objektív jellegének illusztrálására. Az energiagazdálkodásnak nemcsak a források feltárása, hanem a hatásfok növelés is alapkérdése. A szellemi erők szférájában hatásfok méréssel aligha gondolhat valaki arra, hogy pontosan meghatározott objektív mértékkel érzékeltesse a szellemi energiabefektetést és a "hasznosítás" korrelációját. A viszonylatok azonban érzékelhetők. A pedagógiai folyamat szellemi energia-gazdálkodását az iskolai értékelés folyamata, rendszere és módszere érzékelteti és jelzi. Az értékelés rendszerének és módszereinek és a pedagógiai folyamat egészének hatásfoka között egyenes arány áll fenn. Vissza

Tartalom

A marxista összehasonlító pedagógia utján1
A "próbatétek"-től a docimológiáig11
A vizsga és a teszt, az értékelés fogalma napjaink pedagógiai irodalmában19
Szovjetunió21
Német Demokratikus Köztársaság25
Anglia32
Amerikai Egyesült Államok43
Franciaország47
A számonkérés módszertani kutatásai57
Szovjetunió59
Német Demokratikus Köztársaság77
Franciaország105
Tesztrendszerek - Tesztsorok - Iskolai (kumulativ) dosszié (német-angol)137
Tantárgytesztek (orosz-angol-francia)191
Tudásszintet megállapító tesztek (UNESCO)237
Pszichológiai tesztek (francia)257
Bibliográfia265

Dr. Koczka János

Dr. Koczka János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Koczka János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem