1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Teljes kétszintű érettségi adattár

A továbbtanulók praktikus adatszótára/emelt szint ész középszint/Irodalom/Történelem/FISZ/Érettségi, felvételi és nyelvvizsga szakkiadványok szerkesztősége

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Most akkor továbbra is fontosak a lexikális adatok az érettségin? - teheti fel magának a kérdést több tízezer érettségiző. A válasz pedig sürgető, hiszen aki megkezdi a felkészülést, annak pontosan tudni kell, merre kell haladnia, különben hogy is érne célba?
A kérdésre van egy egyszerű válasz: nincs. A kétszintű érettségi reformjának ugyanis az egyik tiszteltre méltó célja, hogy a praktikusan használható, gondolkodásra tanító ismereteket helyezze előtérbe a lexikális tudás helyett. Nincs ember, aki egy ilyen előremutató elképzeléssel ne értene egyet. Ki ne osztaná azt a véleményt, hogy a középiskolai tanulmányoknak nem lehet az a mozgatója, hogy megtanuljunk magolni, bebiflázni az ismereteket - gondolkodás nélkül.
A megfelelő válasz viszont úgy hangzik, hogy nem a lexikális ismeretek helyére lép a gondolkodás, hanem azok mindenhatóságának helyére. Mert hiszen hogy is lehetne úgy gondolkodni a tantárgyi ismeretekkel, ha azoknak nem vagyunk a birtokában? Hogy is érthetjük a... Tovább

Fülszöveg


Most akkor továbbra is fontosak a lexikális adatok az érettségin? - teheti fel magának a kérdést több tízezer érettségiző. A válasz pedig sürgető, hiszen aki megkezdi a felkészülést, annak pontosan tudni kell, merre kell haladnia, különben hogy is érne célba?
A kérdésre van egy egyszerű válasz: nincs. A kétszintű érettségi reformjának ugyanis az egyik tiszteltre méltó célja, hogy a praktikusan használható, gondolkodásra tanító ismereteket helyezze előtérbe a lexikális tudás helyett. Nincs ember, aki egy ilyen előremutató elképzeléssel ne értene egyet. Ki ne osztaná azt a véleményt, hogy a középiskolai tanulmányoknak nem lehet az a mozgatója, hogy megtanuljunk magolni, bebiflázni az ismereteket - gondolkodás nélkül.
A megfelelő válasz viszont úgy hangzik, hogy nem a lexikális ismeretek helyére lép a gondolkodás, hanem azok mindenhatóságának helyére. Mert hiszen hogy is lehetne úgy gondolkodni a tantárgyi ismeretekkel, ha azoknak nem vagyunk a birtokában? Hogy is érthetjük a történelem összefüggéseit, ha nem tudjuk például mikor volt a Mohácsi vész, és milyen események vezettek Buda elfoglalásáig, majd csaknem 150 évvel később a törökök kiveréséig? Hogy is értenénk mi a sava-borsa a reneszánsz lírának, ha nem tudjuk mi a lényege az elégiának, mint műfajnak?
Óva intünk mindenkit attól, hogy a lexikális ismereteknek jó mélyen megássa a sírját, és diadalmenetben eltemesse azokat. A kétszintű reform értelmes célja is az, hogy a megfelelően súlyozott lexikális ismeretekben ne végcélt, hanem eszközt lássunk. Eszközt, ami nélkül viszont nem érhetjük el a gondolkodó ember céljait.
Azoknak ajánljuk ezt az összefoglaló gyűjteményt, aki a két kötelező humán érettségi tantárgyból minden adatismeretet egy könyvben, egyben, egészben szeretnének látni, ami biztos támaszt adhat a felkészüléshez. A felkészüléshez, aminek nem célja, hanem eszköze a lexikális ismeretekben való pontos eligazodás. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem