kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Tehetséggondozó Társaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 230 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-04-4543-3 |
Előszó | 5 |
Szót kér a szerző | 7 |
A külföldi és hazai tehetségvédelem történetének áttekintése | 9 |
Bevezetés | 11 |
Tájékozódás | 14 |
Kína | 17 |
Görögország | 20 |
Róma, középkor, reneszánsz, reformáció | 21 |
Törökország | 22 |
Szovjetunió | 23 |
Az Amerikai Egyesült Államok | 24 |
Anglia | 25 |
A londoni Yehudi Menuhin Speciális Zeneiskola | 26 |
A magyar tehetségvédelmi mozgalom | 29 |
A magyar tehetségvédelmi mozgalom első korszaka a századfordulótól 1931-ig | 29 |
A hazai tehetségvédelmi mozgalom második korszaka 1935-1948-ig | 52 |
A hazai tehetségvédelmi mozgalom harmadik szakasza 1979-től napjainkig | 63 |
Elvi kérdések, a tehetség felismerése, intézmények | 69 |
A tehetségvédelmet fékező tényezők | 71 |
Problémák, álproblémák ellen | 72 |
Küzdelem az álproblémák ellen | 72 |
Ellentétpárok | 73 |
Öröklés és tanulás | 74 |
Mi lesz a későn érőkkel? | 76 |
Protekcionizmus | 77 |
A teher alatt növekedés értelmezése | 78 |
A tehetségesek minősítése | 80 |
A tehetségvédelmet hátráltató lefőbb álproblémák (demokratikus, elitizmus) | 82 |
Eset. Polgár Zsuzsa és testvérei, sakktehetségek | 87 |
A tehetségfogalom tartalmának megközelításe | 90 |
Az intelligencia | 90 |
A kreativitás | 95 |
Tehetségdefiníciók | 95 |
A Harsányi-féle "E-faktor" | 101 |
Tehetség-értékrangsor | 101 |
A tehetség megállapítása, azonosítása | 103 |
Módszerek | 103 |
Tehetséglajstromok külföldi szakirodalomból válogatva | 104 |
A tehetségre utaló tulajdonságok lajstroma | 111 |
Tehetséggondozás, iskola, család, módszerek | 123 |
A Terman-féle vizsgálat | 126 |
A tehetség felismerése. Eset | 128 |
A tehetségek korai felismerése | 130 |
Két élő példa | 133 |
Kik válogassanak, minősítsenek? | 135 |
A tehetséglajstromok a tehetségdiagnózis szolgálatában | 136 |
A tehetségígéretek kiválogatása | 137 |
Az általános iskolába lépés időpontja | 138 |
A családi tehetséggondozás fő vonalai | 139 |
Az iskolák általános feladatai | 147 |
A szülők bevonása a tehetségígéretek felkutatásába | 147 |
Kérdőív a szülők számára | 147 |
A tehetségígéretek önismerete és ennek figyelembe vétele a tehetséggondozásnál. Kérdéssor a tehetségesnek látszó fiataloknak | 150 |
A tehetségesek és az iskola | 151 |
A tanárok szerepe a tehetséggondozásban | 157 |
Javaslatlista a tehetségesek tanárainak | 157 |
A pedagógus személye | 158 |
A pedagógusok képzése és továbbképzése a tehetségvédelmi munkára | 163 |
Az iskolai tehetségvédelem módszerei | 164 |
A szervezett tehetségvédelem alapvető módszerei | 165 |
A mentor-, tutorszerep | 167 |
A tehetségfejlesztésben jól használható, egyszerű, konkrét módszerek | 168 |
Felhasznált irodalom | 177 |
Önléletrajz | 181 |
Utószó | 187 |
Ajánló bibliográfia | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.