1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tehetséges gyerekek

Flow az iskolában

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Nyitott Könyvműhely
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 375 oldal
Sorozatcím: Psyche
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-310-006-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A jövő a gyermekeinken múlik. A mi feladatunk pedig az, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni a mindannyiukban ott rejlő tehetséget. Ehhez nyújt útmutatást a világhírű pszichológus.
A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csikszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség, és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű. Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek flow-élményt, részben mert igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, ami pedig a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának... Tovább

Fülszöveg

A jövő a gyermekeinken múlik. A mi feladatunk pedig az, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni a mindannyiukban ott rejlő tehetséget. Ehhez nyújt útmutatást a világhírű pszichológus.
A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csikszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség, és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű. Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek flow-élményt, részben mert igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, ami pedig a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának alapfeltétele lenne. A népszerű pszichológus kutatócsoportjának eredményeit bemutató könyve mindenkinek a hasznára válhat, aki elő szeretné segíteni egy gyermek tehetségének kibontakoztatását. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 9
1. Bevezetés 11
1. TEHETSÉGES GYEREKEK
2. Mi a tehetség? 41
3. Hogyan folyt a kutatásunk: módszerek, eljárások 66
4. Milyenek a tehetséges serdülők? 99
5. Hogyan élnek a tehetséges serdülők? 125
II. A TEHETSÉG FEJLESZTÉSE
6. Elvárások, lehetőségek, ösztönzések 149
7. A tehetséges serdülők érzései 179
8. Milyen hatással van a család a tehetség fejlesztésére? 211
9. Iskolák, tanárok és a tehetség fejlesztése 242
III. A TEHETSÉG KIBONTAKOZTATÁSA
10. Elkötelezettség a tehetségfejlesztésben 271
11. A tehetség kitartó fejlesztése 298
12. Tanulságaink 318
Függelék 341
Irodalom 361
Név- és tárgymutató 374
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem