1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Teherautóvezetés - európai szinten III.

Egészségvédelem, közlekedési és környezeti biztonság/GKI Szakmai alapképesítés és továbbképzés tankönyve

Szerző
Budaörs
Kiadó: Business Media Magyarország Kft.
Kiadás helye: Budaörs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9518-48-3
Megjegyzés: Színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A hivatásos gépjárművezetők képesítéséről szóló törvény, amely a 2003/59/EG számú irányelv alapján a hivatásos gépjárművezetők alap- és továbbképzését szabályozza, 2006. október 1-jén lépett... Tovább

Előszó

A hivatásos gépjárművezetők képesítéséről szóló törvény, amely a 2003/59/EG számú irányelv alapján a hivatásos gépjárművezetők alap- és továbbképzését szabályozza, 2006. október 1-jén lépett hatályba. E törvény minden foglalkozás-szerűen végzett járművezetői tevékenység vonatkozásában alapvető változásokat hozott, úgy az alapképzésben, mint különösen a továbbképzésben. Az első továbbképzésen (összesen 35 óra) az alapképzettség megszerzésétől számított öt éven belül, de legkésőbb 2014. szeptember 10-ig részt kell venni. A vezetői engedélyek lejárata és a továbbképzések párhuzamosságának elérése érdekében bizonyos körülmények között a továbbképzés 2016. szeptember 10-ig teljesíthető. A továbbképzések elsődleges célja a közúti közlekedés biztonságának növelése, valamint a járművezetők vezetési stílusának javítása, a gazdaságossági szempontok figyelembevételével. Ezeket és további célokat határoz meg a fenti törvény 1. számú melléklete, megadva ezzel e továbbképzés kereteit. A kiadó az irányelv által meghatározott témákat állította össze és súlyozta azokat. így készült el a három kötet, amelyek megfelelnek a brüsszeli és berlini jogalkotók szándékának. Mindenkinek, aki e könyvet kezébe veszi, izgalmas és sikeres továbbképzést kívánunk. Vissza

Tartalom

Előszó 8
1 A közúti közlekedés és á munkahelyi balesetek veszélyeinek tudatosítása 10
1.1 A közúti áruszállítás során bekövetkező balesetek 11
A balesetek áttekintése és összehasonlítása az élet más területeivel 11
A tehergépjárművek részaránya a közlekedési balesetekben 12
A tehergépkocsikkal összefüggő munkahelyi balesetek 14
1.2 A balesetek bekövetkezése 16
A közlekedési balesetek okai 16
Baleseti faktorok 17
1.3 Tennivalók a biztonság növelése érdekében 24
2 Helyzetfelismerés vészhelyzetben 25
2.1 A gépjármű kötelező tartozékai 26
2.2 Baleset, vagy műszaki hiba esetén tanúsítandó magatartás 27
A helyszín biztosítása műszaki hiba esetén 27
A baleseti helyszín biztosítása 28
A segélyhívás 29
Tűzoltás 29
2.3 Az alagutakra és a hidakra vonatkozó különleges szabályok 31
Az alagutak 31
Teendők az alagútban... 31
Hidak 32
2.4 A veszélyhelyzetekre vonatkozó alapvető szabályok 34
2.5 Konfliktushelyzetben tanúsítandó magatartás 35
3 Az illegális bevándorlás és a bűnözés 36
3.1 A Schengeni egyezmény 36
3.2 Az embercsempészet elleni állami beavatkozás 38
3.3 A tehergépkocsi-vezető jogi felelőssége 38
3.4 Potyautasok a raktérben 39
Hogy kerülnek az illegális bevándorlók a teherautóra? 40
Teendők a potyautasok ellen 41
4 Bevezetés a rakományrögzítésről szóló fejezetekhez 43
5 A rakományokkal kapcsolatos tudnivalók 45
5.1 A csomagolás és a rakományegységek 45
5.2 Az árufajták 46
Különleges járművek, a nagyobb biztonság érdekében 47
A gyűjtőáru problémája 47
Az ömlesztett anyagok: egy alábecsült terület 48
6 A rögzítési módok 50
6.1 Alakzáras rögzítés a felépítmény részeinek segítségével 50
Az alakzáras rögzítés előnyei 50
6.2 Közvetlen rögzítések (rézsútos és átlós irányú lekötések) 52
A közvetlen rögzítés előnyei 53
6.3 A keresztirányú lekötés 55
7 A rögzítőeszközök használata 57
7.1 Rögzítőhevederek 57
7.2 Rögzítőláncok 59
Megjelölés 59
Használat 60
7.3 Drótkötelek 61
Megjelölés 61
8 A rögzítőeszközök ellenőrzése 62
8.1 A rögzítőhevederek ellenőrzése 62
8.2 A rögzítőláncok ellenőrzése 63
A rögzítőláncok elhasználódása 63
8.3 A drótkötelek ellenőrzése 65
A drótkötelek elhasználódása 65
8.4 A rögzítési pontok ellenőrzése 66
9 A fel- és lerakodás 68
9.1 A raktér oldalfalának és a raktérajtók nyitásának veszélyei 68
9.2 Stabilitás vagy borulásveszély 70
9.3 A Rakodóberendezések használata 71
Rakodórámpák/hidak 74
10 Egyéb rakományrögzítő berendezések és segédeszközök 75
10.1 Rögzített berendezések és segédeszközök 75
Lyukas sínek 76
Kampóssín 76
Elválasztó falak, rácsok és hálók 77
Rögzítő fák, faékek vagy egyéb, fából készült rögzítőeszközök 77
Rendszerfüggetlen tartozékok 77
10.2 Kitöltő anyagok 78
10.3 Hálók és ponyvák 79
10.4 Egyéb segédeszközök 79
11 Összefoglalás 80
12 Az egészségkárosodás megelőzése 81
12.1 Terhelések és igénybevételek 81
12.2 A gerincoszlop és a porckorongok 82
Emelés és cipelés 84
Személyes védőfelszerelések 86
Az ülés beállítása 87
Egyéb teendők a gerinckárosodás elkerülése érdekében 90
13 A jó testi és lelki állapot jelentősége 91
13.1 Az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás 91
13.2 Stressz és fáradtság 97
14 A piaci környezet 101
14.1 A fuvarozási alágazatok és piaci részesedésük (modal split) 102
14.2 A közlekedési szektor különböző területei 104
A fuvarozás, mint komplex szolgáltatás 104
A szállítmányozás 106
A kombinált fuvarozás 108
14.3 Az egységrakomány-képzés 109
14.4 A logisztikai szolgáltatások 111
A logisztikai szolgáltatók 111
A raktározás, mint a logisztika része 112
15 A vállalkozásról alkotott kép 113
15.1 A járművezető, mint az imázs hordozója 113
Mi az imázs? 113
Hogyan hat az imázs? 114
15.2 A corporate identity (a vállalati arculat)
- a jármű és a járművezető 115
A Corporate Identity 115
A Corporate Identity és a jármű 116
A Corporate Identity és a járművezető 121
15.3 A sofőr, mint a vállalkozás képviselője 124
A személyes kisugárzás 125
15.4 A „minőségi" járművezető 128
A „jó sofőrrel" szemben támasztott négy alapkövetelmény 129
15.5 Kommunikáció és érintkezés különböző beszélgetőtársakkal 134
Miért van szüksége a járművezetőknek kommunikációs tréningre? 134
Mi a kommunikáció? 135
Nem-verbális kommunikáció 135
A beszélgetőpartner és a konfliktusok 137
16 Ellenőrző kérdések 141
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem