Fülszöveg
Könyvünkben arra törekedtünk, hogy az egyes tudományok ismeretanyagának azon részét emeljük ki, amely a hétköznapi gondolkodás rendszerébe is értelmesen, viszonylag kevés ellentmondással beilleszthető. A szakmai tételekből szakmai sémákat alakítottunk ki, vigyázva arra, hogy azok minél kevésbé torzuljanak.
A könyv egymástól elkülönülő témaköröket tartalmaz. Ezek az évek során visszatérnek, fogalmaik egyre mélyülnek. Segítik a rendszerezést a témakörök után található részösszefoglalások, az év végi összefoglalás és a tankönyv végén található fogalomgyűjtemény, kislexikon.
Az egyes leckéknél az óra eleji kérdések célja, hogy a tanulók meglévő ismeretanyagát mozgósítsa, érdeklődésüket felkeltse. A leckékben található kérdések, feladatok az adott probléma, fogalom megértését, mélyítését szolgálják. A leckék végén található kérdések, feladatok leginkább az új ismeretek alkalmazására késztetik a gyerekeket.
Az egyes témákhoz olyan problémákat (munkadarab, modell) igyekeztünk találni,...
Tovább
Fülszöveg
Könyvünkben arra törekedtünk, hogy az egyes tudományok ismeretanyagának azon részét emeljük ki, amely a hétköznapi gondolkodás rendszerébe is értelmesen, viszonylag kevés ellentmondással beilleszthető. A szakmai tételekből szakmai sémákat alakítottunk ki, vigyázva arra, hogy azok minél kevésbé torzuljanak.
A könyv egymástól elkülönülő témaköröket tartalmaz. Ezek az évek során visszatérnek, fogalmaik egyre mélyülnek. Segítik a rendszerezést a témakörök után található részösszefoglalások, az év végi összefoglalás és a tankönyv végén található fogalomgyűjtemény, kislexikon.
Az egyes leckéknél az óra eleji kérdések célja, hogy a tanulók meglévő ismeretanyagát mozgósítsa, érdeklődésüket felkeltse. A leckékben található kérdések, feladatok az adott probléma, fogalom megértését, mélyítését szolgálják. A leckék végén található kérdések, feladatok leginkább az új ismeretek alkalmazására késztetik a gyerekeket.
Az egyes témákhoz olyan problémákat (munkadarab, modell) igyekeztünk találni, amelyek megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak, előképzettségének, felkeltik érdeklődésüket. A megfelelő motiváció különösen fontos akkor, amikor kevés idő áll a rendelkezésünkre. Könnyű kompetenciákat (készségeket, alkalmazható tudást) kialakítani, ha tanulóinknak a megszerzett, mozgósított ismereteket alkalmazniuk kell az adott probléma megoldása, vagy a cselekvés során.
Mivel az egyes iskolákban nagyon eltérőek a tantárgyi feltételek, így az adott feladathoz többféle modellt is kínálunk, az egyszerűbbtől a bonyolultakig.
A tankönyv nyelvezete érthető, figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságait. A kiadvány a tananyagon kívül tartalmaz érdekességeket, olvasmányokat. Reméljük, a könyv igényes, modern kivitele, izgalmas képanyaga is segít a tantárgy iránti érdeklődés felkeltésében.
A tanárok számára a tankönyvcsaládhoz ajánljuk a tanári kézikönyvet, amely elektronikus formában letölthető a www.ntk.hu címről. Ebben mélyebben bemutatjuk az adott témakör szakmai hátterét, válaszolunk a könyvben feltett kérdésekre. Tartalmaz tanmenetet, óravezetési ajánlásokat, és az összefoglalások kérdései is megtalálhatók benne feladatlap formájában.
Vissza