Fülszöveg
Kedves Technikatanárok! ¦
„A technika tantárgy célja olyan gondolkodásmód céltudatos és következetes kialakítása, mely fokozatosan feltárja a természetben és a társadalomban élő ember és az általa létrehozott technikai környezet bonyolult összefonódását és kapcsolatrendszerét."
Könyvünkben arra törekedtünk, hogy az egyes tudományok ismeretanyagának azon részét emeljük ki, amely a hétköznapi gondolkodás rendszerébe is értelmesen, viszonylag kevés ellentmondással beilleszthető.
A könyv egymástól elkülönülő témaköröket tartalmaz. Segítik a rendszerezést a témakörök után található részösszefoglalások, az év végi összefoglalás és a tankönyv végén található fogalomgyűjtemény, kislexikon.
Az egyes témákhoz olyan tennivalókat (munkadarab, modell készítése) igyekeztünk találni, amelyek megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak, előképzettségének, felkelti érdeklődésüket. Különösen fontos a megfelelő motiváció akkor, amikor kevés idő áll a rendelkezésünkre. Könnyű kompetenciákat...
Tovább
Fülszöveg
Kedves Technikatanárok! ¦
„A technika tantárgy célja olyan gondolkodásmód céltudatos és következetes kialakítása, mely fokozatosan feltárja a természetben és a társadalomban élő ember és az általa létrehozott technikai környezet bonyolult összefonódását és kapcsolatrendszerét."
Könyvünkben arra törekedtünk, hogy az egyes tudományok ismeretanyagának azon részét emeljük ki, amely a hétköznapi gondolkodás rendszerébe is értelmesen, viszonylag kevés ellentmondással beilleszthető.
A könyv egymástól elkülönülő témaköröket tartalmaz. Segítik a rendszerezést a témakörök után található részösszefoglalások, az év végi összefoglalás és a tankönyv végén található fogalomgyűjtemény, kislexikon.
Az egyes témákhoz olyan tennivalókat (munkadarab, modell készítése) igyekeztünk találni, amelyek megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak, előképzettségének, felkelti érdeklődésüket. Különösen fontos a megfelelő motiváció akkor, amikor kevés idő áll a rendelkezésünkre. Könnyű kompetenciákat (készségeket, alkalmazható tudást) kialakítani, ha tanulóinknak a megszerzett, mozgósított ismereteket alkalmazniuk kell az adott probléma megoldása, vagy a cselekvés során.
Mivel az egyes iskolákban nagyon eltérőek a tantárgyi feltételek, így az adott feladathoz többféle modellt is kínálunk, az egyszerűbbektől a bonyolultakig.
A tankönyv tartalmaz a tananyagon kívüli érdekességeket, olvasmányokat is. Reméljük, igényes, modern kivitele, izgalmas képanyaga is segít a tantárgy iránti érdeklődés felkeltésében.
Vissza