1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Multimédia

Microsoft Windows és Apple Macintosh platformokra

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Panem Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 480 oldal
Sorozatcím: Könnyen is lehet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-545-333-7
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ma már nem számít különlegesnek a számítógépes multimédia-hardver: természetesnek vehetjük a hanglejátszás, az animáció és a videokép megjelenítésének képességét.
A könyv első része a multimédia alapelemeivel foglalkozik, majd a hardver- és szoftvereszközök részletes bemutatása következik. Felhívja a figyelmet a szöveg külső megjelenésének fontosságára, és ezzel kapcsolatban megmutatja, hogyan lehet tetszetőssé tenni karaktereinket; szót ejt a számítógépes grafikáról, a színek megválasztásáról és arról is, hogyan kell hangot és videofelvételeket számítógéppel digitalizálni. Külön fejezetet szentel az emberi interakciónak a multimédiában és bemutatja a felhasználóbarát számítógépes interfészek tervezésének folyamatát. Bevezeti az olvasókat a multimédia-projektek lépésről lépésre történő fejlesztésébe. Az utolsó fejezetben szó lesz a befejeződött projektek eredményének internetes publikációjáról is. Bemutatjuk, hogyan kell a szöveget, képeket, hangállományokat és mozgóképeket úgy... Tovább

Fülszöveg

Ma már nem számít különlegesnek a számítógépes multimédia-hardver: természetesnek vehetjük a hanglejátszás, az animáció és a videokép megjelenítésének képességét.
A könyv első része a multimédia alapelemeivel foglalkozik, majd a hardver- és szoftvereszközök részletes bemutatása következik. Felhívja a figyelmet a szöveg külső megjelenésének fontosságára, és ezzel kapcsolatban megmutatja, hogyan lehet tetszetőssé tenni karaktereinket; szót ejt a számítógépes grafikáról, a színek megválasztásáról és arról is, hogyan kell hangot és videofelvételeket számítógéppel digitalizálni. Külön fejezetet szentel az emberi interakciónak a multimédiában és bemutatja a felhasználóbarát számítógépes interfészek tervezésének folyamatát. Bevezeti az olvasókat a multimédia-projektek lépésről lépésre történő fejlesztésébe. Az utolsó fejezetben szó lesz a befejeződött projektek eredményének internetes publikációjáról is. Bemutatjuk, hogyan kell a szöveget, képeket, hangállományokat és mozgóképeket úgy felhasználni, hogy képesek legyenek a mondanivalót a felhasználó számára megfelelően közvetíteni.
Alapvetően két jól ismert számítógépes környezet kerül előtérbe: a Microsoft Windows és az Apple Macintosh. Ezek napjainkban a legszélesebb körben használt platformok a multimédia készítésére és közvetítésére. A multimédia fejlődésének legdinamikusabb színtere az internet, ezért külön fejezet foglalkozik a web számára készülő multimédia tervezésével, létrehozásával és publikálásával. Vissza

Tartalom

Előszó17
BEVEZETÉS19
Mi a multimédia?21
Definíciók22
A CD-ROM-ok és a multimédia szupersztráda23
A CD-ROM és a multimédia24
A multimédia szupersztráda24
A multimédia felhasználási területei26
Multimédia az üzleti életben26
Multimédia az iskolákban28
Multimédia az otthonokban30
Multimédia a nagyközönség szolgálatában32
Virtuális valóság33
Bevezetés a multimédia készítésébe35
A multimédia-projektek szakaszai35
Mi szükséges a multimédia készítéséhez?36
Hardver37
Szoftver38
Kreativitás39
Szervezés41
A multimédia szakterületei42
A team43
A projektmenedzser44
A multimédia-tervező46
Az interfésztervező48
Az író49
A videós szakember51
Az audiós szakember52
A multimédia-programozó54
A producer; webre készülő multimédia55
A részek összege56
MULTIMÉDIÁS HARDVEREK ÉS SZOFTVEREK59
Multimédia Macintosh- és Windows-platformokon61
Macintosh vagy Windows?62
A Macintosh-platform63
A Windows-platform64
Macintosh- és Windows-gépek hálózati környezetben65
Összeköttetések67
SCSI68
IDE, EIDE, Ultra-IDE, ATA, Ultra-ATA70
Memóriák és háttértárak70
RAM - véletlen elérésű memória71
ROM - csak olvasható memória73
Flopik és merevlemezek73
Zip, Jaz, Syquest és optikai tárolóeszközök74
DVD - digitális sokoldalú lemez75
CD-ROM lejátszók77
CD-írók77
Beviteli eszközök78
Billentyűzet78
Egér78
Trackball79
Érintőképernyő79
Mágneskártya-kódolók és -olvasók80
Digitalizáló táblák81
Síkágyas lapolvasók (szkennerek)81
Optikai karakterfelismerő (OCR) eszközök81
Infravörös távirányítási eszközök82
Hangfelismerő rendszerek83
Digitális kamerák83
Output hardverek83
Audioeszközök84
Erősítők és hangszórók84
Monitorok85
Videoeszközök86
Kivetítők (projektorok)87
Nyomtatók (printerek)87
Kommunikációs eszközök88
Modemek89
ISDN89
Kábelmodemek90
Alapvető szoftvereszközök92
Szövegformázó és -szerkesztő szoftverek93
Optikai karakterfelismerő programok94
Festő- és rajzolóprogramok95
3D modellező és animációkészítő szoftverek97
Képszerkesztő programok99
Kiegészítő szoftvermodulok (plug-inek)100
Hangszerkesztő programok102
Animáció-, video- és digitális videoszerkesztő szoftverek102
Videoformátumok103
QuickTime Windows- és Macintosh-platformra104
Microsoft Video for Windows106
Film- (video-) szerkesztő programok107
Videoállományok tömörítése109
Hasznos segédeszközök110
Multimédia készítése - közvetlenül112
Multimédiás objektumok összekapcsolása113
AppleEvents114
DDE és OLE115
Irodai programcsomagok116
Szövegszerkesztők116
Word117
WordPerfect118
Word Pro119
Táblázatkezelők119
Lotus 1-2-3120
Excel121
Adatbázis-kezelők121
FileMaker Pro121
Access123
Prezentációkészítő eszközök124
PowerPoint125
Multimédia szerzői rendszerek127
A szerzői rendszerek típusai127
A megfelelő eszköz kiválasztása129
Szerkesztő funkciók130
Szervezési funkciók130
Programozási funkciók130
Interaktív funkciók132
Teljesítményhangoló funkciók132
Multimédia-lejátszó funkciók133
Publikációs funkciók133
Platformközi funkciók133
Internetes lejátszhatóság133
Kártya és oldal alapú szerkesztő eszközök134
Ikonszervezésű szerzői rendszerek136
Idő alapú szerkesztő eszközök138
Director138
Platformközi szerkesztési megfontolások141
A MULTIMÉDIA ÉPÍTŐKÖVEI143
Szövegek145
A jelentés hatalma146
Amit a bítűtípusokról és betűcsaládokról tudni kell148
Nagy- és kisbetűk150
Serif kontra Sans Serif151
Szövegek használata a multimédiában152
Szövegek tervezése153
Betűtípusok kiválasztása154
Navigációs menük156
Interaktív gombok158
Szövegblokkok a képernyőn161
HTML-dokumentumok162
Szimbólumok és ikonok163
Szövegek animálása165
Szövegek a számítógépen166
Betűtípusok háborúja166
"Fontöntödék"170
Betűtípusok menedzselése171
Karakterkészletek és ábécék171
Szövegek leképezése egyik platformról a másikra175
Fontszerkesztő és -tervező eszközök179
ResEdit180
Fontographer180
Tetszetős szövegek szerkesztése182
Hipermédia és a hipertext184
A hipertext hatalma187
A hipertext használata189
Szavak keresése190
Hipermédia-struktúrák191
Hipertext-eszközök192
Hangok194
A hang hatalma194
Multimédiás rendszerhangok196
MIDI kontra digitális audio197
Szempontok a választáshoz - MIDI vagy digitális audio?199
Digitális audio200
Digitális audiofájlok készítése201
MIDI-audio készítése208
Audio fájlformátumok213
Webes hangállományok215
Hangok a multimédia-projektben217
Út a professzionális hangzás felé: a Red Book szabvány219
Tárolási megfontolások219
Tippek a megvalósításhoz220
Hangrögzítés220
Felvételek nyomon követése221
Tesztelés és értékelés222
Szerzői jogok kérdése223
Képek224
Előzetes megfontolások224
Milyen úton induljunk el?225
Segédeszközök számbavétele225
Tervezés több monitorral226
Állóképek készítése226
Bittérképes állományok227
Vektorgrafikus rajzolás236
3D grafikák238
Színek243
Amit a fényról és színekről tudni kell244
Számítógépes színkezelés245
Színpaletták248
Képfájlok formátumai251
Macintosh-formátumok252
Windows-formátumok252
Platformközi formátumok253
Animációk255
A mozgás hatalma255
Az animációkészítés alapelvei256
Animációs technikák257
Animációs fájlformátumok261
Animációk készítése261
Guruló labda262
Visszapattanó labda264
Animált jelenetek készítése266
Videók268
Videoanyagok használata269
Analóg kontra digitális video269
Videoklipek beszerzése270
Videorendszerek működése271
Videoszabványok273
NTSC274
PAL274
SECAM274
HDTV275
Számítógépek és televíziók integrálása276
Overlay videorendszerek276
A számítógépes és televíziós videózás különbségei277
Szövegek és feliratok alkalmazása280
Videofelvételek készítése és vágása281
Tippek video készítéséhez281
A videokészítő platform kérdése281
Megvilágítás282
Chroma Key vagy Blue Screen282
Kompozíció284
Videokazetták karbantartása284
Videorögzítési formátumok285
S-VHS Video285
Komponens video (YUV)285
Digitális komponens video286
Összetett digitális video286
A videohardverek felbontása286
Kommersz videoberendezések287
Vágás kommersz VCR-ek segítségével289
Digitális video290
Videotömörítés290
Videofájlok optimalizálása CD-ROM-ra293
A MULTIMÉDIA ÉS AZ INTERNET295
Hogyan működik az internet?297
Az internet története297
Internetworking - hálózatok közötti együttműködés298
Internetcímek299
Internetkapcsolatok303
A sávszélesség adta szűk keresztmetszet305
Szolgáltatások az interneten308
MIME-típusok309
A World Wide Web és a HTML312
Dinamikus weboldalak és az XML312
Multimédia a weben313
Webes eszközök315
Webszerverek316
Webböngésző programok317
Weblapkészítő és webhelyépítő eszközök318
Plug-in programok és a multimédia320
Szövegek321
Képek322
Hangok322
Animációk, videók és prezentációk323
Túl a HTML nyelven323
3D világok325
Internetes multimédia-tervezés327
Tervezés a weben327
A munkaterület328
Racionalizálás328
HTML és a multimédia329
Szövegek a weben330
Táblázatok készítése332
Képek körbefuttatása szöveggel333
Képek a weben335
GIF és PNG képek336
JPEG képek336
A Photoshop használata338
Hátterek342
Kattintható gombok a képernyőn344
Képtérképek344
Hangok a weben346
Animációk a weben348
GIF89a348
Plug-in modulok és lejátszó programok348
PROJEKTEK KIVITELEZÉSE ÉS PUBLIKÁLÁSA351
Tervkészítés és költségkalkuláció353
A projekt tervezése353
A multimédia-készítés folyamata355
Hardverek358
Szoftverek és a rendelkezésre álló szaktudás359
Projektmenedzsment szoftverek360
A fejlesztőcsapat összeállítása362
Kísérleti projektek és prototípusok készítése364
Tevékenységek tervezése366
Ütemezés367
Költségkalkuláció369
Számlázott tételek meghatározása371
Példa költségkimutatásra373
Ajánlatkérések és ajánlattételek374
"Csomagolás"379
Tartalomjegyzék379
Szükségletelemzés380
Célközönség380
Kreatív stratégia380
A projekt implementációja380
Költségvetés381
Projekttervezés és kivitelezés382
Tervezés383
A struktúra megtervezése384
A felhasználói felület tervezése396
Egy multimédia-projekt fejlesztési esettanulmánya402
Kivitelezés406
Felkészülés - a projekt mozgásba lendül408
Együttműködés az ügyfelekkel409
A projekt nyomon követése410
Szerzői jogok411
Kockázatok és kellemetlenségek412
Tartalom és szakértelem413
Multimédiás tartalom beszerzése414
Mások által készített anyagok felhasználása415
Már létező anyagok felderítése415
Szerzői jogok417
Jogok vásárlása417
Projektek tartalmának felhasználása421
Tehetség422
A közreműködők kiválasztása423
Szakszervezeti szerződések423
Publikálási engedélyek424
Átadás, publikálás426
Tesztelés427
Alfa tesztelés428
Béta tesztelés428
A projekt lezárása429
Előkészületek az átadásra/publikációra430
Archív állományok432
Publikálás CD-ROM-on434
Kompaktlemezes technológia434
CD-R435
CD-szabványok436
Csomagolás442
Projektek publikálása a World Wide Weben443
Rövidítések listája445
Webcímek451
Köszönetnyilvánítás455
A szerzőről456
A mellékelt CD-ROM használata457
A CD használata457
PC-s platformon457
Macintosh-platformon457
Macromedia termék- és copyright információk458
Tárgymutató459

Tay Vaughan

Tay Vaughan műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tay Vaughan könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem