Fülszöveg
A társadalomföldrajzban igen gyorsak a változások. Könyvünk harmadik, javított kiadása a legfrissebb adatokat, tényeket közli. A tagolt szerkezet lehetővé teszi, hogy évről-évre kövessük a bekövetkező változásokat. Mindemellett ez a tagolt szerkezet biztosítja a szaktanárok számára, hogy arra helyezzék a hangsúlyt, amire nekik tetszik, és úgy igazítsák a tananyagot az órák időbeosztásához, ahogy azt ideálisnak tartják.
A tankönyv három fő részből áll: általános, magyar és regionális társadalomföldrajzi részből. A korábbi tankönyvekhez képest - mint ahogy azt a címünk is mutatja - jóval nagyobb hangsúlyt kap a népesség-, a politikai, a település- és a nemzetiségi földrajz, és kevésbé hangsúlyos az iparföldrajz.
A hagyományos felfogáshoz viszonyítva legnagyobb különbség az általános társadalomföldrajzi részben mutatkozik. Külön alfejezet szól Európa nemzetiségeiről, a vallásokról, az államformákról, a cigány etnikumról. A könyv felveti a jövő nagy kérdéseit, alkalmi vitákhoz...
Tovább
Fülszöveg
A társadalomföldrajzban igen gyorsak a változások. Könyvünk harmadik, javított kiadása a legfrissebb adatokat, tényeket közli. A tagolt szerkezet lehetővé teszi, hogy évről-évre kövessük a bekövetkező változásokat. Mindemellett ez a tagolt szerkezet biztosítja a szaktanárok számára, hogy arra helyezzék a hangsúlyt, amire nekik tetszik, és úgy igazítsák a tananyagot az órák időbeosztásához, ahogy azt ideálisnak tartják.
A tankönyv három fő részből áll: általános, magyar és regionális társadalomföldrajzi részből. A korábbi tankönyvekhez képest - mint ahogy azt a címünk is mutatja - jóval nagyobb hangsúlyt kap a népesség-, a politikai, a település- és a nemzetiségi földrajz, és kevésbé hangsúlyos az iparföldrajz.
A hagyományos felfogáshoz viszonyítva legnagyobb különbség az általános társadalomföldrajzi részben mutatkozik. Külön alfejezet szól Európa nemzetiségeiről, a vallásokról, az államformákról, a cigány etnikumról. A könyv felveti a jövő nagy kérdéseit, alkalmi vitákhoz szolgáltatva anyagot a fenyegető környezeti katasztrófáról, az informatikai forradalomról, az egykori szovjet atomerőművekről, a centrum-periféria ellentétről, a hárompólusú világról. Ebben a részben az egyes fejezetek bőséges feladatsorral fejeződnek be, melyek közül a szaktanár kedvére válogathat.
A regionális társadalomföldrajzi részben kevesebb az újítás, több részlet változtatás nélkül szerepel a korábbi tankönyvből, ám az egyes fejezetek vaktérképpel, névanyaggal és statisztikai adatokkal bővültek. Az országok tárgyalásakor könyvünk egységes szerkezetre törekszik (történelmi örökség, népesség, ipar, mezőgazdaság, idegenforgalom, külkereskedelem), ezzel is a könnyebb tanulhatóságot szolgálva.
A szerző gyakorló középiskolai tanár. Ennek köszönhető, hogy a tankönyv a korábbi könyveknél közelebb áll a diákok nyelvezetéhez, és gazdagabb didaktikai lehetőségeket kínál a pedagógusoknak, akár négy-, akár hat-, akár nyolcosztályos gimnáziumban tanítanak.
Vissza