1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalom-lélektan: a marketing kulcsa

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 227 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv, amelyet most vesz kezébe az olvasó, úttörő szellemű munka: az emberrel és a társadalommal foglalkozó tudományok eredményeinek hasznosítási lehetőségeit vázolja fel az ipar és a kereskedelem jelenkori problémáinak megoldására. Az ún. mindenekelőtt a társadalom-lélektannak - mint humán tudománynak - a praktikus, üzleti célú megközelítésmódjában van, amely lehetőséget ad arra, hogy feltáruljanak a társadalom és az egyén kapcsolatában érvényesülő kölcsönhatások, mint a fogyasztói magatartást, értékrendet és motivációt kialakító tényezők. A társadalom fejlődésével ez utóbbiak megismerése egyre nagyobb jelentőségre tesz szert a vállalat működése szempontjából. A fogyasztói piacon - amelyet növekvő mértékben a vevők "uralma" jellemez - a választék bővülése, az új igények jelentkezése és a fokozódó konkurencia folytán egyre nehezebbé válik egy-egy terméket piacképessé tenni, illetve a keresletet a megfelelő szinten tartani. Ez feltételezi az egyén és a fogyasztó tökéletesebb... Tovább

Fülszöveg

A könyv, amelyet most vesz kezébe az olvasó, úttörő szellemű munka: az emberrel és a társadalommal foglalkozó tudományok eredményeinek hasznosítási lehetőségeit vázolja fel az ipar és a kereskedelem jelenkori problémáinak megoldására. Az ún. mindenekelőtt a társadalom-lélektannak - mint humán tudománynak - a praktikus, üzleti célú megközelítésmódjában van, amely lehetőséget ad arra, hogy feltáruljanak a társadalom és az egyén kapcsolatában érvényesülő kölcsönhatások, mint a fogyasztói magatartást, értékrendet és motivációt kialakító tényezők. A társadalom fejlődésével ez utóbbiak megismerése egyre nagyobb jelentőségre tesz szert a vállalat működése szempontjából. A fogyasztói piacon - amelyet növekvő mértékben a vevők "uralma" jellemez - a választék bővülése, az új igények jelentkezése és a fokozódó konkurencia folytán egyre nehezebbé válik egy-egy terméket piacképessé tenni, illetve a keresletet a megfelelő szinten tartani. Ez feltételezi az egyén és a fogyasztó tökéletesebb megismerését, ízlésére, szokásaira vonatkozó információk szervezett hasznosítását a vállalat kereskedelmi tevékenységében.
A társadalom-lélektan, amely tudományos eszközeivel, valamint a képzésen és oktatáson keresztül a személyi feltételek megteremtésével is behatol a kereskedelmi munkába, alapját képezi egy hatékony értékesítési szervezet kiépítésének és működésének. Ez utóbbi közvetíteni képes a külső környezet változásait a vállalati vezetésnek, amely ennek megfelelően állandóan újraértékelheti helyzetét, üzleti módszereit és saját szervezete működését. Ezáltal lehetővé válik, hogy a vállalat alkalmazkodjon nemcsak a fogyasztóhoz, hanem az egyéb társadalmi partnerekhez is, akár saját személyzetéről, akár a felsőbb irányításról legyen szó.
Egy ilyen funkciót betöltő integrált vállalati értékesítési rendszer szervezeti és személyi feltételeit elemzi tudományos igénnyel és a gyakorlatból táplálkozó tárgyilagossággal a könyv. Megvilágítja az ehhez kapcsolódó új tevékenységi ágak kialakulásának társadalmi mozgatórugóit és a vállalat funkcióira gyakorolt hatásait. Ily módon felbecsülhetetlen segítséget nyújt nemcsak a vállalataink előtt álló gyakorlati feladatok megoldásában, hanem tevékenységük és szerepük új módon való megközelítésében is. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz5
Előszó11
Bevezetés15
A vállalat és a haladás21
A tudományos és műszaki haladás következményei21
C. Clark és J. Fourastié tézisei23
F. Perroux nézete és a "terjedési közeg" fontossága26
W. Rostow és a gazdasági növekedés szakaszai30
R. Aron és a növekedés pszicho-szociális tényezői32
J. Schumpeter és a műszaki-gazdasági újítás34
Következtetések a tudományos és technikai haladás hatásairól36
A tudományos haladástól a technikai haladásig37
A technikai haladástól a gazdasági haladásig38
A gazdasági haladástól a társadalmi haladásig41
A technikai haladás néhány gazdasági és társadalmi következménye44
Az életszínvonal alakulása45
Az életmód változása49
A tanulmányi idő meghosszabbodása50
Az információk tömeges terjedése54
A munkaidő csökkenése és a szabadidő felhasználása58
Az egyének egyre nagyobb számának egyre több csoporthoz tartozása62
Az állami beavatkozás63
A kereskedelmi haladás65
A kereskedelmi funkció metamorfózisa: a marketing73
A hagyományos kereskedelem - a közvetlen eladás73
A kereskedelmi funkció metamorózisa76
A kereskedelmi forradalom következményei76
Változás a kereskedelmi munka struktúrájában82
Új tevékenységi ágak kialakulása82
A vállalat kereskedelmi kapcsolatainak funkcionális szerepe88
A kereskedelmi tevékenység megnövekedett jelentősége a vállalaton belül. A marketing95
H. Fayol megállapításai95
A jelenlegi irányzat98
A társadalom-lélektan alkalmazása a vállalati munkában104
A társadalom-lélektan mint különböző szakterületek találkozási pontja104
Az ipari pszicho-szociológia története110
A taylorizmus és az ipari pszicho-szociológia létrejötte111
Elton Mayo és az üzemi pszicho-szociológia megszületése115
Az embertudományok hozzájárulása a vállalat külső kapcsolatainak kiépítéséhez. Egy vizsgálat eredményei125
A vizsgálat célja125
Az egyes vizsgálati területeken nyert eredmények129
A public relations szakembereinek véleménye129
A public relations felelős vezetőinek szerepéről kialakult kép129
A munkaterület időszerű problémái134
Vélemények a public relations fejlődéséről136
A public relations munkakörben dolgozó vezetőktől megkívánt rátermettség, ismeretanyag és szakképzettség138
Milyen segítséget nyújthatnak az embertudományok a public relations munkakörnek?139
Következtetések140
A reklámszakemberek véleménye143
A reklámszolgálat helyzetének leírása a francia vállalatoknál és hirdetési ügynökségeknél143
Hogyan értelmezik feladatkörüket a reklám vezetői?144
A hivatás időszerű kérdései147
A reklámtevékenység jövőjéről alkotott kép149
A kívánatosnak tartott képessségek, ismeretek és szakképzés150
Milyen segítséget nyújthatnak az embertudományok a reklámmunkában?152
Következtetések154
Az értékesítés-fejlesztési szakemberek véleménye155
Az értékesítés-fejlesztési vezető feladatköréről alkotott kép155
Az értékesítés-fejlesztés és a vállalat többi szolgálatai közötti funkcionális kapcsolatok problémája157
Az értékesítés-fejlesztés jövőbeli szerepéről alkotott vélemények158
Az értékesítés-fejlesztés vezetőjének kívánatos tulajdonságai, ismeretei és képzése160
Milyen segítséget nyújthatnak az embertudományok az értékesítés-fejlesztésnek?162
Következtetések163
A piackutatási szakemberek véleménye163
A piackutatási vezető feladatkörének értelmezése163
A munkaterület időszerű kérdései. Sajátos vállalati problémák165
A pickutatási vezető feladatkörének fejlődéséről alkotott kép167
A piackutatási vezetők által kívánatosnak tartott tulajdonságok, ismeretek és szakképzés170
Milyen segítséget nyújthatnak az embertudományok a piackutatásnak?172
Következtetések173
Néhány társadalom-lélektani kutató véleménye177
A társadalom-lélektan sajátos hozzájárulása a vállalat kereskedelmi kapcsolataihoz178
Lehetőségek a társadalom-lélektani szakember vállalati szerepének kibővítésére184
A társadalom-lélektan kutatóinak cselekvő közreműködése189
Következtetések191
Megjegyzések a vizsgálatról193
A kereskedelmi kapcsolatok jelenlegi rendszerének hiányosságai és hibái193
A kereskedelmi vezetők helyzete és szerepe a vállalatnál193
A vállalat kereskedelmi kapcsolatainak rendszere elégtelenül integrált195
A vállalat gyakorlati szakemberei és a társadalom-lélektan kutatói közötti kapcsolat195
A vállalati szakemberek többsége csak módszereket vár a társadalom-lélektani kutatóktól196
A társadalom-lélektan kutatói csak ritkán értenek a vállalat nyelvén197
Lehetséges gyógymódok198
A kereskedelmi kapcsolatokkal foglalkozó vállalati osztályok közötti viszony megjavítása199
Az információk összegyűjtésének és feldolgozásának funkciója201
A kereskedelmi vezetésre háruló döntési funkció203
Információ-kibocsátási és piacbefolyásolási funkció205
A társadalom-lélektan kutatói és a kereskedelmi kapcsolatokkal foglalkozó osztályok közötti viszony megjavítása207
Következtetések: A társadalom-lélektan - a marketing kulcsa212
Tartalomjegyzék223

Alec Katchourine

Alec Katchourine műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Alec Katchourine könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Társadalom-lélektan: a marketing kulcsa Társadalom-lélektan: a marketing kulcsa

A védőborító széle enyhén szakadozott. A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
19 pont kapható
Kosárba