1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalom - iskola - nevelés

A III. Neveléselméleti Munkaértekezlet 1983, Zánka anyagai alapján

Előszó

A rendező szervek nevében üdvözlöm a munkaértekezlet résztvevőit.
Azzal a szándékkal és várakozással utaztunk a Balaton mellé, és kívánjuk igénybe venni a szíves házigazdák vendégszeretetét, hogy... Tovább

Előszó

A rendező szervek nevében üdvözlöm a munkaértekezlet résztvevőit.
Azzal a szándékkal és várakozással utaztunk a Balaton mellé, és kívánjuk igénybe venni a szíves házigazdák vendégszeretetét, hogy először is, alkalmunk lesz megvitatni a nevelés és a neveléselmélet helyzetének azokat a vonatkozásait, amelyek bennünket és napjainkban különösen foglalkoztatnak: a nevelési folyamat értelmezése, orientációs problémák, a társadalom és a nevelés kapcsolatának időszerű mozzanatai, a nevelőiskola reális lehetőségei; másodszor, fel kívánjuk használni együttlétünket arra, hogy az illetékes szakmai testületek sorában véleményt nyilvánítsunk az oktatásügy fejlesztési koncepcióját tartalmazó tervezetről. Vissza

Tartalom

I. rész
Szarka József: Bevezető5
Mihály Ottó: A szocialista nevelőiskola tartalma, funkciói és a fejlesztés elméleti-gyakorlati kérdései6
Nemes Péter: Az iskola és a mozgalom együttműködésének néhány kérdéséről17
Szabolcsi Miklós: A közoktatás fejlesztésének programja27
Horváth Lajos: A neveléselmélet a pedagógusképzés,- továbbképzés és önképzés rendszerében36
Tézisek a III. Zánkai Neveléselméleti Munkaértekezlet szekcióihoz
A szocialista nevelőiskola fejlesztésének aktuális feladatai64
A pedagógiai munka rendszerének irányítása, önirányítása, fejlesztési lehetőségei67
Az iskola pedagógiai kultúrája71
A tanítás és tanulás nevelési aspektusai a szocialista iskolában73
A nevelés elméletének és gyakorlatának permanens megújulási folyamata76
Neveléselmélet a pedagógusok tevékenységének fejlesztésében80
Pedagógusképzés és továbbképzés83
II. rész
Szebenyi Péterné: A neveléselmélet és gyakorlat kapcsolatának rétegei89
Bakonyiné Vince Ágnes: Az írástudók felelőssége99
Bíró Katalin: A konfliktusok szerepe a nevelőmunkában106
Bársony Jenő: Nevelés és vállalkozás - vállalkozásra nevelés114
Papp János: Adalékok a szocialista felelősségtudatra neveléshez127
Brezsnyánszky László - Kiss Tiborné: Önállóság és késztetés tényezői a tanulók közösségi programválasztásában /Egy összehasonlító vizsgálat tapasztalatai/135
Pótzyné Keresztesi Katalin: A szomatikus nevelés feladatai a szocialista nevelőiskolában150
Papp György: A neveléselmélet és a kutatások szerepe az úttörőmozgalomban164
Trencsényi László: Változatok az úttörőmozgalom továbbfejlesztésére168
Az iskola és az úttörőmozgalom együttműködésének néhány kérdéséről175
III. rész
Kelemen Elemér: A közoktatásirányítás fejlesztése - kísérletek Somogyban187
Nagy László: A vezetői munka optimalizálása és a pedagógiai program alkalmazása194
Vastagh Zoltán: Hogyan fejleszthető az iskola pedagógiai kultúrája?200
Kóczián Béláné: Az iskola pedagógiai kultúrája fejlesztésének néhány irányítási és vezetési feltétele209
Nábrádi Mihály: A szocialista iskolavezetés kultúrája216
Vanczák József: A tanítási-tanulási folyamat humanizálása228
Kovács Lászlóné: Nevelés a tanítás-tanulás folyamatában az általános iskola kezdő szakaszán239
Schábel Ferencné: A tanulás értelmezése, irányítása az alsó tagozatos iskolaotthonokban245
Magyar János: A szentlőrinczi kísérleti iskola programjának jelentősége250
Brezsnyánszky László - Polonkai Mária: Iskolavezetők egyetemi továbbképzésének tapasztalatai /1971-1980/257
IV. rész
Balla Gábor Tamás: A szakmai szocializáció és perszonalizáció néhány sajátossága a mezőgazdasági szakképzésben269
Rakaczkiné Tóth Katalin: A középfokú agrár-szakemberképzés társadalmi összetevői276
Kovács Péter - Drahos Ágoston: Nemzetiségi pedagógusképzésünk fejlesztési lehetőségeiről283
Nagy Andor: Pedagógus továbbképzés - új dokumentumok - televízió298
Sass Attila: A mikrotanítás, mint a pedagógusképzés és továbbképzés lehetséges formája303
Tóth Sándorné: Együttműködési viszonyok alakulása és alakításukra való felkészítése a tanítóképzésben308
Dobos Györgyné: Az úttörővezetői komplex tanfolyam és a rajvezetői alaptanfolyam a továbbképzés rendszerében320
V. rész
Simon Gyula Zárszó331
A szekcióvezetők beszámolói344
Ajánlások368
Jegyzőkönyv389
Résztvevők névsora, adatai397
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Társadalom - iskola - nevelés Társadalom - iskola - nevelés

A borító gerince sérült.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba