Bevezetés | 11 |
A társadalmi-politikai nevelés és a közvélemény | 25 |
A közvélemény fogalma, helye, szerepe a nevelésben | 27 |
A kollégiumi nevelés feladat-, tevékenység- és viszonyrendszer a közvélemény formálásának alapja | 39 |
A világnézeti, eszmei-politikai, erkölcsi nevelés | 40 |
A tanulmányi munka segítése | 46 |
A fiatalom munkára nevelése | 48 |
A tanulók általános kulturáltságának szélesítése | 50 |
A tanulók fizikai edzettségének, sportolásának, egészségügyi tevékenységének fejlesztése | 51 |
A világnézeti, politikai, erkölcsi közvélemény állapotának vizsgálata | 55 |
Fiatalok a vallásról, a vallásosságról | 60 |
A tanulók politikai tájékozódása, ismeretszerzése | 72 |
A tanulók társadalompolitikai ismeretei | 81 |
A fiatalok hazafias és internacionalista nézetei | 89 |
A tanulók pékla- és eszménykép-választása | 96 |
A társadalmi kapcsolatok és a közvélemény | 112 |
Áttekintés a felmérés tartalmi konzekvencáiról | 119 |
A felmérés néhány elvi, módszertani tanulsága | 133 |
Az eszmei-politikai közvélemény formálása és fejlesztése | 135 |
A közvéleményformálás néhány feltétele, fejlődését befolyásoló tényezők | 139 |
A közvélemény formálásának, hatásának kísérletes vizsgálata | 155 |
Az első szakasz eredményei (1965-67) | 156 |
A második szakasz eredményei (1967-69) | 170 |
A közösségi élet és a közvélemény | 170 |
Az önkormányzati apparátus szerepe az eszmei-politikai közvélemény formálásában | 200 |
A társválasztási és az aktivitási szintvizsgálatok elemzése | 227 |
Az eszmei-politikai irányultság és a pályaválasztás néhány összefüggése | 248 |
Egy kísérleti közösség fejlődésének vázlatos bemutatása | 258 |
A politikai közvéleményformálás, ismeretszerzés módszerei, szervezett formái | 266 |
Az erkölcsi közvélemény fejlesztésének néhány kérdése | 285 |
Néhány pedagógiai következtetés és tanulság | 290 |
Elméleti és gyakorlati következtetések | 290 |
A pozitív közvélemény szerepe a közösség és az egyén fejlődésében, együttes cselevésben | 306 |
A közvélemény kísérletes vizsgálatának pedagógiai-politikai jelentősége | 312 |
A közvélemény fejlesztésének terve, vizsgálatának módszerei | 317 |
Kísérleti munkahipotézis (1965-69) | 319 |
A kísérleti, kutatási módszerek gyakorlati alkalmazása | 324 |
A pedagógiai megfigyelés | 326 |
Kérdőíves és a feladatlapos írásbeli felmentés | 328 |
Egyéni és csoportos beszélgetések | 351 |
A tanulói produktumok elemzése | 353 |
Mesterségesen teremtett pedagógiai helyzetek | 357 |
Experimentális vizsgálatok, feltétel- és feladatvariációs sorok megoklása | 359 |
Pszichológiai és szociológiai vizsgálatok | 371 |
A statisztikai módszer alkalmazása | 383 |
A végzett növendékek helytállásának figyelemmel kísérése | 383 |
Az eredmények feldolgozása, értékelése | 384 |
Záró megjegyzések | 385 |
Függelék | 389 |