Fülszöveg
Tankönyvünk a középiskolai társadalomismeret tantársy teljes körű és emelt szintű elsajátítását teszi lehetővé. Az anyas összeállításánál fontos szempont volt, hogy szó essék a társadalom minden lényeges életmegnyilvánulásáról, korunk legaktuálisabb problémáiról, ugyanakkor a szerzők gondoltak az érettségi vizsgákon és az egyetemi, főiskolai felvételi vizsgákon joggal elvárt általános tájékozottság megszerzésére is.
FőBB KÉRDÉSKÖRÖK: a társadalom és a természeti környezet kölcsönhatása, az egyén-társadalom-hatalom viszonya különböző korszakokban, kommunikáció, tömegkommunikáció, a művészetek társadalmi szerepe, a tudományok önállósága és társadalmi meghatározottsága, a vallások hatása a különböző kultúrákra, a NATO-hoz és az Európai Unióhoz való csatlakozás kérdésköre. A tananyag megértését segítendő, az alapszöveghez rövid életrajzok, fogalommagyarázatok s érdekességek csatlakoznak.
A könyvben nyolc nagy téma, s egy-egy nagy témán belül négy altéma (lecke) különül el. Mivel a...
Tovább
Fülszöveg
Tankönyvünk a középiskolai társadalomismeret tantársy teljes körű és emelt szintű elsajátítását teszi lehetővé. Az anyas összeállításánál fontos szempont volt, hogy szó essék a társadalom minden lényeges életmegnyilvánulásáról, korunk legaktuálisabb problémáiról, ugyanakkor a szerzők gondoltak az érettségi vizsgákon és az egyetemi, főiskolai felvételi vizsgákon joggal elvárt általános tájékozottság megszerzésére is.
FőBB KÉRDÉSKÖRÖK: a társadalom és a természeti környezet kölcsönhatása, az egyén-társadalom-hatalom viszonya különböző korszakokban, kommunikáció, tömegkommunikáció, a művészetek társadalmi szerepe, a tudományok önállósága és társadalmi meghatározottsága, a vallások hatása a különböző kultúrákra, a NATO-hoz és az Európai Unióhoz való csatlakozás kérdésköre. A tananyag megértését segítendő, az alapszöveghez rövid életrajzok, fogalommagyarázatok s érdekességek csatlakoznak.
A könyvben nyolc nagy téma, s egy-egy nagy témán belül négy altéma (lecke) különül el. Mivel a szerzők kiemelten fontosnak tartják a felkészülést az állampolgári jogok gyakorlására, a választójoggal kapcsolatos kérdések tárgyalása külön, ötödik altémaként került az állam típusaival és intézményeivel foglalkozó nagy fejezetbe.
A leckék igazodnak a történelmi tanulmányokhoz s a tanulók elméletek iránt kibontakozó érdeklődéséhez. A történelem tantárggyal való kapcsolat lényege az elméleti összegzés, ezért a mű kerüli a történelemben tanultak fölösleges ismétlését. A logika nem bomlik meg, ha négyéves feldolgozás esetén egy évfolyamon egy-egy nagy témából csak egy, kétéves feldolgozás esetén pedig kettő kerül tárgyalásra.
A tankönyv anyaga tanítható önálló tantárgy keretében a 12. évfolyamon, a történelem tananyagba integrálva a 9-12. vagy a 11-12. évfolyamon. A tanárokat útmutató és tanmenetjavaslat segíti abban, hogy megtalálják e fontos stúdium helyét.
Vissza