kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Európai Folklór Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 222 oldal |
Sorozatcím: | Örökség |
Kötetszám: | 5 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-86159-8-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Bevezetés | 9 |
A mozgókép és a valóság térben és időben | 13 |
A valóság vizuális, művészeti és tudományos ábrázolása | 13 |
A camera obscurától a laterna magicáig | 15 |
A mozgatott képtől a vetített mozgóképig | 21 |
A mozgó képek érzékelésétől a filmkép érzékeléséig | 24 |
A mozi születésének főbb dátumai és a közönség | 27 |
A film érzékelése és értelmezése | 28 |
A film valóságábrázoló szintjei térben és időben | 30 |
A világ első néprajzi témájú filmfelvételei és katalógusaik | 35 |
Filmtípusok, témák és elméletek a néprajzi filmkészítésben | 53 |
Az 1930-40-es évek elméleti és gyarkorlati példák | 53 |
Az 1960-as évek filmelméleti megállapításai | 55 |
Az 1980-as évek néprajzifilm-meghatározásai és típusai | 62 |
A néprajzi filmek csoportosítása tartalom és forma szerint | 69 |
A néprajzi filmezés Magyarországon | 79 |
Néprajzi tematika a Magyarországon készült filmekben | 79 |
A milleniumi filmfelvételektől és híradóktól a néma játékfilmekig | 79 |
A mozi a legnépszerűbb színház | 81 |
A néprajzi tematika és nemzeti identitás a magyar némafilmekben | 83 |
A Néprajzi Múzeum első kísérleti néprajzi filmfelvételek készítésére | 85 |
A híradók és a néprajzi filmfelvételek a két világháború között | 87 |
A Magyar Filmiroda tevékenysége és a néprajzi témák | 87 |
Lajtha László néprajzi filmezési tervei | 89 |
Gönyey Sándor néprajzi filmjegyzetei | 91 |
Molnár István táncfelvételei | 94 |
Bartók Béla és a néprajzi filmezés az 1930-as években | 95 |
Fejős Pál életműve, néprajzi vonatkozású filmjei | 96 |
Keszi-Kovács László 16 mm-es filmezése | 98 |
A finn néprajzi filmes iskola hatása | 100 |
A híradók és a néprajzi filmdokumentálás | 101 |
Az 1940-es évek néprajzi filmezései Erdélyben | 102 |
Néprajzi filmezés a Néptudományi Intézetben II. világháború után | 103 |
Szőts István és Raffay Anna néprajzi filmjei | 108 |
Az ELTE Néprajzi Intézetének néprajzi filmjei | 112 |
Néptáncfilmezések és a népszerű tudományosfilmek | 114 |
Szinkronhangos néprajzi táncfilmek készítése az UNESCO támogatásával | 117 |
Néprajzi építészeti filmezés a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban | 124 |
Az első magyar néprajzi filmkatalógus | 128 |
A Magyar Televízió és a MAFILM néprajzi filmjei | 128 |
Az 1980-as évek néprajzi filmkészítő műhelyei és a Néprajzi Filmstúdió | 130 |
Néprajzi amatőrfilm-fesztiválok és tudományos konferenciák | 131 |
A Néprajzi Múzeum filmgyűjteménye és a Néprajzi Filmstúdió | 141 |
A filmgyűjtemény kialakulásától a Néprajzi Filmstúdió megalapításáig | 141 |
A Néprajzi Múzeum film- és videogyűjteményének jelenlegi összetétele | 153 |
A néprajzi filmkatalógus könyv formájában és a világhálón | 154 |
A néprajzi film- és videostúdió munkája és tervei | 155 |
Gyakorlati módszerek és példák a néprajzi film készítésénél | 159 |
A film mint kutatási módszer | 159 |
A néprajzi film három fő műfaja | 161 |
A filmnyelv és a valóság kapcsolata | 161 |
A korai néprajzi filmjegyzetek hozzáférhetővé tétele | 163 |
A valósághűség és a fikció | 164 |
Előmunkálatok: tudományos kutatás és terepmunka | 165 |
A forgatási terv és a téma ismerete | 170 |
A kamera és a stáb megismertetése és elfogadtatása | 171 |
Kinek a kezében van a kamera? | 173 |
A kamera helye a forgatás során | 175 |
A hangfelvétel fontossága a néprajzi filmnél | 178 |
A forgatás menetének és a film szerkezetének összefüggése | 179 |
A rendezés a néprajzi filmben | 180 |
A néprajzi film célja | 181 |
Az interjú szerepe a néprajzi filmben | 183 |
Visszajelzések és a filmesek fogadtatása a forgatás során | 184 |
A felvett anyag, a muszter elemzése és feldolgozása a vágás előtt | 185 |
A néprajzi film képanyagának vágása | 187 |
A film struktúrájának kialakítása és a montázs | 187 |
A feedback-módszer alkalmazása a végleges struktúra kialakításánál | 190 |
Az etikai és a néprajzi vonatkozások a néprajzi filmben | 191 |
A film hatásvizsgálata különböző közönség előtt | 192 |
A történeti és kutatási anyagok identitás erősítő szerepe | 194 |
A néprajzi-antropológiai film és célközönségei | 196 |
A néprajzi-antropológiai film és hatásai a társadalom egyéb területein | 197 |
Új technológiai lehetőségek és a néprajzi-antropológiai filmek | 199 |
Az őshonos lakosság által készített filmek és az együttműködés | 199 |
Következtetések a film és a valóság viszonylatában a vizuális antropológiában | 201 |
Utószó | 206 |
Irodalomjegyzék | 213 |
Tari János film- és videóalkotásai | 221 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.