kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
I. kötet | |
Bevezetés | 7 |
Általános rész | 11 |
A nevelés alapfogalmai | 13 |
A nevelés fogalma | 13 |
A nevelés társadalmi, történelmi és osztályjellege | 14 |
A szocialista nevelés célja és feladatai | 20 |
A fejlődést befolyásoló tényezők | 22 |
A megfigyelés szerepe a nevelőmunkában | 28 |
Megfigyelési feladatok | 39 |
Kérdések | 39 |
Javasolt irodalom | 40 |
A család szerepe a gyermek fejlődésében | 42 |
Az anya jelentősége a gyermek fejlődésében | 42 |
Az apa szerepe a gyerek életében | 52 |
A nagyszülők szerepe a gyerek életében | 54 |
A testvérek szerepe a gyerek életében | 55 |
A család szerepe a gyerek életében | 60 |
Megfigyelési feladatok | 62 |
Kérdések | 63 |
Javasolt irodalom | 64 |
II. kötet | |
Nevelőmunka a bölcsődében és csecsemőotthonban | 7 |
A bölcsődék és a csecsemőotthonok feladatai | 9 |
Az egészséges három éven aluli gyermekeket ellátó intézmények tipusai és szociális funkciói | 9 |
A három éven aluli gyermekeket ellátó intézmények legfontosabb nevelési feladatai | 11 |
A kisgyermek intézeti nevelésének nehézségei | 14 |
Kérdések | 18 |
Javasolt irodalom | 19 |
A bölcsőde és csecsemőotthon nevelőotthon munkájának személyi feltételei | 20 |
A gondozónő szerepe a bölcsőde és a csecsemőotthon nevelő munkájában | 20 |
A helyes gondozónői szeretet | 20 |
A személyi állandóság jelentősége | 27 |
A személyi állandóság biztosításának feltételei | 29 |
A személyes felelősség jelentősége és biztositásának módja | 34 |
A gondozónő és a gyermek közötti jó kapcsolat jelei | 36 |
A gondozás és nevelés összefüggése | 39 |
Megfigyelési feladatok | 42 |
Kérdések | 44 |
Javasolt irodalom | 45 |
A nevelés tárgyi feltételei | 46 |
A gyermek tartózkodási helyének felszerelése és berendezése | 47 |
A játékszerek szerepe a gyermek fejlődésében | 60 |
Megfigyelési feladatok | 79 |
Kérdések | 81 |
Javasolt irodalom | 83 |
A nevelés módszerei | 85 |
Követelmények és tilalmak | 85 |
Helyes szokások kialakitása | 94 |
Meggyőzés és magyarázat | 98 |
Elismerés és dicséret | 100 |
A büntetés | 102 |
A példa | 106 |
Gondolatok a tanult nevelési módszerek alkalmazásáról | 107 |
Megfigyelési feladatok | 108 |
Kérdések | 109 |
Javasolt irodalom | 110 |
A gondozónő feladatai a gyermek játéktevékenységével kapcsolatosan | 111 |
A játék jelentősége a kisgyermek életében | 111 |
Az önfeledt, békés játék feltételeinek folyamatos biztosítása | 112 |
Hogyan segitsünk a gyerekek játékában? | 124 |
Hogyan lehet mindezeket a feladatokat teljesiteni? | 137 |
Megfigyelési feladatok | 138 |
Kérdések | 139 |
Javasolt irodalom | 140 |
A foglalkozások módszertana | 142 |
A foglalkozások szerepe a bölcsőde és csecsemőotthon nevelőmunkájában | 142 |
A környezet megismerését elősegitő foglalkozások | 150 |
A gyerekek alkotó tevékenységének elősegitése | 169 |
Testnevelést célzó foglalkozások | 186 |
A művészi alkotások megismerését, átélését elősegítő foglalkozások | 192 |
Megfigyelési feladatok | 200 |
Kérdések | 201 |
Javasolt irodalom | 202 |
Három éven aluli gyermekekkel kapcsolatos gyakori nevelési problémák | 204 |
Mi a teendő, ha a gyermek sir? | 205 |
Az ujjszopás | 210 |
Onánia | 217 |
Az étvágytalanság | 221 |
A félelem | 227 |
Megfigyelési feladatok | 236 |
Kérdések | 237 |
Javasolt irodalom | 238 |
III. kötet | |
A védőnő nevelési feladatai | 7 |
A védőnő nevelési feladatai | 9 |
A védőnő pedagógiai tevékenységének jelentősége | 10 |
A védőnő pedagógiai tárgyú tanácsadó felnőtt nevelő munkája | 13 |
A nevelési tanácsadás igénye és formái | 13 |
Pedagógiai tanácsadás a családlátogatások során | 16 |
A család nevelői légkörének felismerése | 17 |
Gyakori nevelési hibák | 17 |
Szempontok a helyes nevelési tanácsadói magatartás kialakításához | 25 |
Terhességi tanácsadás | 26 |
Tanácsadás az újszülöttek és fiatal csecsemők neveléséhez | 27 |
Tanácsadás a csecsemő neveléséhez | 29 |
Nevelési tanácsadás a korai kisgyermekkorban (1-3 évig) | 31 |
Nevelési tanácsadás az óvodás és iskolás korban | 33 |
A szexuális nevelés | 33 |
Pályaválasztási tanácsadás | 35 |
Mikor javasoljuk a szülőnek a Nevelési Tanácsadó felkeresését? | 35 |
Speciális helyzetben lévő gyermekekkel kapcsolatos nevelési problémák | 37 |
Az örökbe fogadott gyermek | 37 |
Az elvált szülők gyermeke | 39 |
A nevelőszülőknél elhelyezett gyermek | 39 |
A veszélyeztetett gyermek | 41 |
Az egészségügyi nevelés egyes kérdései | 45 |
A védőnő szerepe az egészségügyi kulturáltság megteremtésében | 45 |
A védőnő pedagógiai feladatai tanácsadások, rendelések alkalmával | 47 |
Megfigyelési feladatok | 48 |
Kérdések | 49 |
Javasolt irodalom | 50 |
A gyermekápolónő nevelési feladatai | 53 |
A betegség és a kórház hatása a gyermekre | 55 |
A betegség hatása a gyermekre | 55 |
A kórházi tartózkodás hatása | 61 |
A gyermekápolónő nevelési feladatai | 67 |
A gyermek fogadása és elhelyezése. Foglalkozás a szülőkkel | 69 |
Nevelési feladatok a gyermek ápolása és gondozása alatt | 72 |
A gyermek előkészitése orvosi beavatkozásra | 75 |
A kórterem légkörét, a gyerekek hangulatát befolyásoló egyéb tényezők | 79 |
A csecsemőkkel való foglalkozás sajátosságai | 84 |
Pedagógiai feladatok súlyos beteg ápolása során | 86 |
Megfigyelési feladatok | 89 |
Kérdések | 89 |
Javasolt irodalom | 90 |
A fejlődés rendellenességei és a nevelés feladatai | 91 |
A különböző fogyatékosságok hatása a személyiség fejlődésére | 93 |
Az értelmi fogyatékos gyermekek fejlődési lehetőségei | 94 |
Hallási fogyatékos gyermekek fejlődési lehetőségei | 104 |
Látási fogyatékos gyermekek fejlődési lehetőségei | 109 |
A mozgásfogyatékos gyermekek fejlődési lehetőségei | 112 |
A beszédhibás gyermek és a beszédhibák logopédiai kezelése | 116 |
Tájékoztató irodalom | 124 |
A javasolt irodalom bibliográfiai adatai | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.