kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Kiadó Kft |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 326 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-7315-50-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 5 |
Előszó a második kiadáshoz | 7 |
Tanításelméletek | 11 |
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 13 |
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 17 |
A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 21 |
A tanulásról | 27 |
A tanulás fogalmának tág értelmezése | 28 |
A tanulás típusai | 33 |
A tanulás Carroll-féle modellje | 35 |
Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 43 |
Motiválás | 45 |
Aktivizálás | 57 |
Megerősítés | 66 |
A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 73 |
A tanulók közti különbségek | 76 |
Fiú-lány különbségek | 77 |
Általános értelmi képesség | 83 |
Szocio-ökönómiai státus | 87 |
Család versus iskola | 92 |
Az iskolák közti különbségek | 97 |
Differenciálás az iskolarendszeren belül | 105 |
Differenciálás a tanulásszervezésben | 108 |
Tanulócsoportok | 110 |
Tantárgyak, óratervek | 115 |
A tanítás-tanulás célrendszere | 119 |
Kettős legitimáció | 121 |
A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 123 |
Értékek, célok | 127 |
Műveltség, tananyag | 131 |
A második iskola | 136 |
A tananyagszervezés néhány kérdése | 136 |
Követelmények (tanulási célok) | 145 |
Tantervi műfajok | 157 |
Mi a tanterv? | 158 |
Kétféle tanterv egy iskolában | 164 |
Nemzeti alaptanterv | 166 |
Helyi tanterv | 173 |
A tanulásszervezés iskolai kérdései | 177 |
A tanítás-tanulás színterei | 179 |
A tanítási óra | 180 |
Extracurriculum | 189 |
Tanítás-módszertani dilemmák | 193 |
Módszerek, stratégiák | 199 |
A pedagógus | 211 |
A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 215 |
A pedagógiai értékelés | 223 |
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 228 |
Értékelési funkciók és feladatok | 234 |
A tanulók értékelése | 237 |
A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 243 |
Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 250 |
Oktatásügyi indikátorok | 264 |
A szocializációs mező | 267 |
Vizsga, vizsgarendszer | 270 |
Irodalomjegyzék | 277 |
Ábrák jegyzéke | 307 |
Táblázatok jegyzéke | 309 |
Névmutató | 311 |
Tárgymutató | 317 |
Contents | 325 |