kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 338 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-18-4419-6 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 53215. Néhány fekete-fehér illusztrációval. |
Bevezető | 7 |
Tanításelméletek | 9 |
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 14 |
A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 19 |
A tanulásról | 25 |
A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
A tanulás típusai | 32 |
A tanulás Carroll-féle modellje | 35 |
Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 42 |
Motiválás | 45 |
Aktivizálás | 59 |
Megerősítés | 67 |
A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 73 |
A tanulók közti különbségek | 76 |
Fiú-lány különbségek | 77 |
Általános értelmi képesség | 83 |
Szocio-ökönómiai státus | 86 |
Család versus iskola | 91 |
Az iskolák közti különbségek | 97 |
Differenciálás az iskolarendszeren belül | 105 |
Differenciálás a tanulásszervezésben | 108 |
Tanulócsoportok | 109 |
Tantárgyak, óratervek | 114 |
A tanítás-tanulás célrendszere | 117 |
Kettős legitimáció | 118 |
A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 121 |
Értékek, célok | 125 |
Műveltség, tananyag | 128 |
A második iskola | 133 |
A tananyagszervezés néhány kérdése | 136 |
Követelmények (tanulási célok) | 143 |
Tantervi műfajok | 155 |
Mi a tanterv? | 156 |
Kétféle tanterv egy iskolában | 162 |
Nemzeti alaptanterv | 165 |
Helyi tanterv | 169 |
A tanulásszervezés iskolai kérdései | 173 |
A tanítás-tanulás színterei | 175 |
A tanítási óra | 176 |
Extracurriculum | 185 |
Tanítás-módszertani dilemmák | 189 |
Módszerek, stratégiák | 195 |
A pedagógus | 209 |
A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 214 |
A pedagógiai értékelés | 223 |
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 229 |
Értékelési funkciók és feladatok | 234 |
A tanulók értékelése | 237 |
A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 243 |
Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 250 |
Közbülső értékelés | 269 |
Vizsga, vizsgarendszer | 274 |
Jegyzetek | 283 |
Irodalomjegyzék | 299 |
Névmutató | 325 |
Tárgymutató | 330 |
Contents | 337 |