kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 338 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-18-4419-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 53215. Néhány fekete-fehér illusztrációval. |
| Bevezető | 7 |
| Tanításelméletek | 9 |
| A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
| Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 14 |
| A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 19 |
| A tanulásról | 25 |
| A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
| A tanulás típusai | 32 |
| A tanulás Carroll-féle modellje | 35 |
| Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 42 |
| Motiválás | 45 |
| Aktivizálás | 59 |
| Megerősítés | 67 |
| A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 73 |
| A tanulók közti különbségek | 76 |
| Fiú-lány különbségek | 77 |
| Általános értelmi képesség | 83 |
| Szocio-ökönómiai státus | 86 |
| Család versus iskola | 91 |
| Az iskolák közti különbségek | 97 |
| Differenciálás az iskolarendszeren belül | 105 |
| Differenciálás a tanulásszervezésben | 108 |
| Tanulócsoportok | 109 |
| Tantárgyak, óratervek | 114 |
| A tanítás-tanulás célrendszere | 117 |
| Kettős legitimáció | 118 |
| A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 121 |
| Értékek, célok | 125 |
| Műveltség, tananyag | 128 |
| A második iskola | 133 |
| A tananyagszervezés néhány kérdése | 136 |
| Követelmények (tanulási célok) | 143 |
| Tantervi műfajok | 155 |
| Mi a tanterv? | 156 |
| Kétféle tanterv egy iskolában | 162 |
| Nemzeti alaptanterv | 165 |
| Helyi tanterv | 169 |
| A tanulásszervezés iskolai kérdései | 173 |
| A tanítás-tanulás színterei | 175 |
| A tanítási óra | 176 |
| Extracurriculum | 185 |
| Tanítás-módszertani dilemmák | 189 |
| Módszerek, stratégiák | 195 |
| A pedagógus | 209 |
| A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 214 |
| A pedagógiai értékelés | 223 |
| A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 229 |
| Értékelési funkciók és feladatok | 234 |
| A tanulók értékelése | 237 |
| A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 243 |
| Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 250 |
| Közbülső értékelés | 269 |
| Vizsga, vizsgarendszer | 274 |
| Jegyzetek | 283 |
| Irodalomjegyzék | 299 |
| Névmutató | 325 |
| Tárgymutató | 330 |
| Contents | 337 |