kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Kiadó Kft |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 330 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9228-29-x |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
Előszó | 7 |
Tanításelméletek | 9 |
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 15 |
A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 19 |
A tanulásról | 25 |
A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
A tanulás típusai | 31 |
A tanulás Carroll-féle modellje | 33 |
Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 40 |
Motiválás | 43 |
Aktivizálás | 56 |
Megerősítés | 64 |
A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 71 |
A tanulók közti különbségek | 74 |
Fiú-lány különbségek | 75 |
Általános értelmi képesség | 81 |
Szocio-ökönómiai státus | 85 |
Család és iskola | 89 |
Az iskolák közti különbségek | 94 |
Differenciálás az iskolarendszeren belül | 102 |
Differenciálás a tanulásszervezésben | 106 |
Tanulócsoportok | 107 |
Tantárgyak, óratervek | 112 |
A tanítás-tanulás célrendszere | 117 |
Kettős legitimáció | 119 |
A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 122 |
Értékek, célok | 126 |
Műveltség, tananyag | 130 |
A tananyagszervezés néhány kérdése | 135 |
Követelmények (tanulási célok) | 143 |
Tantervi műfajok | 155 |
Mi a tanterv? | 156 |
A tanterv mint pedagógiai dokumentum | 156 |
A tanterv mint oktatásirányítási eszköz | 161 |
Kétféle tanterv egy iskolában | 162 |
Nemzeti alaptanterv | 165 |
Helyi tanterv | 171 |
A tanulásszervezés iskolai kérdései | 175 |
A tanítás-tanulás színterei | 177 |
A tanítási óra | 178 |
Extracurriculum | 187 |
Tanítás-módszertani dilemmák | 191 |
Módszerek, stratégiák | 197 |
A tanulásszervezés módszerei | 199 |
Tanítási-tanulási stratégiák | 206 |
A pedagógus | 209 |
A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 213 |
A pedagógiai értékelés | 221 |
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 227 |
Értékelési funkciók | 232 |
A tanulók értékelése | 235 |
A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 241 |
Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 248 |
Különbségek | 255 |
Oktatásügyi indikátorok | 267 |
A szocializációs mező | 269 |
Vizsga | 273 |
Irodalomjegyzék | 279 |
Ábrák jegyzéke | 313 |
Táblázatok jegyzéke | 315 |
Névmutató | 317 |
Tárgymutató | 321 |
Contents | 329 |