kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 234 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52558. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
Előszó | |
A tanulói kísérletezés történeti alakulása | |
A tanulói kísérletezés kezdetei | 11 |
Anglia | 11 |
Amerikai Egyesült Államok | 14 |
Franciaország | 15 |
Németország | 16 |
Oroszország | 24 |
A tanulói kísérletezés kezdetei Magyarországon | 25 |
A tanulói kísérletezés alakulása a két világháború között | 33 |
A munkaiskola-mozgalom és a fasizmus hatása Németországban | 33 |
A munkaiskola-mozgalom hatása Magyarországon | 34 |
A tanulói kísérletezés kibontakozása a szocialista országokban | 40 |
Szovjetunió | 43 |
Német Demokratikus Köztársaság | 43 |
Magyarország | 44 |
A tanulói kísérletezés főbb elvi kérdései | |
A tanulói kísérlet fogalma | 51 |
A fizikai tanulói kísérletezés legfontosabb fajtája | 59 |
A tanulói kísérlet célja és helye a fizikatanításban | 61 |
A tanulói kísérletezés gyakorlati kérdései | |
A tanulói kísérletezés személyi feltételei | 65 |
A tanulói kísérletezés tárgyi feltételei | 67 |
A szertár, a tanári előkészítő és az előadóterem | 67 |
A tanulókísérleti eszközök | 75 |
A szórványos tanulói kísérletezés | 80 |
A tömeges tanulói kísérletezés munkaformái | 81 |
Egyéni munkaforma | 81 |
Csoportos munkaformák | 82 |
A munkaforma kiválasztását befolyásoló tényezők | 88 |
A tárgyi feltételek | 88 |
A tanulói kísérlet fő didaktikai feladata | 88 |
A tanulók jártassága a kísérletezésben | 94 |
A rendelkezésre álló idő | 95 |
A munkaformák főbb alkalmazási területeinek áttekintése | 95 |
A tanulói kísérletezés időaránya a tanítási órában | 97 |
A kvalitatív és a kvantitatív kísérletek aránya | 99 |
A tanulói kísérletezés előkészítése | 102 |
A tanulói kísérletezés globális megtervezése az egész évi munkában | 102 |
Alapvető szempontok a tematikus tervezésben | 104 |
A tanulókísérleti óra előkészítése | 102 |
A tanulókísérleti óra vezetése | 110 |
A tanár munkája a tanulókísérleti óra után | 114 |
A tanulók írásbeli munkája a kísérletezés alkalmával | 115 |
A tanulói kísérlet osztályozásának kérdése | 118 |
A tanulói kísérletezés néhány nevelési vonatkozása | |
A tanulói kísérlet és az értelmi fejlesztés | 121 |
A tanulói kísérlet és a politechnikai képzés | 130 |
A tanulói kísérletezés erkölcsi nevelő hatása | 132 |
A tanulói kísérletezés jelentősége a honvédelmi nevelés szempontjából | 136 |
A tanulói kísérletezés esztétikai vonatkozása | 137 |
Témajavaslatok az általános iskolai tanulói kísérletekre | |
6. osztály | 141 |
7. osztály | 144 |
8. osztály | 146 |
Munkalapok az általános iskolai tanulói kísérletekhez | |
A munkalapok célja és rendszere | 149 |
6. osztály | 151 |
A testek tulajdonságai és egymásra hatásuk | 151 |
A testek felmelegedésével és lehűlésével járó fizikai változások | 156 |
A fény tulajdonságai, optikai eszközök | 164 |
7. osztály | 179 |
A testek súlypontja és egyensúlyi helyzete | 179 |
A nyomóerő és a nyomás | 181 |
A testek mozgása | 187 |
Az egyszerű gépek | 193 |
Az energia. Az energia átalakulása | 201 |
8. osztály | 205 |
Az elektromos áram | 205 |
Fogyasztók bekapcsolása az áramkörbe | 215 |
Az elektromos áram mágneses hatása | 220 |
Irodalom | |
Folyóiratok és gyűjteményes kiadványok | 225 |
Könyvek és cikkek | 226 |
Tematikus irodalomjegyzék | 234 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.