1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok az esztétikai nevelés köréből

Kézirat/ELTE BTK XX. sz. Magyar Irodalomtörténeti Tanszék, Fővárosi Pedagógiai Intézet

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 251 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai munkát jelentősen meghatározó tantervek készítésének három különböző munkafázisa van.
Az elsőben a szaktudomány/ok/ képviselői és a tanítás elméleti igényű specialistái a tudomány/ok/... Tovább

Előszó

Az iskolai munkát jelentősen meghatározó tantervek készítésének három különböző munkafázisa van.
Az elsőben a szaktudomány/ok/ képviselői és a tanítás elméleti igényű specialistái a tudomány/ok/ fejlődéséből, az adott oktatási intézménytípus konkrét feladataiból, a neveléslélektan és a pedagógia törvényszerűségeiből kiindulva meghatározzák az illető tantárgy stratégiáját.
A második munka-periódus kétféle tevékenységet kíván. A tudományszakok művelői a stratégiai rendszerből kiindulva összeállítják azt a koherens és érvényes ismeretrendszert, melyet elképzelésük szerint a tanításban szerepeltetni kell. A gyakorló tanárok autentikus csoportja ezután kipróbálja, mi az, arai a rendszer és a tudományosság keretein belül megtanítható} kipróbálja, hogyan lehet a szaktudomány/ok/ legfrissebb és az általános közoktatás szempontjából feltétlenül szükséges eredményeit, elemeit is transzformálni.
A tantervkészítés harmadik szakaszában állítható össze az a tanterv-javaslat, melyet a tudományos hitelesség szempontjából újból végig kell gondolni. Ezt a változatot átlagos iskolai körülmények között ellenőrizni kell, megállapítandó, az új tanterv jobban szolgálja-e a személyiség általános fejlesztését vagy sem. Ha ugyanis az így tanított osztályok eredményei szignifikánsan nem jobbak, a tanterv-változatot semmiképpen sem szabad bevezetni.
Jelen kötetünk egy reménybeli irodalom-tanterv készítésének második szakaszát rögzíti.
Mivel úgy gondoljuk, hogy az irodalomórákon a jelenleginél nagyobb teret kell biztosítani a személyiségformálásnak és jobban kell érvényesíteni a humán-kultúrában bekövetkezett szerkezete-változást, ezért fölkértünk öt különböző területen dolgozó szakembert: a drámapedagógiában és drámaesztétikában jeles Gabnai Katalint, a filmesztéta Honffy Pált, a zenekutató és karvezető Lukin Lászlót és Lukin Lászlónét, valamint Várnagy Ildikó szobrászművészt, foglalják össze, hogyan érvényesítenék a maguk művészeti területének szemléletét és alkotásait az irodalomtanítás megújításában. Vissza

Tartalom

Tudomány - tanterv - tanítás 3
Fejezetek az esztétikai nevelésről 6
Gabnai Katalin: Drámajáték és irodalomtanítás m7
Honffy Pál: Tantervi vázlat a filmoktatáshoz 59
Lukin László-Lukin Lászlóné: Ének-zene-irodalom 86
Várnagy Ildikó: Képzőművészeti nevelés az irodalomórán 140
Az esztétikai nevelés gyakorlatából 177
S. Takács Zsuzsa: A Biblia tanítása az általános iskola 3. osztályában 178
Borosné Kézy Zsuzsa: A Mitológia című fejezet tanítása az általános iskola ötödik
osztályában 188
Horváth Ferenc: Fogalmazástanítás és drámajáték 204
Wéssey Antal: Irodalomórák, melyek nem csak irodalomról szolnak 236
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanulmányok az esztétikai nevelés köréből
Állapot:
2.640 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba