1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok az ápolástudomány köréből I.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

AZ ÁPOLÁS FÓKUSZA
Dr. Helembai Kornélia
tanszékvezető főiskolai tanár
SZOTE Ápolási Tanszék

Általános megfogalmazásban az ápolás olyan elméleti alapokon nyugvó gyakorlati tudomány, amely az... Tovább

Előszó

AZ ÁPOLÁS FÓKUSZA
Dr. Helembai Kornélia
tanszékvezető főiskolai tanár
SZOTE Ápolási Tanszék

Általános megfogalmazásban az ápolás olyan elméleti alapokon nyugvó gyakorlati tudomány, amely az egyén szükségleteiből kiindulva az ápolási tevékenységet individualizálja. Az ápolás tervszerű, szervezett és dokumentált folyamat, amelynek célja és feladata az egyén, család és közösség segítése egészségének megtartásában, fejlesztésében, visszaszerzésében, vagy hozzásegíteni az egyént a békés halálhoz.
Az ápolási gondozás Összetevői között alapvető jelentőségű tényezőnek tekinthető:
• a létezés hitelessége - a potenciálok megvalósítása, a létezés megújítása;
• a lelkiismeret - a morális tevékenység tudatossága és részvétel abban, a felismerés létrehozása;
• az elkötelezettség - szót emelni a másikkal együtt, "vele", amikor a másik nem tehet mást, mint hogy ott van;
• jelenlét - vele lenni, megerősíteni a másik személyt, a kapcsolat állandósága és azonnalisága;
• együttérzés - kölcsönös egymásrautaltság, részvéttel lenni és osztozni az érzésekben, törődés gondoskodással;
• empátia - involválódás a másik ember szokásmódjában, annak elfogadása és megértése;
• felhatalmazás, képessé tétel - szabadság az önmagáról való gondoskodás potenciáljának megvalósításához, kölcsönös megértés és megerősítés. Vissza

Tartalom

1. Az ápolás fókusza 8
(Dr. Helembai Kornélia)
2. A személyiségformálás jelentősége az ápolóképzésben 19
(Bársonyné Kis Klára)
3. Gondolatok az ápolói hivatásról a mintaadás-mintakövetés tükrében 30
(Dr. Dombi Alice)
4. Minőségelvű szemlélet az egészségügyben 37
(Dr. Pető Éva)
5. Az ápolás minőségmenedzselésének módjai 69
(Dr. Csanádi Lajosné)
6. A minőségbiztosítási modell gyakorlati alkalmazása
és az oktatás 77
(Tulkán Ibolya)
7. Az ápolási vizitek szerepe az ápolás minőségének
biztosításában 94
(Bársony Jenőné - Dr. Kajtár Györgyné)
8. Az ápolási vizit a korszerű ápolási szemlélet tükrében 103
(Dr. Bilióné Jenei Anna)
9. Az ápolás kutatása
(Kovács Ferenc)
107
10. Ápolási folyamat az intenzív betegellátásban 118
(Lőrinczné Kis Andrea)
11. A stomaviselö ember segítésének forrásai 133
(Bottá Mária)
12. A kommunikáció alapvető ismérvei a betegvezetésben 145
(Tóth Zsófia - Irinyi Tamás)
13. Az autogén tréning ismertetése és alkalmazásának
indikációja az ápolásban 155
(Simon Katalin)
14. A diplomás ápolói és a 3 éves ápolói curriculum közti
"Híd program" bemutatása 161
(Tóth Lászlóné)
Kitekintés:
15. Tapasztalatok két módszertanilag különböző
tanulmányból 170
(Ulla Lundh - Lennart Christensson)
16. Az ápolástudomány fejlődési tendenciái Finnországban 180
(Kari Sirkka)
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem