kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pedagógiai Tudományos Intézet Módszertani Osztály |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 319 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 312 példányban jelent meg. |
Komár Pálné: A korszerű irodalomtanítás differenciált feladatrendszere és tartalma az általánosan képző iskola alap- és középfokán | |
Bevezető | 5 |
Szaktárgytörténeti kutatások eredményei | 6 |
Rövid áttekintés a hazai irodalomtanítás feladatrendszerének történeti alakulásáról | 6 |
A legfőbb külföldi törekvésekből levonható tanulságok | 15 |
Az irodalomtanítással szemben támasztott társadalmi igények felmérésére végzett munka tapasztalatai | 21 |
Különböző foglalkozású dolgozók kívánalma az irodalomtanítással szemben | 22 |
Az általános iskolai, a gimnáziumi tanárok, valamint a szaktudomány képviselőinek megnyilatkozásaiban kifejezésre jutó társadalmi igény | 25 |
Elméleti megfontolások | 31 |
A szocialista nevelési cél tartalmának vizsgálata | 31 |
Levonható tanulságok arra vonatkozóan: mi a helye és szerepe az irodalomtanításnak az általánosan művelő iskola szaktárgyainak rendszerében | 31 |
A világnézeti nevelés középponti szerepéből adódó megfontolások az irodalomtanítás feladatrendszerének kialakításakor | 34 |
Oktatás- és neveléslélektani megfontolások | 35 |
A jelenlegi gyakorlatból levonható megfontolások | 36 |
A korszerű, szocialista irodalomtanítás differenciált feladatrendszere | 38 |
A korszerű irodalomtanítás tartalmának körvonalai | 41 |
Szoboszlay Miklós: Az idegen nyelvek tanításának feladatrendszere | |
A tantárgyi célkitűzések és feladatok történeti elemzése | 47 |
A külföldi metodikai irodalom és a népi demokratikus országok tanterveinek célkitűzései | 57 |
Társadalmi igények felmérése | 65 |
Jelenlegi helyzet (iskolalátogatások, ankétok, konzultációk stb. tapasztalatai) | 88 |
A tantárgy cél- és feladatrendszerének elsődleges felvázolása | 99 |
Cser Andor: A matematika-tanítás feladatrendszere | |
Bevezetés | 104 |
A magyarországi matematikatanítás feladatrendszerének fejlődéséről | 105 |
Kísérlet a matematikatanításra háruló társadalmi igények felmérésére | 109 |
Világnézeti vonatkozások | 115 |
A matematikatanítás külföldi feladatai | 116 |
Hogyan realizálódnak a feladatok a jelenlegi matematikatanításban? | 122 |
A matematikatanítás javasolt feladatrendszere | 131 |
Bori István: A korszerű fizikatanítás feladatrendszere | |
Bevezetés | 134 |
Vizsgálataink és eredményeink | 139 |
A hazai fizikatanítás fejlődésének vázlata | 139 |
Fizikatanításunk jelenlegi helyzete | 151 |
A szovjet és a német demokratikus tanterv | 157 |
Társadalmi és gazdasági igények a fizikatanítás irányában | 160 |
A fizikatanítás korszerű feladatai | 174 |
Néhány szempont a tantervkészítéshez | 181 |
Garami Károly: A kémiatanítás korszerű feladatrendszere | 183 |
A hazai középiskolák kémia tantervének történeti vizsgálata | 183 |
Előkészítés a gyakorlati életre | 197 |
A külföldön folyó kémiatanítás vizsgálata | 210 |
A kémiatanítás jelenlegi helyzete a hazai pedagógiai gyakorlatban | 217 |
A kémiatanítás feladatrendszerének elsődleges összeállítása | 218 |
Mellékletek | 223 |
Xantus Gyula: A korszerű rajzoktatás feladatrendszere és tartalma az általánosan képző alap- és középfokú iskolában | 230 |
Bevezetés | 230 |
A szaktárgytörténeti kutatások eredményei | 231 |
A magyar rajzoktatás történeti alakulásának tanulságai | 231 |
A rajzoktatás jelenlegi külföldi koncepciói | 232 |
A szocialista és népi-demokratikus országok legújabb rajzoktatási reformtervei | 235 |
A társadalmi igény felmérésének tapasztalatai | 238 |
Az ipari termelő munka igénye | 238 |
A tudományos munka és "egyéb" foglalkozások igénye | 239 |
A dolgozók egyéni élete és kulturális igénye | 240 |
A nevelés és oktatás szakembereinek véleménye | 240 |
Elméleti meggondolások | 242 |
A rajzoktatás helye a szocialista nevelésben. A marxista ismeretelmélet megvalósítása a szaktárgy sajátos jellegének megfelelően | 242 |
A rajztanítás kapcsolata a képzőművészetekkel és az ábrázolással foglalkozó szaktudományokkal | 243 |
Alkotáslélektani meggondolások | 245 |
Érzékeléslélektani meggondolások | 246 |
A jelenlegi gyakorlat problémái | 250 |
A korszerű rajzoktatás differenciált feladatrendszere | 253 |
Az általánosan képző iskolák rajzoktatása tartalmának, művelődési anyagának körvonalai | 256 |
Péter József: Az általánosan képző iskola zenei nevelésének feladatrendszere | 258 |
A zenei nevelés iránti társadalmi igény | 258 |
A tantárgy fejlődése és a társadalmi helyzet viszonya | 275 |
Iskolai énektanításunk mai helyzete | 280 |
Külföldi tantervek | 283 |
Az iskolai zenei nevelés feladatrendszerének tervezete | 287 |
Burka Endre: Az iskolai testnevelés feladatrendszere | |
Az iskolai testneveléssel szemben támasztott igények | 291 |
Problématörténeti kutatások | 296 |
Ankétok, konzultációk, iskolalátogatások tapasztalatai | 302 |
A testneveléstanítás feladatai | 305 |
Az iskolai testnevelés és a testnevelési és sportmozgalom általános feladatai | 305 |
A tanulók testi fejlődésének támogatása, egészségük megőrzése és megszilárdítása | 306 |
A tanulók munka és honvédelmi képességeinek fokozása | 308 |
A munka és a védelmi képességek megőrzése | 309 |
Az iskolai testnevelés egyéb nevelési feladatai | 312 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.