1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből

Inkluzív nevelés

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tanulásban akadályozott gyermekek eredményes integráló vagy speciális iskolai nevelése pedagógiai és/vagy gyógypedagógiai többletszolgáltatásokkal biztosítható. Az integrált tanuló a tanító és a gyógypedagógus együttműködéseiben kapja meg az individuális és speciális nevelési szükségleteit kielégítő nevelést, oktatást. A tanító és a gyógypedagógus koalícióját a gyermek egyéni életútja koreografálja: a világrajövetel díszletei, amelyek között a szülők gyermekeikkel kapcsolatos aspirációi születnek, és könnyítik vagy nehezítik a megfelelési vágy pszichodinamikáját. A szülők mosolya, a vacsorára kínált étel illata, a polcon sorakozó leporellók, a szülők munkapiaci esélyei/örömei, az óvoda játékos évei és még sok-sok engramíró veti papírra a szakemberek számára a kottát. A közös muzsikáláshoz meg kell ismerniük egymás tudományterületeit, kompetenciáit.
Ehhez az együttműködéshez nyújt segítséget ez a kötet, amely a legkorszerűbb hazai és nemzetközi tanulmányokat gyűjti össze a... Tovább

Fülszöveg

A tanulásban akadályozott gyermekek eredményes integráló vagy speciális iskolai nevelése pedagógiai és/vagy gyógypedagógiai többletszolgáltatásokkal biztosítható. Az integrált tanuló a tanító és a gyógypedagógus együttműködéseiben kapja meg az individuális és speciális nevelési szükségleteit kielégítő nevelést, oktatást. A tanító és a gyógypedagógus koalícióját a gyermek egyéni életútja koreografálja: a világrajövetel díszletei, amelyek között a szülők gyermekeikkel kapcsolatos aspirációi születnek, és könnyítik vagy nehezítik a megfelelési vágy pszichodinamikáját. A szülők mosolya, a vacsorára kínált étel illata, a polcon sorakozó leporellók, a szülők munkapiaci esélyei/örömei, az óvoda játékos évei és még sok-sok engramíró veti papírra a szakemberek számára a kottát. A közös muzsikáláshoz meg kell ismerniük egymás tudományterületeit, kompetenciáit.
Ehhez az együttműködéshez nyújt segítséget ez a kötet, amely a legkorszerűbb hazai és nemzetközi tanulmányokat gyűjti össze a gyakorló pedagógia és gyógypedagógia számára elsősorban a tanulási nehézségek feltárására és a gyakorlatban alkalmazható módszerekre vonatkozóan.
A kiadvány az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar és az Educatio Kht. együttműködésében jelenik meg. Tisztelettel köszönti dr. Mesterházi Zsuzsa főiskolai tanárt, és köszöni a tanulásban akadályozott gyermekek, fiatalok és szüleik nevében is több évtizedes tudományos munkáját. Vissza

Tartalom

Szerkesztői előszó 9
Szabó Ákosné: Metamorfózisok: a debilitástól a tanulási akadályozottságig.
Laudáció 11
Mesterházi Zsuzsa: Szabad asszociációk a tanulási akadályozottságról 37
Urs Haeberlin: Ethische Crundlagen der Heilpádagogik. Abstract 47
A gyógypedagógia etikai alapjai 49
Nagy József: Az alapképességek folyamatos kritériumorientált kifejlesztése 55
Franz B. Wember: Vergleichende Heilpádagogik - Fenster zur Förderung von
Fertigkeiten und Fáhigkeiten. Abstract 69
Összehasonlító gyógypedagógia - Ablak a készségek és képességek fejlesztéséhez 70
Csapó Benő: Kognitív fejlődés és iskolai tudás 87
Kiss Ágnes - Zsoldos Márta: A képességrendszer változásai fejlesztésben részesülő tanulóknál. A Sindelar-program tapasztalatai 89
Szekeres Ágota: Az identitás alakulása tanulásban akadályozott fiatalok körében 105
Józsa Krisztián - Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációja 157
Krajcsi Attila: Számolási zavarok idegrendszeri alapjai 181
Sieglind Ellger-Rüttgardt: Modelle allgemeiner Schulen mit abweichendem
Lehrplan im Ausland. Abstract 207
Eltérő tantervű általános iskolák külföldön 208
Papp Gabriella: Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek integrált oktatása, nevelése hazánkban 215
Horváth Miklós: A szabad tanulás hazai adaptációja 225
Virányi Anita: A szabad tanulás hatása a tanulási képesség változására 231
Sándor Éva: „Szabadfestés védelem alatt". Képzőművészeti pedagógiai terápia 245
Sósné Pintye Mária: A Waldorf-pedagógia szerepe napjainkban 255
Bruckner László: Tanulásban akadályozott, szakképzett fiatalok munkába állásra való felkészítése utógondozói modellkísérlet keretében 257
Horváth Péter: Munkapiaci helyzetkép a speciális szakiskola elvégzése után 259
Vargáné Molnár Márta - Sinkó Edina - Tóth Adrienn: Az egészségkárosodás
és a krónikus betegségek kapcsolata a tanulási korlátok különböző formáival 261
Mesterházi Zsuzsa munkássága - Eredmények (1958-2006) 289
Publikációk (1972-2006) 291
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem