1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a programozott tanítás köréből

Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Kar/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 372 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 76 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható melléklettel. Megjelent 325 példányban. További szerzők a tartalomjegyzékben. Tankönyvi szám: J4-787. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulmánygyűjteményt a BME Gépészmérnöki Karának mérnök és műszaki tanár szakos hallgatói számára állítottuk össze. Célunk az volt, hogy a programozott tanítás gazdag és változatos anyagából... Tovább

Előszó

A tanulmánygyűjteményt a BME Gépészmérnöki Karának mérnök és műszaki tanár szakos hallgatói számára állítottuk össze. Célunk az volt, hogy a programozott tanítás gazdag és változatos anyagából azokat a tanulmányokat válasszuk ki, amelyek az olvasónak segítséget nyújtanak a tantárggyá szervezett programozott tanítás alapvető problémáinak áttekintésében. Olvasókönyvünket kilenc fejezetre osztottuk fel. A fejezetekben téma szerint csoportosítottuk - a véleményünk szerint - legfontosabb tanulmányokat. Minden fejezethez bevezető tanulmányt irtunk, amelyben - az adott témával kapcsolatban - rendszerető és elemző ismertetést nyújtunk, és részletesen foglalkozunk azokkal a kérdésekkel, amelyeket a fejezethez tartozó tanulmányok nem érintenek. A tematikus feldolgozás során ismertetjük a programozott tanítás elméletében érvényesülő irányzatoknak az adott problémára vonatkozó hipotézisét, vagy bizonyított megoldását. Ezek értékelésénél - a programozott tanítás különböző irányzatainak "merevségéből" fakadó egyoldalúság feloldására - objektivitásra, és a számunkra hasznosítható elemek kiemelésére törekedtünk. Egyes fejezetekben (pl. a III.és a VI. fejezetben), ahol a programozott tanítás határtudomány jellegéből adódó "terminológiai átvétellel" találkoztunk, a fogalmakat a hatást kiváltó tudomány értelmezéséből kiindulva közelítettük meg. A tanulmányokhoz tartozó terjedelmes irodalmi hivatkozási jegyzékeket külön nem közöljük. Azok, akik részletesebben kívánnak foglalkozni a fejezetekben felvázolt problémákkal, a tanulmánykötet végén található irodalomjegyzék alapján tovább haladhatnak munkájukban. A programozott tanítás hazánkban elért elméleti és gyakorlati eredményeiről a tanulmánykötet magyar szerzőinek értékes munkát csak részben, a teljesség igénye nélkül tájékoztatnak, tekintettel arra, hogy a hazai tanulmányok általában könnyebben hozzáférhetők. Végezetül ezúton is köszönetemet fejezem ki mindazoknak, akik hasznos tanácsaikkal és észrevételeikkel segítségemre voltak a kötet összeállítási munkájában. Budapest, 1970. Biszterszky Elemér Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. A tudományos technikai forradalom hatása a pedagógia
tudományára (Biszterszky Elemér) 7
I/1 C.P. Snow: A tudományos forradalom 15
II. A programozott tanítás fogalma, pedagógiai elvei (Biszterszky Etemér) 22
II/1. K. Dagulf: A programozott oktatás egységes terminológiájának problémája . 28
II/2. Dr. J. Bródy: A tanítási folyamat hatásosságának problémája 32
II/3. Kelenen László: A programozott oktatás pedagógiai elvei 48
III. Kibernetika és a programozott tanítás (Biszterszky Elemér) 54
III/1. E . Karg: A szabályozás 67
III/2. Falus Iván: A visszacsatolás fajtái 72
III/3. C. Günter: Az információelmélet; alkalmazása tanuláslélektani problémák megoldásánál 80
IV. Tanuláselméletek és a programozott tanítás (Biszterszky Elemér) 98
IV/1. Kiss Árpád: Tanuláselméletek és törvények - pedagógiai módszerek 106
IV/2. K. Heipcke: A programozott oktatás tanuláslélektani aspektusai a kutatásban 117
V. Az értelmi cselekvések szakaszonkénti kialakítása és a programozott tanítás (Biszterszky Elemér) 122
V/l. P.j. Galperin; Az értelmi cselekvések kialakulására irányuló kutatások fejlődése 131
V/2. N. F. Talizina: Az értelmi cselekvések szakaszonkénti kialakítása elméletének elvi alapjai 138
VI. Az algoritmizálás és a programozott tanítás (Biszterszky Elemér) 156
VI/1. L.N. Landa: A tanári tevékenység algoritmikus leírásának lehetőségei 177
VII. Programok készítésének eljárásai (Biszterszky Elemér) 185
VII/1. S.Meyer -Markié: A programozók tizenötparancsolata 189
VII/2. M.A.G. Knight: Programok kipróbálása és véglegesítése 191
VII/3. K.H. Flechsig: Programváltozók és vizsgálatuk 195
VII/4. A. A. Ruhijadev: Alternatív válaszadás módszerének még egy változata az általános elektrotechnika oktatásában 215
VII/5. G. Nentwig: Elméleti és gyakorlati szempontok a szakiskolák műszaki tantárgyai oktatási programjának kidolgozásánál . 220
VII/6. Gyaraki F. Frigyes: Szakmai tanterv-strukturák
és a konvertábilis szakemberképzés 232
VII/7. P. Kreis: Az oktatási programok formális felépítéséről 273
VIII. Az oktatógépek és a programozott tanitás (Biszterszky Elemér) 291
VIII. 1. A. Berger: A teszt és az oktatógépek 295
VIII/2. V. Metev - B. Sztankov: Oktatógépek osztályozása 303
VIII/3. Fürjes József: Oktatógép-fejlesztés és gyártás Magyarországon 308
V11I/4. Duzs János: Új szovjet oktató és vizsgáztatógépek . . . 333
IX. Számítógépekkel vezérelt oktatógépek (Biszterszky Elemér) 357
IX/1. Kiss Árpád és Gyaraki F. Frigyes: Számítógépek pedagógiai alkalmazása 360
Irodalomjegyzék 368
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem