1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2001

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága elhatározta, hogy az 1958-ban alapított Tanulmányok a neveléstudomány köréből című sorozatát, mely azonban 1984 óta nem jelent meg, újraindítja. A... Tovább

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága elhatározta, hogy az 1958-ban alapított Tanulmányok a neveléstudomány köréből című sorozatát, mely azonban 1984 óta nem jelent meg, újraindítja. A tetszhalálból felélesztett új folyammal és ezzel az első kötettel is jelezni kívánja, hogy nem adta fel azt a szellemi offenzívát, amit már több évtizede - de különös intenzitással a kilencvenes években - folytat a magyar neveléstudomány társadalmi jelentőségének és tudományos rangjának elismertetéséért. A „tanulmányok" abba a sorba illeszthető, amelynek fontos mérföldköve az új Pedagógiai Lexikon (1997) közreadása volt, és folytatása az első országos neveléstudományi konferencia (2001) megrendezése lesz.
Amikor a Pedagógiai Bizottság a sorozat újraindítását elhatározta, és ehhez a szükséges anyagi feltételeket sikerrel megszerezte, szerkesztő-bizottságot küldött ki a sorozat és az első szám megtervezésére. Az első szám feladata a magyar neveléstudomány századfordulós leltárának elkészítése: a fontosabb nemzetközi trendek, a hazai törekvések számbavétele és értékelése, a perspektívák kijelölése. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
I. A NEVELÉSTUDOMÁNY ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI
Báthory Zoltán - Perjés István: A neveléstudomány a tudományok családjában 11
Zrinszky László: A századvég nevelésfilozófiája 30
Németh András - Szabolcs Éva: A neveléstörténeti kutatások főbb nemzetközi tendenciái,
új kutatási módszerei és eredményei 46
Pukánszky Béla: A gyermekkortörténeti kutatások főbb tendenciái 77
Kozma Tamás: Közösségi elszámoltatás az oktatásban 96
Forray R. Katalin - Cs. Czachesz Erzsébet - Lesznyák Márta: Multikulturális társadalom - interkulturális nevelés 111
Polónyi István: Oktatás és gazdaság 126
II. A NEVELÉSTUDOMÁNY ALKALMAZÁSAI
Halász Gábor: Decentralizáció és intézményi autonómia a közoktatásban 155
Golnhofer Erzsébet: Oktatásmenedzsment 177
Ballér Endre: A tantervi dokumentumok megváltozott szerepe az oktatás tartalmának szabályozásában és fejlesztésében 191
Falus Iván: Gondolkodás és cselekvés a pedagógus tevékenységében 213
Nagy Mária: Tanárok - a világban és az osztálytermekben 235
Nagy József - Zsolnai Anikó: Szociális kompetencia és nevelés 251
Csapó Benő: A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében 270
Orosz Sándor: Tudásmérés a XX. század utolsó évtizedében 294
Csányi Yvonne - Perlusz Andrea: Integrált nevelés - inkluzív iskola 314
Mesterházi Zsuzsa - Gereben Ferencné: A tanulási nehézségek - a nehezen tanuló
gyermek 333
III. A MŰVELTSÉGI TERÜLETEK PEDAGÓGIÁJA
Csíkos Csaba - Dobi János: Matematikai nevelés 355
Nahalka István: A természettudományos nevelés kutatásának és fejlesztésének
kérdései 373
Kárpáti Andrea: Informatika az iskolában 390
Gaul Emil: Vizuális nevelés 416
Hartai László: Mozgóképkultúra és médiaismeret 429
Laczó Zoltán: Zenei nevelés a közoktatásban 437
Gabnai Katalin: A drámapedagógia hazai legitimációja 452
SUMMARIES 467-488
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem