1.066.425

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a középiskolai történelemtanítás módszertana köréből I.

Központi Pedagógus Továbbképző Intézet

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 96405. Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A középiskolai történelemtanítás tudományos szakmódszertanának kidolgozása a szocialista pedagógiai elmélet és gyakorlat soron következő nagy feladata. Szocializmust építő népi demokráciánk igényei... Tovább

Előszó

A középiskolai történelemtanítás tudományos szakmódszertanának kidolgozása a szocialista pedagógiai elmélet és gyakorlat soron következő nagy feladata. Szocializmust építő népi demokráciánk igényei ugyanakkor napirendre tűzték az iskola és az élet kapcsolatának, az elmélet és a gyakorlat egységének megteremtését. A tudomány és technika rohamos fejlődése, mindennapi életünk sokrétű feladatai ma sokkal alaposabb ismeretet, jártasságot és készséget követelnek még a felnövő nemzedéktől, mint amennyit az iskola jelenleg adni képes. Az élet követelményei arra ösztönöznek bennünket, hogy az iskolát tartalmilag és módszereit tekintve is mélyre ható reformnak vessük alá. Pártunk, a Magyar Szocialista Munkáspárt iskolareform tézisei világosan megjelölték azt az utat, amellyel az iskolát jelenlegi stagnálásából kimozdíthatjuk, és a szocializmus felépítése fokozott követelményeinek megfelelően átalakíthatjuk. Az iskolareform nagy feladatainak tengerében világosan kell látnunk a történelemnek, ennek a sajátos világnézeti-politikai tárgynak célját és feladatait. A történelemtanítás legfontosabb célja a politechnizálódás korszakában is a világnézeti-politikai nevelés, más szavakkal: a történelemtanításnak az a célja, hogy a történelmi materializmus által megfogalmazott objektív történelmi jelenségek összefüggéseit, a társadalmi fejlődés törvényszerűségeit megismertesse, és ezek nyomán a történelmi tanulságokból fakadó meggyőződést, szemléletet a tanulókban kialakítsa. Mindez azonban még nem elég: ennek a célnak az eléréséhez szükség van a történelmi gondolkodás kifejlesztésére, vagyis olyan jártasságok és készségek kialakítására és fejlesztésére, amelyekkel a tanuló, a jövő felnőttje az objektív történelmi jelenségeket önállóan felfogja és megérti. Ebből következően a történelmi tényanyag mindenkor bizonyító anyag a tanár kezében és ismeretforrás a tanuló számára. A célból adódó feladatok tehát: ismeretnyújtás, jártasságok és készségek kialakítása, melyek nyomán a szocialista morál megfelelő tartalma alakul ki. Vissza

Tartalom

Előszó (Farkas Márton) 3
A tanulók önálló munkáinak fokozása az oktatási folyamatban (Arisztova L. P.) 5
Hogyan szervezze meg a nevelő a tanulók önálló tevékenységét
a történelemtanításban (Bernhard Stohr) 33
A tanulói aktivitás a középiskolai történelemtanításban (Veress Judit) 51
A 45 perces órák didaktikai és módszertani problémái (Köves Károly) 78
Az ismeretek ellenőrzése a történelemórán (Kislaki Károly) 93
A középiskolai történelem-szakkörökről (Szabolcs Ottó) 108
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem