1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a kisegítő iskolai munkára nevelés köréből

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 380 példányban. Tankönyvi száma: J-12-96. 2 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulmánykötet a kisegítő iskolai munkára nevelés tantárgy tanításának történeti áttekintését, a tárgy tanításával kapcsolatos feladatokat, az óra szakszerű felépítésének követelményeit és az... Tovább

Előszó

A tanulmánykötet a kisegítő iskolai munkára nevelés tantárgy tanításának történeti áttekintését, a tárgy tanításával kapcsolatos feladatokat, az óra szakszerű felépítésének követelményeit és az alkalmazható módszereket tartalmazza. Betekintést nyújt külföldi szakirodalomból olyan közleményekbe, melyek hasznos segítséget nyújtanak munkára nevelést tanító gyógypedagógiai tanároknak.

A válogatásnál figyelembe vettük azt a szempontot is, hogy a tanulmánykötetet főiskolai hallgatóink alkalmazni tudják a munkára neveléssel kapcsolatos elméleti ismereteik bővítésénél, valamint gyakorlati tanításaikban.

A kötet elméleti kérdések ismertetésével vezeti be a tárgy tanítását, majd ezt követi Sz. S. Ajtmetova, V. Ju. Karviálisz, W. Unger, J. Stanka, Dr. H. Neumtfller tanulmánya.

Elősegítik a szakirodalom feldolgozását azok a kérdések, melyek a mondanivaló lényegére hívják fel a figyelmet, és problémafelvetésre, gyakorlati alkalmazhatóságra, a tárgy tanításának prespektivikus fejlődésére, vagy fejleszthetőségére mutatnak rá.

E tanulmánykötet összeállításával elméleti és gyakorlati kérdések megoldására törekedtünk. Az eredmény akkor lesz teljes, ha vitaindítónak tekintik az olvasók a közleményt. Kívánatos lenne, hogy "Gyógypedagógia" szaklapunkban saját gyakorlati tapasztalataikkal kiegészítenék a kötet ajánlott szakirodalmi tájékoztatásait.

Úgy érezzük a szükséges elméleti ismeretek ezáltal megalapozottakká válnak, és a gyakorlati megoldásokhoz elemző segítséget nyújtanak.

Szöveghűséghez a fordítás szerint ragaszkodtunk, eltérés az eredeti munkához viszonyítottan nincs. (Dr. H.: Neumüller eredeti munkájában a fotó is szerepel).

A munkára nevelés tanításának problémáit felölelő kötetet ajánljuk végül mindazoknak, akik a kisegítő iskola osztályaiban dolgoznak. Ezt azért hangsúlyozzuk ki, mert a tanulmány irodalom nem elszigetelten csak "egy" tárgy tanításával foglalkozik, hanem a kisegítő iskolai tanulók egész személyiségét fejlesztő korrekciós eljárásokkal, ezek közül is mélyrehatóbban a munkára neveléssel.

Soronkövetkező feladatunknak tekintjük - együttműködve gyakorló iskolai tanárainkkal - a munkára nevelés módszertanának jegyzetkidolgozását. Nem térhettünk ki a fenti indok alapján minden olyan kérdésre, "A kisegítő iskolások munkaoktatásának alapvető problémáiról" című fejezetben ami az elméleti és gyakorlati vonatkozású feladatokat részletesebb feldolgozásban tartalmazza.

Figyelembe kívánjuk venni további munkánkban e kötet használhatóságának gyakorlati tapasztalatait, a tantárgypedagógiai vizsgálódásokat, valamint a folyamatosan megjelenő hazai és külföldi szakirodalom munkaoktatással kapcsolatos közleményeit. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
MADARÁSZ MÁRTA: A kisegítő iskolások munkaoktatásának problémáiról 5

SZ. S. AJTMETOVA: A tanulók beszédének fejlődése a munkaoktatás folyamatában 26
A feladat megtárgyalása és a készítmény mintájának elemzése 27
Az elvégzendő munka tervezése és az instruálás 33
A tanulók beszéde a munkafeladatok végrehajtása folyamatában 43
A munka tanulságainak taglalása 45
Összefoglaló kérdések 47

V. Ju. KARVIÁLISZ: A gyakorlati foglalkozás korrekciós-fejlesztő jelentőségének útjairól a kisegítő iskolában 49
Az értelmileg elmaradott gyermekek megismerési folyamatainak sajátosságai 48
Kutatás módszerei 50
Az összehasonlító Készség fejlődése a gyakorlati foglalkozások folyamán 52
A kisegítő iskola tanulóinak mintaelemző és a mintának megfelelő munka-tervező képességének fejlődése 55
A kisegítő iskolai gyakorlati foglalkozások tantervének megalkotásához 58
Táblázatok 62
Összefoglaló kérdések 64

W. UNGER: Szakmárairányítás a munkára nevelés rendszerében 65
Munkára nevelés és szakmára irányítás a tressowi kisegítő iskolában 66
Vizsgálat 69
Összefoglaló kérdések 77

J. STANKA: Komplex munkaoktatás a kisegítő iskolában 78
Összefoglalás 87
Táblázatok 88
Összefoglaló kérdések 91

Dr. H. NEUMÜLLER: A kisegítő iskolai tanulók szakmai integrációjának néhány
kérdéséről 92
Milyen a kisegítő iskolai tanulók szakképzésének szervezete a Német Demokratikus Köztársaságban 95
Hivatalosan milyen szakmák állnak jelenleg a kisegítő iskolai tanulók rendelkezésére 97
Összefoglaló kérdések 110
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem