A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A magyarországi felsőfokú szociális szakemberképzés megkésettsége következtében a már pályán lévők és a diákok egyaránt elemi erővel igénylik, szinte követelik a minőségi szakmai felkészüléshez...
Tovább
Előszó
A magyarországi felsőfokú szociális szakemberképzés megkésettsége következtében a már pályán lévők és a diákok egyaránt elemi erővel igénylik, szinte követelik a minőségi szakmai felkészüléshez nélkülözhetetlen szak- és tankönyvek, szemelvénygyűjtemények mielőbbi megjelenését. Ma már örömmel megállapítható, hogy egymás után kerülnek piacra általában a szociális munkához és különböző szakterületeihez használható kézikönyvek és a nagy űr betöltéséhez járul hozzá több szakfolyóirat is. E kötet a tágan értelmezett gyermekjólét köréből az iskolai szociális munkára fókuszál. Nem volt könnyű helyzetben a szerkesztő, hiszen a nemzetközi gyakorlatnak megfelelő iskolai szociális munka ma még nehezen értelmezhető Magyarországon. Következésképp a hazai szakirodalom sem bővelkedik a tárgykörben tanulmányokkal és szakkönyvekkel. Első lépésként így tehát döntően külföldi szakanyagokból merítettünk. A gyermekkorról alkotott elméletekből, a gyermekjóléti szolgálatok definiálásából kiindulva az iskolai szociális munka mibenlétét, funkcióit, feladatait, elképzelhető típusait, modelljeit tárjuk az Olvasó elé. Majd a vétkeseket nem kereső iskola légkörére, a szociális munkás iskolába való beilleszkedésére, az iskolában történő problémamegoldás folyamatára, a szakember beavatkozási szerepeire, valamint egy-egy segítségre szorult gyermekréteggel (az átmeneti krízisben lévőkkel, a bántalmazottakkal, a pályakezdő fiatalokkal stb.) való, iskolában is végezhető segítőmunkára próbálunk elméleti és konkrét gyakorlati válaszokat adni az angolszász-amerikai és a német gyakorlat alapján. Nyilván nem lehet egy az egyben importálni és a hazai körülmények között alkalmazni a különböző stratégiákat és problémamegoldásokat, de a gondolkodásra és további elemzésekre késztető tanulmányok szélesítik látókörünket, újabb vizsgálódási szempontokat adnak és befolyásolhatják szemléletünk alakulását. A külföldi gyakorlat és a hazai tapasztalatok szembesítése céljából szerepelnek a szemelvények után kérdések, feladatok, melyekről ki-ki önmagában is elgondolkozhat, de a különböző képzési csoportokban is beszélgethetünk, vitatkozhatunk; így megtalálhatjuk a hazai viszonyok között is jól alkalmazható metódusokat.
Vissza
Tartalom
SZEMÁN JÓZSEFNÉ: A gyermek megítélésének történeti
áttekintése............................................6
GIOVANNONI, J.M.: A gyermek..............................................17
KADUSHIN, A: A gyermekjóléti szolgáltatások................23
BOGNÁR M: Az emberi szükségletek hierarchiájáról.. 30
COSTIN, L.B.: Kik az iskolai szociális munka kliensei? . ............................. 35
KERSTING, H.J.: Iskolai szociális munka az NSZK-ban 37
GERMAIN, C.B.: Ökológiai megközelítés az iskolai
szociális munkában..................................46
MONKMAN, M.M.: A szociális munka fókuszának jellemzői az iskolában......................................58
ALLEN-MEARES, P. - WASHINGTON, R.O. - WELSH, B.L.:
Az iskolai szociális munka gyakorlati modelljei..........................69
JOHNSON, J.: Vétkeseket nem kereső iskola. A problémamegoldó folyamat: az Ön szövetségese.........................................................75
GOREN, S.G.: Az iskolai szociális munka Csodaországa, avagy hogyan tanult meg Alice küzdeni..................................................................93
ALLEN-MEARES, P. - WASHINGTON, R.O. - WELSH, B.L.:
Az iskolai szociális szolgáltatás tervezése.....................................................102
ALLEN-MEARES, P. - WASHINGTON, R.O. - WELSH, B.L.:
A "Béta" Iskolai Körzet esettanulmánya ....................................................................108
ALLEN-MEARES, P. - WASHINGTON, R.O. - WELSH, B.L. :
Beavatkozási szerepek................................122
ALLEN-MEARES, P. - WASHINGTON, R.O. - WELSH, B.L.:
Segítségnyújtás átmeneti helyzetekben 127
GOREN, S.G.: A fizikailag bántalmazott gyermek.... 130
KERSTING, H.J.: Segítségnyújtás pályakezdéskor.... 136
NICKOLAI, W. - QVENSEL, S. - RIEDER, H.s Nyolc elv
a szociális értelemben "fogyatékos"
fiatalkorúak pedagógiájához..............139
FURMAN, J. - PRATT, J.: Szociócsoport árván maradt
tinédzserek támogatására....................150
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.