1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmánygyűjtemény a nevelőotthoni pedagógia köréből

Kézirat/Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A hatvanas évek óta hazánkban igen nagy számú, a nevelőotthoni pedagógia kulcskérdéseivel foglalkozó értékes tanulmány jelent meg. Részint a pedagógiai folyóiratokban, részint a Művelődésügyi... Tovább

Előszó

A hatvanas évek óta hazánkban igen nagy számú, a nevelőotthoni pedagógia kulcskérdéseivel foglalkozó értékes tanulmány jelent meg. Részint a pedagógiai folyóiratokban, részint a Művelődésügyi Minisztérium Gyermek- és Ifjúságvédelmi Osztálya, illetve az Országos Pedagógiai Intézet gondozásában kiadott "A gyermekotthoni nevelés néhány kérdése" című, tizenkét kötetes sorozatban, illetve egyéb, önálló témákat tárgyaló kötetekben láttak napvilágot.
E néhány száz közleményből válogattam ki az e kötetben összegyűjtött 20 tanulmányt, illetve monográfia-részletet a "Nevelőotthoni tanár szak" hallgatói részére, tananyaguk tematikája alapján. Elsősorban tehát helyet kellett biztosítani azoknak az írásoknak, amelyek a nevelőotthonnak a családi otthont pótló szerepével, az érzelmi és a közösségi neveléssel, a nevelőotthoni növendék életét kitöltő legfontosabb tevékenységekkel és végül a felbomlott családokból állami gondozásba vett gyermekek családi érzelmeivel és családi kötelékeivel foglalkoznak. Vissza

Tartalom

Előszó3
A nevelőotthoni környezet és a környezetváltozások pedagógiai kérdései5
Dr. Kontra György: Az otthonosság pszichológiai problémái7
Almássy László: Az otthon megteremtésének, valamint az otthonosság kialakításának néhány kérdése a Fóti Gyermekvárosban18
Murányi-Kovács Endréné: A nevelőotthonban nevelt gyermekek személyiségének néhány sajátossága43
Mérei Ferencné: A környezet szerepe a beszédfejlődésben különös tekintettel az állami gondozott gyermekekre59
Dr. Eklán György: Az enuresis70
Az érzelmi retardációk pedagógiai kérdései81
Dr. Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció modern elmélete és ennek pedagógiai perspektívái83
Dr. György Júlia: A nehezen nevelhető gyermek105
Dr. Hermann Alice: A gyermeki éntudat egészséges fejlődésének feltételei az óvodás otthonokban114
A társaskapcsolatok és a gyermekközösség pedagógiai kérdései131
Pataki Ferenc: Makarenko élete és pedagógiája133
Mérei Ferenc: A szociometria módszerei és jelenségvilága188
Dr. Harsányi István: Közösségi értékjelzők nyomában220
A játék, a tanulás, a munka és a kultúrális foglalkozások pedagógiai kérdései233
Kabainé dr. Huszka Antónia: A játék235
Kabainé dr. Huszka Antónia: A gyermek kiegyensúlyozatlanságára, sérelmeire utaló játékformák240
Justné Kéry Hedvig: Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők248
Járó Miklósné: Önkiszolgáló (házi) munka az általános iskolai nevelőotthonokban263
Lányi Dezsőné: Az ifjúsági otthonok típusai és feladatai293
Dr. Tóth Béla: A meserajz módszer303
A családi kapcsolatok pedagógiai kérdései321
Járó Miklósné: A rendezetlen családi kapcsolatok megnyilvánulásai a nevelőotthonban nevelkedő gyermekek érzelmeiben, magatartásában és teljesítményeiben323
Dr. Gáti Ferenc: Az örökbefogadás pedagógiai-pszichológiai problémái340
Gyenis Ilona: A patronáló mozgalom elvi és gyakorlati kérdései356
Murányi-Kovács Endréné: Adalékok a nevelőotthonban nevelkedő állami gondozott serdülők személyiségfejlődéséhez368
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem