1.055.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljunk programozni

Visual Basic Script, Objektumok, Web

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 422 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-316-3
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kirándulásra hívjuk az Olvasót a számítógépes programozás területére. A számítógépek manapság nélkülözhetetlen részét képezik életünknek. Pénztárgépekkel összekötve végzik az áruházak raktári nyilvántartását csakúgy, mint a repülőgépek, repülőterek forgalomirányítását. Számítógépeket használunk a játékprogramokhoz, és a Naprendszer távoli vidékeit felderítő űrszondák vezérléséhez.
Hogyan tud egyetlen eszköz ennyiféle feladatot ellátni? A titok nyitja a számítógépes program. Program nélkül a számítógép nem működik, programokkal elvileg bármilyen feladatot el tud végezni. Korlátot legfeljebb a gép sebessége, a memória mérete vagy hasonló fizikai paraméterek jelentenek.
Könyvünk megismerteti az Olvasót a számítógépek programozásával. Barátságos vidékről indulunk, nem tételezünk fel semmilyen programozási ismeretet. Némi felszerelésre szükségünk lesz, de hátizsákunkat csak a Windows kezelésének alapismereteivel kell megtöltenünk. Ha be tudjuk kapcsolni a gépet, el tudjuk indítani az... Tovább

Fülszöveg

Kirándulásra hívjuk az Olvasót a számítógépes programozás területére. A számítógépek manapság nélkülözhetetlen részét képezik életünknek. Pénztárgépekkel összekötve végzik az áruházak raktári nyilvántartását csakúgy, mint a repülőgépek, repülőterek forgalomirányítását. Számítógépeket használunk a játékprogramokhoz, és a Naprendszer távoli vidékeit felderítő űrszondák vezérléséhez.
Hogyan tud egyetlen eszköz ennyiféle feladatot ellátni? A titok nyitja a számítógépes program. Program nélkül a számítógép nem működik, programokkal elvileg bármilyen feladatot el tud végezni. Korlátot legfeljebb a gép sebessége, a memória mérete vagy hasonló fizikai paraméterek jelentenek.
Könyvünk megismerteti az Olvasót a számítógépek programozásával. Barátságos vidékről indulunk, nem tételezünk fel semmilyen programozási ismeretet. Némi felszerelésre szükségünk lesz, de hátizsákunkat csak a Windows kezelésének alapismereteivel kell megtöltenünk. Ha be tudjuk kapcsolni a gépet, el tudjuk indítani az Intézőt, meg tudjuk nézni egy mappa tartalmát, akkor máris kezdhetjük.
Utunk változatos tájakon fog haladni. Az árnyasabb erdők után újra kisüt majd a nap. Néha meredekebb lesz az emelkedő, ekkor célszerű lassabban haladni, pihenőket tartani. Mire sziklafalakhoz érünk, már elég erősek leszünk. Felszerelésünk segítséget nyújt a megmászásukhoz. A hegytetőn elénk táruló látvány kárpótol a fáradozásért. A csodálatos panoráma felfedi a programozás titkait, túránk során megerősödve képesek leszünk az általunk kitűzött feladatok megoldására késztetni a számítógépet.
A programozási ismeretek elsajátításához a Visual Basic Script nyelvet választottuk. Használatához egy számítógépen és a Windows operációs rendszeren kívül nincsen szükség semmilyen más eszközre. A Windows bármelyik változata (Windows 95, 98, ME, NT, 2000, XP) megfelel. Programjainkat az operációs rendszer részét képező Jegyzettömb alkalmazás segítségével írjuk meg. A könyv CD-mellékletén található kényelmesebb fejlesztőeszköz használatát a függelékben ismertetjük.
Az egyes fejezetek konkrét példákon keresztül tanítják meg az Olvasót a programozási ismeretekre. A könyvünkben bemutatott közel 500 példa teljes, működő programja megtalálható a CD-n, így nem kell a gépeléssel fáradnia. A függelékben kitűzött feladatok részletes megoldása szintén szerepel a CD-n.
Programjainkat egy web-böngésző segítségével futtatjuk, de nincs szükségünk Internet-kapcsolatra. Az Internet Explorer része a Windowsnak, nem kell külön telepíteni. Néhány példától eltekintve a 4-es vagy 5-ös változata is megfelel. A könyv írásánál a 6-os verziót használtuk, melyet a legtöbb számítástechnikai újság CD-mellékletén megtalálhatunk, vagy az Internetről letölthetünk. Az Explorer helyett bármilyen böngészővel útnak indulhatunk, amely kezelni tudja a Visual Basic Script programokat.
A Visual Basic Script a weblapok egyik programozási nyelve. Az Olvasó tehát nem csak a programozás alapjaival ismerkedik meg, hanem képes lesz ügyes és okos weblapok készítésére, melyeket lehetőség szerint az Internetre is feltehet. Ha főleg a web programozása érdekli, akkor a 2., 3., 4., 5.2., és 8. fejezetet nézze át. Reméljük, közben megjön a kedve a kihagyott részek megismeréséhez. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 1
BEVEZETÉS 3
I. A PROGRAMOZÁS ALAPJAI 7
1. PROGRAMOK ÉS OBJEKTUMOK 9
1.1. Informatikai alapok 9
1.2. Objektumok és események 14
2. BEVEZETÉS A HTML-BE 19
2.1. A weblapok felépítése és kódolása 19
2.2. A weblap szövege 24
2.3. Események a weblapokon 30
2.4. Az objektumok metódusai 34
2.5. Parancsgombok használata 37
2.6. Szövegek beírása és megjelenítése 39
2.7. Konténerobjektumok 43
3. A VBSCRIPT ALAPJAI 47
3.1. Programok a HTML-kódban 47
3.2. Változók a programban 53
3.3. Aritmetikai müveletek 63
3.4. Függvények 73
3.5. Eljárások 83
3.6. HTML-alkalmazások (HTA) 91
4. VEZÉRLŐSZERKEZETEK 93
4.1. Szelekciók 93
4.2. Többágú szelekciók 103
4.3. Összetett feltételek 110
4.4. Iterációk 120
5. TÖMBÖK ÉS TÁBLÁZATOK 137
5.1. Egydimenziós tömbök 137
5.2. Kollekciók 145
5.3. Többdimenziós tömbök 150
5.4. Dinamikus tömbök 160
5.5. Tömbök alkalmazása 170
II. PROGRAMOZÁS HALADÓKNAK 183
6. VÁLTOZÓK ÉS KIFEJEZÉSEK 185
6.1. A változók altípusai 185
6.2. Numerikus változók 194
6.3. Karakterláncok kezelése 201
6.4. Dátumok és időpontok 212
6.5. Változók az alprogramokban 215
7. ESEMÉNYKEZELÉS 223
7.1. Az event-objektum 223
1.2. Egér-események 229
7.3. Billentyűzet-események 235
1 A. Hibakezelés a szkriptekben 239
8. DHTML HALADÓKNAK 245
8.1. Képek a weblapon 245
8.2. Időzítők használata 253
8.3. Űrlapok 258
8.4. Kommunikáció a weblapok között 264
8.5. Objektumok beillesztése 271
8.6. Párbeszédablakok és menük 278
9. ÖSSZETETT ADATTÍPUSOK 287
9.1. Tömbök és listák 287
9.2. Szótárak és halmazok 293
9.3. Objektumok 299
9.4. Rekordok 312
10. FÁJLKEZELÉS 317
10.1. A fájlrendszer objektumai 317
10.2. Szövegfájlok 321
10.3. Nyomtatás 328
11. ALGORITMUSOK 333
11.1. Érték hozzárendelése sorozathoz 334
11.2. Rendezési algoritmusok 339
11.3. Sorozatok hozzárendelése sorozatokhoz 343
11.4. Rekurzív algoritmusok 346
11.5. A visszalépéses keresés (back track) 351
11.6. A programfejlesztés folyamata 355
FÜGGELÉK 361
F1. ATEXTPAD ALKALMAZÁS 363
F2. A MICROSOFT SCRIPT DEBUGGER 367
F3. A MICROSOFT SCRIPT EDITOR 373
F3.1. A Script Editor telepítése és felépítése 373
F3.2. A Script Editor használata 377
F3.3. Hibakeresés a Script Editorral 380
F4. FELADATGYŰJTEMÉNY 385
IRODALOMJEGYZÉK 409
TÁRGYMUTATÓ 411
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem