1.062.898

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljunk meg tanulni!

A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Medicina Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-242-797-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Hogyan működik az emlékezet?13
Tanulási gyakorlat13
Felfedezések a fejlődési folyamat során17
Tanulás vagy külső adattárolás?18
Az emlékezés hármas modellje22
Szenzoros emlékezet24
Rövid távú emlékezet28
Hosszú távú emlékezet34
Hagyományos tankönyvek38
A tanulás során tanúsított magatartás és a vizsgák42
A tanulás mint munka42
A tanulás általános feltételei44
A munkavégzés helye44
A közvetlen munkakörnyezet45
Munkaidő47
A tanulással kapcsolatos tevékenységformák62
Redukció - Szövegtanulás63
Feldolgozás - a tényanyag megtanulása68
A redukció és a feldolgozás mint egymást kiegészítő folyamatok69
Gyakorlás és a tanulás ellenőrzése69
Affektiv gátlás72
Vizsgák76
Egyéni különbségek és tanulási technikák78
Záró megjegyzések81
Szemléletes képzetek83
Belső vizuális folyamatok83
A vizuális képzetek "elmosódottsága" és az emlékezet86
Mire képes az emlékezet? Vizuális folyamatok87
Az emlékezés szemléletes technikái90
Az asszociatív kapcsolatteremtés technikája90
Történetalkotásos technika94
A locus-technika98
Jelszótechnika104
Kulcsszómódszer107
A vizuális képzetek optimalizálása113
Az anyag konkrétsága113
Intreakció114
Elevenség115
Érzelmi töltés116
Bizarrság116
Saját magunk által kitalált képek előre megadott képek helyett117
Hibák117
Különleges alkalmazások118
Életkori határok118
Idős emberek120
Az ábécé megtanulása120
Szellemi visszamaradottság122
Szorongó személyek122
Képszerű folyamatok a gondolkodásban123
A számok, betűk, nevek megtanulásának technikái124
Jelentésszegény tananyag124
A jelentés és a rövidítések126
Jelentés és rímek a számok tanulásánál126
A már ismert számokkal való társítás következtében létrejövő jelentés127
Fonetikai rendszer128
Születésnapok, évszámok és határidők134
A fonetikai rendszer mint jelszósor135
A betűk jelszavai - a morzeábécé136
A számok jelentése és a vizuális képzelet141
Ritmizálás számok tanulásakor144
Nevek és arcok146
Hatásvizsgálatok148
A tananyag rendezése150
Rendezés a rövid és a hosszú távú emlékezetben150
Rendezés és felejtés151
Szemantikai rendezés153
A tanulást segítő módszerek a tananyag szemantikai rendezése révén158
A felidézés hierarchikus modellje160
Hálómodell-technika164
Rendezés és érthetőség173
Segítség az előrendezéshez ("advance organizer")175
Záró megjegyzések179
A feldolgozás mélysége181
Mit jelent a mély feldolgozás?181
Alátámasztó kísérletek182
Alternatív magyarázatok183
Bírálat184
Szubjektív jelentőség185
Lehetséges alkalmazások189
Ellenérvek191
A feldolgozás mélysége és az egyedfejlődés197
A feldolgozás mélysége és szorongás a tanulás során198
Analógiaalkotás révén történő tanulás199
Félrevezetőek-e az analógiák?200
Miképpen jutunk el az analógiákhoz?206
Modellképzetek és "emocionális" megértés208
Az analógiák hatása209
Tanulás210
Problémamegoldás, helyzetfelismerés212
Kreativitás213
Szuggesztopédia/"superlearing"215
Egy álom: kimagasló teljesítmények a tanulásban - fáradtság nélkül215
A szuggesztopédia módszerei/"superlearning"218
Elméleti alapok220
A tanulás holisztikus jellege ("egészlegessége")221
Szuggesztió226
Tanulságok a tanulási folyamatok önszabályozása szempontjából231
Hogyan mozgósítsuk pozitív erőforrásainkat tanulási és vizsgahelyzetekben?233
Tanulás, szorongás és sérelem236
A szorongás és kihatásai a tanulásra és a vizsgahelyzetekre237
Bizonytalanság saját tudásunk szintjét illetően237
Gondolkodási minta és félelem a tanulástól238
Öndiagnózis és segítés önmagunkon242
A szorongás leküzdésének egyik bevett terápiája256
Megszégyenítésmentes tanulás259
Az iskolában elszenvedett sérelmek csökkentésének módszerei262
Az egyéni tanulás során elszenvedett sérelmek csökkentésének módszerei264
A narcisztikus tanulási zavar266
A vizsgával összekapcsolódó kedvezőtlen várakozások268
Záró megjegyzések270
Irodalom273
Tárgymutató305
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem