kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | RTV-Minerva Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 230 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-223-189-9 |
Előszó (Csányi Vilmos) | 3 |
Tanuljunk gyermeknyelven (Bevezető) | 7 |
Ember született | 11 |
Az első jelzések | 12 |
A kisbaba környezete | 16 |
Türelem! | 17 |
Anya és gyermeke | 18 |
A szopás nehézségei | 19 |
És a papa? | 22 |
Mit érzékel az újszülött? | 22 |
Változatos ingerek | 24 |
Az anyai szeretet "csodája" | 25 |
"Vonzások és választások" | 27 |
A bevésődés | 29 |
Akik nem kötődnek | 30 |
Játék közben | 32 |
Az önállóság felé | 34 |
A mozgás felszabadulása az önállósodás kezdete | 36 |
Kísérletezés a világgal | 41 |
Leválás az anyáról | 43 |
A félelem kezdetei | 44 |
A beszéd kezdete | 47 |
Beilleszkedés a társadalomba ("Taníts a szabályokra") | 54 |
Anyai magatartás és a nevelési gyakorlat | 70 |
A kiegyensúlyozott Flo és az ideges Olly | 72 |
A "túlgondozott" gyerek | 73 |
A szociális befolyásolhatóság - az első lépések a társadalomba | 75 |
A bilire szoktatás gyakorlata | 80 |
A társadalmi környezet - egyéb kapcsolatok | 82 |
A bölcsőde | 84 |
Testvérek | 88 |
Fiúk és lányok | 96 |
Az én fejlődése | 97 |
Szociális tanulás | 99 |
Az óvodától az iskoláig | 102 |
Kötődés a társakhoz | 105 |
Társas kapcsolatok az óvodás gyerekeknél | 109 |
A kortársakkal való játék szerepe | 112 |
A "függetlenedő függés" és velejárói | 115 |
A konformizmus kora, avagy iskolába megy a gyerek | 127 |
Az iskolaérettség | 128 |
Az iskolában | 132 |
Törekvés a teljesítményre | 134 |
Iskolai szorongás | 138 |
Társas beilleszkedés az iskolában | 142 |
Nemi különbségek, nemi szerepek | 146 |
Az igazi barát | 147 |
A serdülőkor | 149 |
Fizikai fejlődés | 150 |
A serdülő fiúk | 151 |
A serdülő lányok | 154 |
A "másik" nem | 160 |
Függelék | |
A gyermek fejlődésének összefoglalása (Kabainé Huszka Antónia) | 165 |
Világra hozott csecsemőmozgások (Dr. Katona Ferenc) | 184 |
A normálistól eltérő viselkedés gyerekeknél (Kabainé Huszka Antónia) | 201 |
Közlés szavak nélkül (Kabai Péter) | 215 |
A gyermeki alkotóképesség (Kalmár Magda) | 224 |