Tanuljunk, de hogyan!?
Szerző
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Ragasztott papírkötés
|
Oldalszám: | 280
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
23 cm x 16 cm
|
ISBN: | 963-19-5564-8 |
Megjegyzés:
|
Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi száma: 42 608.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Mindannyiunknak megvannak a sokszor csalhatatlannak hitt, de gyakran csak ötletszerű tanulási módszerei. Vannak, akiknek - hitük szerint - elég az, amit az órán hallottak; és vannak, akik szó szerint próbálják „bemagolni" a leckék anyagát. E két szélsőség között pedig számtalan átmeneti megoldás képzelhető el. Jók a Te módszereid? Gondolkodtál már egyáltalán rajta? Elégedett vagy az eredményeiddel?
Nem gondolod, hogy esetleg kudarcaid mögött a rossz tanulási módszerek rejtőznek? Nem recepteket kínálunk ebben a könyvben, hanem rengeteg ötletet az egyes iskolai szaktárgyak tanulásához, melyeket a saját egyéniségedhez kell igazítani. Ehhez ne szégyelld igénybe venni tanáraid, szüleid, barátaid tanácsait sem, hisz megküzdeni Neked keli a tanulás feladataival.
Kiknek ajánljuk a könyvet? Azoknak a felső tagozatosoknak, középiskolásoknak:
• akik most kezdenek igazán szaktárgyakat tanulni
• akik új iskolatípusban kezdik a szaktárgyakat tanulni
• akik jobban szeretnének egyes...
Tovább
Fülszöveg
Mindannyiunknak megvannak a sokszor csalhatatlannak hitt, de gyakran csak ötletszerű tanulási módszerei. Vannak, akiknek - hitük szerint - elég az, amit az órán hallottak; és vannak, akik szó szerint próbálják „bemagolni" a leckék anyagát. E két szélsőség között pedig számtalan átmeneti megoldás képzelhető el. Jók a Te módszereid? Gondolkodtál már egyáltalán rajta? Elégedett vagy az eredményeiddel?
Nem gondolod, hogy esetleg kudarcaid mögött a rossz tanulási módszerek rejtőznek? Nem recepteket kínálunk ebben a könyvben, hanem rengeteg ötletet az egyes iskolai szaktárgyak tanulásához, melyeket a saját egyéniségedhez kell igazítani. Ehhez ne szégyelld igénybe venni tanáraid, szüleid, barátaid tanácsait sem, hisz megküzdeni Neked keli a tanulás feladataival.
Kiknek ajánljuk a könyvet? Azoknak a felső tagozatosoknak, középiskolásoknak:
• akik most kezdenek igazán szaktárgyakat tanulni
• akik új iskolatípusban kezdik a szaktárgyakat tanulni
• akik jobban szeretnének egyes szaktárgyakat tanulni
• akik másképp szeretnének bizonyos tárgyakat tanulni
• akik változatosabb módszerekkel szeretnének szaktárgyakat tanulni
• akik vizsgára rendszeres tanulással szeretnének felkészülni
• akik újra szeretnék kezdeni korábban félbehagyott szaktárgyaik tanulását
• akik nem elégednek meg eddigi eredményeikkel
• akik jobban meg szeretnék ismerni szaktárgyaikat
• akik kíváncsiak, nyitottak minden új iránt
Vissza
Tartalom
Üdvözlet az olvasónak 9
Az irodalom tanulása (Széplaki György) 13
Te és az irodalom tantárgy 13
Mit kell tudni irodalomból? 13
Miért nehéz az olvasás? 15
Hogyan kezdjünk a tanuláshoz? 17
Elméleti ismeretek a tankönyvben 18
Beszélni nehéz? írni könnyebb? 20
A memoriter tanulása 21
A műélvezet iskolája 22
Tudsz-e, mersz-e kérdezni? 23
Könyvek, olvasnivalók 24
A magyar nyelv tanulása (Erdélyi Erzsébet - Suhajda Edit) 27
Új technikák az önálló ismeretszerzéshez 27
Mit jelent az anyanyelv tudása? 29
Hogyan tanuljunk tankönyvből és munkafüzetből? 30
A tanulás alaplépései 31
Segítség az általánosítás megfogalmazásához 33
Az anyanyelv tanulásának új technikái a képességek fejlesztéséhez 35
A történelem és állampolgári ismeretek tanulása (Katona András) 42
Történelem, az élet tanítómestere 42
A tankönyv használata 44
A tankönyvcsalád egyéb darabjai 48
A tankönyvcsaládon kívüli szövegek szerepe a tanulásban 60
Tudás az egész világ 64
A jelenismeret tanulása 66
A történelem és az állampolgári ismeretek egysége 69
Az idegen nyelvek tanulása (Somló Katalin) 74
Bevezetés 74
A négy alapkészség (olvasás, beszédértés, írás, beszéd) fejlesztése 75
Szóból ért az ember 81
A matematika tanulása (Pálfalvi Józsefné - Szeredi Eva - Török Judit) 89
A „kedvcsináló" 89
Amit a matekból tudni illik 93
Hogyan tanuld? 115
Az informatika tanulása (Ládi László) 118
Az informatika területei 120
Az informatika 128
A könyvtár helye és szerepe 130
A többi tantárgy és a fentiek kapcsolata? 133
A fizika tanulása (Radnóti Katalin) 137
A fizika a tudományok rendszerében 137
A fizika tanulása során a legfontosabb teendők összefoglalása 160
Függelék 160
A természetismeret tanulása (Makádi Mariann) 170
Miért kell természetismeretet tanulni? 170
Tapasztald meg a valóságot! 171
Tájékozódás a térben 179
Az idő érzékelése 186
Tanulj az olvasható világból! 188
Tanulj az ábrákon, képeken látható világból! 193
Hogyan tanulj otthon természetismeretet? 195
Hogyan készíts szorgalmi feladatokat? 198
A földrajz tanulása (Makádi Mariann) 201
Földrajz az egész világ 201
Tájékozódás a térben 203
Tájékozódás az időben 208
Tanulj az olvasható világból! 210
Tanulj az ábrán látható világból! 215
Hogyan tanuld a földrajzot otthon? 217
Hogyan készíts szorgalmi feladatokat? 222
A biológia tanulása (Szili István-Szombatiné Kovács Margit) 225
A biológia mint tudomány 225
Megannyi kíváncsi kérdés! 226
Te hogyan tanulod a biológiát otthon? 226
A biológia tanulásának legfontosabb eszközei 227
A biológia otthoni tanulásának módszerei 229
Ötletek a biológia tanulásához A-tól G-ig 230
A biológia az élet történetének tudománya 238
Szorgalmi feladatok biológiából 241
Közvetlen segítség nélkül 241
A kémia tanulása (Victor András) 246
Szöveg feldolgozása 247
A képek szerepe 249
Táblázatok, grafikonok értelmezése 251
A periódusos rendszer használata 254
Vegyjelek, képletek, egyenletek írása 256
Anyagszerkezeti ismeretek 259
Az anyagok tulajdonságainak megismerése 260
Kísérletek elvégzése és elemzése 261
Környezeti vonatkozások 262
Egészségügyi vonatkozások 263
Az ipari folyamatok 264
A tudománytörténet megismerése 265
Kapcsolat más tantárgyakkal 267
Kapcsolat a mindennapi élettel 268
Az ének-zene tanulása (Bodnár Gábor - Kleeberg S. Mária - Zongorné Juhász Irén) 270
Zenei idegen nyelvünk (Bevezetés: szülőknek, nevelőknek - és tanulóknak) 270
A házi feladat fantomja, avagy az énektanulás (tanulóknak, szülőknek - és nevelőknek) 271
Ötletek az otthoni gyakorláshoz 274
Hogyan tanulhatok, ha nincs házi feladat? 279
További könyvek a tanulásról 280